Busworld 2025: Premierowy autobus Indcar e-Mobi plus zmiana logo. Po przejęciu Car-bus
Targi Busworld Europe 2025 przyniosły firmie Indcar nie przede wszystkim spektakularny debiut nowego elektrycznego modelu e-Mobi City.
Do tego dochodzi prezentacja nowej identyfikacji wizualnej i strategiczne wzmocnienie pozycji rynkowej dzięki przejęciu producenta Car-bus.net. Hiszpański producent minibusów zanotował rekordowe wyniki finansowe i zapowiedział dalszy dynamiczny rozwój w segmencie elektromobilności
Rozkład jazdy:
- Jakie trzy modele zaprezentowała firma INDCAR na targach Busworld Europe 2025 w Brukseli?
- Ile elektrycznych minibusów e-Mobi City trafi do włoskiego regionu Lazio w ramach kontraktu z operatorem Astral?
- Jakie hasło towarzyszy nowej identyfikacji wizualnej i strategii marki INDCAR?
Trzy autobusy Indcar
Na swoim stoisku nr 402A w hali 4 INDCAR zaprezentował trzy pojazdy: e-Mobi City electric (8 m, napęd zeroemisyjny na podwoziu Iveco eDaily), Wing 8.5 m do obsługi przewozów okazjonalnych oraz nowy model Spica z nadwoziem na podwoziu Mercedes-Benz. Na zewnątrz hali pokazano również model Shaula, także oparty na bazie Mercedesa.
Prezentację poprowadził Gaël Queralt, prezes INDCAR, który podczas konferencji prasowej w Brukseli podkreślił, że rok 2025 jest dla firmy przełomowy. Przychody spółki wzrosły z 58 mln EUR do prognozowanych 78 mln EUR, co oznacza wzrost o 34%. Równocześnie zwiększono produkcję z 450 do 555 pojazdów rocznie, co stanowi wzrost o 23% i nowy rekord w historii firmy.
We wrześniu INDCAR ogłosił przejęcie Car-bus.net, producenta zabudów autobusowych na podwoziach Mercedes-Benz, znanego m.in. z modeli Shaula i Spica. Dzięki temu posunięciu INDCAR zdywersyfikował portfolio i umocnił się w segmencie pojazdów miejskich, turystycznych i specjalnych. Fuzja poszerza ofertę firmy o konstrukcje oparte na różnych platformach — od IVECO Daily, przez Mercedes-Benz Sprinter, aż po pojazdy średniej pojemności z napędami alternatywnymi.
„To dla nas moment transformacji – zarówno organizacyjnej, jak i technologicznej. Łączymy dwa silne hiszpańskie know-how, by stworzyć najbardziej kompletną ofertę minibusów w Europie” – podkreśla Gaël Queralt.
e-Mobi City – 129 elektryków dla Lazio
Największym wydarzeniem Busworld w wykonaniu INDCAR było ogłoszenie kontraktu na 129 sztuk nowego modelu e-Mobi City dla operatora Astral z regionu Lazio (Włochy). To pierwszy duży przetarg wygrany przez nową wersję elektrycznego minibusa, który wkrótce trafi na linie miejskie w rejonie Rzymu.
Model e-Mobi City electric bazuje na podwoziu Iveco eDaily, wyposażony jest w silnik o mocy 140 kW oraz zestaw trzech baterii o łącznej pojemności 111 kWh. System podwójnego ładowania obsługuje zarówno gniazda Type 2 (22 kW), jak i CCS Combo2 do 80 kW, umożliwiając pełne naładowanie w 90 minut.
Minibus o długości 8 metrów jest w pełni przystosowany do ruchu miejskiego – ma kompaktowy promień skrętu i niską podłogę, co ułatwia eksploatację w centrach miast. Produkcja serii dla Astral rozpocznie się w 2026 r., a pierwsze pojazdy wyjadą na ulice we wrześniu 2026 r.
Nowa marka, nowe hasło: Moving as one
Podczas Busworld INDCAR zaprezentował także nową identyfikację wizualną i logo, które symbolizują nowoczesność, spójność i otwartość marki. Odświeżony wizerunek ma podkreślać transformację firmy w kierunku innowacji i elektromobilności.
„Świat transportu zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Naszym celem jest łączenie ludzi i społeczności poprzez zrównoważone rozwiązania transportowe. Hasło Moving as one odzwierciedla tę ideę współdziałania i wspólnego ruchu ku przyszłości” – mówi Queralt
Firma INDCAR, z siedzibą w Arbúcies (Girona, Hiszpania), od ponad 35 lat produkuje nadwozia autobusowe i minibusy, z których ponad 630 sztuk rocznie trafia do ponad dziesięciu krajów europejskich. Spółka posiada trzy zakłady produkcyjne w Hiszpanii i Rumunii, certyfikaty ISO 9001 i ISO 14001, a także biura sprzedaży we Francji i we Włoszech.
Co ważne dla nas, nowa strategia firmy obejmuje dalszą ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej oraz wzmocnienie segmentu pojazdów elektrycznych i gazowych, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku na zeroemisyjny transport publiczny.
Komentarze