Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2025: Isuzu z premierami autobusów Grand Toro XL i Citiport 12 klasy II

infobus
07.10.2025 18:08
0 Komentarzy

Turecki producent Anadolu Isuzu zaprezentował na Busworld 2025 swoją najnowszą gamę pojazdów miejskich i międzymiastowych, w tym z napędem elektrycznym i CNG.

Ekspozycja firmy pod hasłem “Ecofriendly Vehicles of the Future” przyciągnęła uwagę operatorów i ekspertów branży transportu publicznego z całego świata.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie modele autobusów zaprezentowała firma Anadolu Isuzu na targach Busworld Europe 2025?
  2. Jakie parametry techniczne ma nowa generacja modelu Novociti Volt?
  3. Jakie działania rozwojowe prowadzi Anadolu Isuzu w zakresie napędów alternatywnych i autonomicznych pojazdów?

Szeroka oferta

Na stoisku Anadolu Isuzu znalazły się zarówno nowo opracowane pojazdy spalinowe, jak i w pełni elektryczne modele nowej generacji. Premierę miały Grand Toro XL, Citiport 12 Class 2 oraz Novociti Volt (2. generacja), Citivolt 12 i Novo Volt – elektryczne autobusy zaprojektowane z myślą o miejskiej mobilności bezemisyjnej.

Według przedstawicieli producenta, pojazdy reprezentują nową fazę strategii Isuzu w kierunku rozwiązań nisko- i zeroemisyjnych, odpowiadającą europejskim regulacjom środowiskowym i potrzebom operatorów lokalnych transportów publicznych.

Sercem ekspozycji były trzy modele w pełni elektryczne, opracowane w ramach programu rozwoju napędów alternatywnych:

Novociti Volt (2025) – kompaktowy, 8-metrowy midibus miejski o napędzie elektrycznym.

  • Moc silnika: 270 kW (TM4)
  • Zestawy baterii: 211 lub 268 kWh
  • Zasięg: do 400 km
  • Pojemność pasażerska: do 55 osób
  • Wersja 2. generacji została ulepszona pod kątem efektywności energetycznej i szybszego ładowania.

Citivolt 12 – 12-metrowy autobus miejski klasy I z baterią 351 kWh i silnikiem elektrycznym o mocy 230 kW, rozwijającym moment do 3 000 Nm. System chłodzenia cieczą i ładowanie DC (do 120 kW) umożliwiają pełne naładowanie w ciągu dwóch godzin, przy zasięgu roboczym ok. 300 km.

Novo Volt – najnowszy, lekki model klasy mini, skierowany do operatorów obsługujących linie o mniejszym natężeniu ruchu. Pojazd wyposażono w nowy system zarządzania energią i baterie o dużej gęstości energetycznej.

Grand Toro XL i – nowa generacja modeli spalinowych

Równolegle z ofertą elektryczną Isuzu zaprezentowało odświeżone wersje swoich bestsellerów w segmencie klasycznych autobusów:

Grand Toro XL – powiększona wersja popularnego midibusa Grand Toro. Wersja XL oferuje do 41 miejsc siedzących oraz zwiększoną przestrzeń bagażową, dzięki czemu jest idealna dla przewozów turystycznych, wahadłowych i lotniskowych.

Citiport 12 Class 2 – nowa odsłona miejskiego autobusu przystosowanego do obsługi tras podmiejskich (klasa II). Model łączy cechy ergonomii miejskiej z komfortem typowym dla pojazdów międzymiastowych.

Oba modele stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na pojazdy spalające mniej paliwa, spełniające normy Euro VI Step E i dostosowane do wymagań przewozów w regionach o średnim natężeniu ruchu.

Uzupełnieniem oferty był Interliner 13 CNG – autobus międzymiastowy zasilany sprężonym gazem ziemnym. Wyposażony w 6-cylindrowy silnik Cummins i pięć zbiorników typu 3 o łącznej pojemności 1 520 litrów, pojazd osiąga moc 320 KM (235 kW) i moment 1 356 Nm, oferując zasięg ponad 600 km przy znacząco niższej emisji CO₂.

Autonomiczny Novociti Volt

Podczas targów przypomniano także o wcześniejszym sukcesie Isuzu w dziedzinie autonomicznej mobilności. W ramach współpracy z firmą Leo Drive, 8-metrowy Novociti Volt został przekształcony w platformę autonomiczną, wyposażoną w lidary, kamery i systemy zarządzania ruchem, przechodząc z powodzeniem testy operacyjne.

„Busworld 2025 to dla nas okazja do pokazania, jak szeroką ofertę potrafi dziś zaoferować Anadolu Isuzu – od miejskich autobusów elektrycznych po pojazdy gazowe i spalinowe. Naszym celem jest dostarczanie zrównoważonych rozwiązań transportowych dopasowanych do realnych potrzeb operatorów w Europie i na świecie” – powiedział przedstawiciel zarządu Anadolu Isuzu podczas prezentacji w Brukseli.

Generalnie udział w Busworld 2025 podkreślił ambicje Anadolu Isuzu, by stać się jednym z liderów transformacji w kierunku mobilności zeroemisyjnej. Firma rozwija własne centra badawczo-rozwojowe w Gebze i Çayırova, a także współpracuje z europejskimi partnerami technologicznymi nad wdrażaniem rozwiązań wodorowych i systemów zarządzania flotą.

Komentarze