Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

BYD chce produkować na Węgrzech jeszcze więcej autobusów i rozwija zakład w Komárom

infobus
05.07.2025 13:08
0 Komentarzy

Chiński producent BYD wzmacnia swoją obecność w Europie, potrajając zdolności produkcyjne fabryki elektrobusów i elektrycznych pojazdów użytkowych w węgierskim Komárom.

Obiekt, który powstał w 2017 roku, wkrótce będzie mógł wytwarzać nawet 1 250 pojazdów rocznie. Inwestycję o wartości około 80 milionów euro ogłoszono oficjalnie 27 czerwca 2025 r. O obecności BYD w Europie pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile pojazdów rocznie będzie mogła produkować fabryka BYD w Komárom po rozbudowie ogłoszonej 27 czerwca 2025 roku?
  2. Jakie wsparcie finansowe zapewnił rząd węgierski na rozbudowę zakładu BYD?
  3. Jakie inne inwestycje BYD realizuje na Węgrzech poza fabryką elektrobusów w Komárom?
Węgierska fabryka BYD rośnie w siłę – 1 250 elektrycznych autobusów rocznie
BYD chce produkować na Węgrzech jeszcze więcej autobusów i rozwija zakład w Komárom/ fot. BYD

Dla BYD Europa staje się priorytetem

27 czerwca 2025 r. odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod rozbudowę fabryki BYD w węgierskim Komárom. Ten zakład od 2017 roku produkuje elektryczne autobusy przeznaczone na rynek europejski – m.in. dla ArrivaBus w Budapeszcie czy przewoźników w Belgii.

Do tej pory moce produkcyjne wynosiły 400 pojazdów rocznie. Po zakończeniu inwestycji mają sięgnąć 1 250 sztuk rocznie, obejmując również elektryczne ciężarówki.

Projekt wspiera rząd węgierski, który przeznaczył na jego realizację 3,1 miliarda forintów z publicznych środków. Łączna wartość inwestycji to 32 miliardy forintów, czyli około 94 miliony dolarów. Zgodnie z deklaracją ministra Pétera Szijjártó, rozbudowa zakładu przyniesie około 620 nowych miejsc pracy.

BYD chce produkować na Węgrzech jeszcze więcej autobusów i rozwija zakład w Komárom

Fabryka BYD w Komárom to tylko jeden z elementów szerokiej strategii lokalizacji produkcji tego producenta w Europie. Chińska marka:

  • buduje nowy zakład produkcji samochodów osobowych w Segedynie na południu Węgier (start produkcji planowany na koniec 2025 r.),
  • uruchomiła zakłady montażu baterii w Fóte i Páty,
  • planuje przenieść europejską centralę i centrum badawczo-rozwojowe z Holandii do Budapesztu.

Zdaniem obserwatorów rynku, te decyzje to nie tylko element strategii przemysłowej, ale również politycznego docenienia Węgier – kraju, który w UE sprzeciwił się wprowadzeniu ceł na importowane chińskie pojazdy elektryczne. Dla porównania, producenci jak Leapmotor wycofali swoje inwestycje z Polski po decyzjach Brukseli.

Węgierska fabryka BYD rośnie w siłę – 1 250 elektrycznych autobusów rocznie
BYD chce produkować na Węgrzech jeszcze więcej autobusów i rozwija zakład w Komárom / fot. BYD

Komentarze