BYD chce produkować na Węgrzech jeszcze więcej autobusów i rozwija zakład w Komárom
Chiński producent BYD wzmacnia swoją obecność w Europie, potrajając zdolności produkcyjne fabryki elektrobusów i elektrycznych pojazdów użytkowych w węgierskim Komárom.
Obiekt, który powstał w 2017 roku, wkrótce będzie mógł wytwarzać nawet 1 250 pojazdów rocznie. Inwestycję o wartości około 80 milionów euro ogłoszono oficjalnie 27 czerwca 2025 r. O obecności BYD w Europie pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile pojazdów rocznie będzie mogła produkować fabryka BYD w Komárom po rozbudowie ogłoszonej 27 czerwca 2025 roku?
- Jakie wsparcie finansowe zapewnił rząd węgierski na rozbudowę zakładu BYD?
- Jakie inne inwestycje BYD realizuje na Węgrzech poza fabryką elektrobusów w Komárom?
Dla BYD Europa staje się priorytetem
27 czerwca 2025 r. odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod rozbudowę fabryki BYD w węgierskim Komárom. Ten zakład od 2017 roku produkuje elektryczne autobusy przeznaczone na rynek europejski – m.in. dla ArrivaBus w Budapeszcie czy przewoźników w Belgii.
Do tej pory moce produkcyjne wynosiły 400 pojazdów rocznie. Po zakończeniu inwestycji mają sięgnąć 1 250 sztuk rocznie, obejmując również elektryczne ciężarówki.
Projekt wspiera rząd węgierski, który przeznaczył na jego realizację 3,1 miliarda forintów z publicznych środków. Łączna wartość inwestycji to 32 miliardy forintów, czyli około 94 miliony dolarów. Zgodnie z deklaracją ministra Pétera Szijjártó, rozbudowa zakładu przyniesie około 620 nowych miejsc pracy.
Fabryka BYD w Komárom to tylko jeden z elementów szerokiej strategii lokalizacji produkcji tego producenta w Europie. Chińska marka:
- buduje nowy zakład produkcji samochodów osobowych w Segedynie na południu Węgier (start produkcji planowany na koniec 2025 r.),
- uruchomiła zakłady montażu baterii w Fóte i Páty,
- planuje przenieść europejską centralę i centrum badawczo-rozwojowe z Holandii do Budapesztu.
Zdaniem obserwatorów rynku, te decyzje to nie tylko element strategii przemysłowej, ale również politycznego docenienia Węgier – kraju, który w UE sprzeciwił się wprowadzeniu ceł na importowane chińskie pojazdy elektryczne. Dla porównania, producenci jak Leapmotor wycofali swoje inwestycje z Polski po decyzjach Brukseli.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze