Busworld 2025: JBM ponownie na targach w Europie z modelem Ecolife e12
Indyjski producent JBM Electric Vehicles (JBM EV) zaprezentował swój nowy autobus miejski ECOLIFE e12 podczas tegorocznych targów Busworld Europe 2025 w Brukseli.
Wcześniej ten elektrobus mogliśmy zobaczyć na UITP Summit w Hamburgu, gdzie miał swoją europejska premierę. Firma ogłosiła również otwarcie swojej europejskiej centrali we Frankfurcie nad Menem, co jest jasnym sygnałem ekspansji na rynek UE.
Rozkład jazdy:
- Jak nazywa się nowy model autobusu elektrycznego zaprezentowany przez JBM Electric Vehicles na targach Busworld Europe 2025?
- Jakie technologie bezpieczeństwa zastosowano w modelu ECOLIFE e12?
- Jakie warunki musi spełnić JBM EV, aby skutecznie wejść na europejski rynek autobusowy?
Nowy gracz z ambicjami globalnymi
Model ECOLIFE e12 to w pełni elektryczny autobus miejski z deklarowanym zasięgiem do 400 km na jednym ładowaniu oraz możliwością ultraszybkiego ładowania. Autobus posiada lekką konstrukcję monocoque wykonaną ze stali nierdzewnej, a jego wnętrze wykończone jest z materiałów pochodzących z recyklingu.
Na pokładzie znajduje się zestaw zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), m.in.: system awaryjnego hamowania (AEBS), czujniki martwego pola, system monitorowania zmęczenia kierowcy oraz widok 360 stopni. To wszystko ma zapewnić maksymalne bezpieczeństwo w ruchu miejskim, zgodnie z oczekiwaniami rynku europejskiego.
JBM EV uruchomiło europejską centralę operacyjną we Frankfurcie, która odpowiadać będzie za sprzedaż, obsługę posprzedażową, logistykię i rozwój partnerstw na całym kontynencie. To ruch pokazujący poważne nastawienie firmy na wejście do Europy nie tylko z produktem, ale z pełnym zapleczem operacyjnym.
Znaczenie dla europejskiego rynku autobusowego
Debiut ECOLIFE e12 to kolejny sygnał, że azjatyccy producenci z Indii i Chin są gotowi wejść do gry na rynku zdominowanym dotąd przez europejskie marki. Dla operatorów flot oznacza to:
- szerszy wybór pojazdów,
- możliwość porównania warunków zakupu i serwisu,
- potencjalne korzyści cenowe.
JBM zapewnia, że posiada zaplecze technologiczne (m.in. stacje szybkiego ładowania, magazyny energii, własne baterie litowo-jonowe) oraz sieć wsparcia technicznego. W ramach platformy JBM E-Verse firma rozwija infrastrukturę, która ma zapewnić operatorom „zero downtime”.
Choć prezentacja autobusu i obecność na Busworld to mocny debiut, realne wejście na rynek będzie zależeć od:
- uzyskania europejskich homologacji,
- podpisania pierwszych kontraktów z operatorami,
- uruchomienia działającej sieci serwisowej.
Dopiero po spełnieniu tych punktów nowy gracz z Azji może zwiększyć konkurencję i wpłynąć na ceny, ale zawsze będzie to wymagało analizy pod kątem niezawodności i wsparcia technicznego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok



Komentarze