Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2025: CMS Auto stawia na diesla i minibusy od Mercedesa. I rozwija eksport

infobus
09.10.2025 12:02
0 Komentarzy

Na największych europejskich targach branży autobusowej, Busworld 2025, polska firma CMS Auto pokazała swoje doświadczenie zabudowach minibusów z mocnym akcentem eksportowym.

Producent z Sulejówka po raz kolejny zaprezentował na wystawie w Brukseli solidną gamę minibusów zbudowanych na bazie Mercedes-Benz Sprinter, podkreślając, że komfort pasażera i opłacalność dla przewoźnika pozostają kluczowymi wartościami. Mimo wszechobecnych trendów elektryfikacyjnych, firma konsekwentnie stawia na sprawdzony napęd spalinowy. Owszem, przygotowywany jest projekt e-busa, ale to wciąż pieśń przyszłości.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie modele minibusów zaprezentowała firma CMS Auto na targach Busworld 2025?
  2. Na jakich rynkach zagranicznych polski producent z Sulejówka odnosi największe sukcesy?
  3. Jakie są plany CMS Auto dotyczące rozwoju napędów alternatywnych i elektrycznych?

Z myślą o eksporcie

„Na naszym stoisku pokazywaliśmy w tym roku następujące pojazdy: autobus turystyczny 20+1 miejsc w wersji VIP, autobus turystyczny 23+1 miejsc w wersji komfortowej oraz autobus miejski Low Entry w wersji przedłużonej 16+2+1 miejsc siedzących i 14 miejsc stojących. Wszystkie autobusy wykonane na bazie MB Sprinter. Nasze autobusy łączą komfort i bezpieczeństwo pasażerów oraz ekonomię dla użytkownika” – podkreślił Artur Cieśluk, właściciel CMS Auto.

Choć CMS Auto to dobrze znany gracz na rynku krajowym, to obecnie świetnie radzi sobie na rynkach skandynawskich, w krajach Beneluksu oraz w Niemczech (pokazany model Low Entry jest właśnie przeznaczony na ten rynek), gdzie ceni się solidność, jakość zabudowy i sprawną obsługę posprzedażną. Minibusy CMS trafiają m.in. do operatorów miejskich i regionalnych w Norwegii czy Belgii, gdzie funkcjonują jako pojazdy szkolne, turystyczne oraz liniowe.

Co ciekawe, firma nadal współpracuje ze słowacką marką Rosero w zakresie większych minibusów bazujących na Iveco Daily, oferując je w Polsce i sprzedając do 10 sztuk rocznie. Producent z Sulejówka powoli też zmierza w stronę napędów alternatywnych, w tym elektrycznych. Mimo to, tegoroczna ekspozycja była wyraźnie skoncentrowana na zabudowach z klasycznym napędem diesla, co pokazuje, że wielu klientów wciąż preferuje sprawdzone i efektywne rozwiązania technologiczne.

Busworld 2025: CMS Auto stawia na diesla i minibusy od Mercedesa. I rozwija eksport
Busworld 2025: CMS Auto stawia na diesla i minibusy od Mercedesa. I rozwija eksport

Co pokazali?

Wersja VIP 20+1 to rozwiązanie kierowane do segmentu premium – wyposażona w luksusowe siedzenia, oświetlenie ambientowe i klimatyzację klasy turystycznej. Model 23+1 komfort odpowiada na potrzeby przewozów lokalnych i regionalnych, oferując więcej miejsc w ekonomicznej konfiguracji siedzeń i bagażnika. Największe zainteresowanie budził jednak model Low Entry, zaprojektowany z myślą o przewozach miejskich, przystosowany do szybkiej wymiany pasażerów oraz z opcją zabudowy dla osób z niepełnosprawnością.

CMS Auto konsekwentnie utrzymuje swoją filozofię: modularność, dopasowanie do potrzeb operatora i niezawodność. W dobie rosnących kosztów zakupu autobusów elektrycznych i wciąż nierównego rozwoju infrastruktury ładowania, wiele samorządów i przewoźników nadal decyduje się na lekkie pojazdy dieslowskie z niższym TCO i szybkim czasem dostawy.

Mimo rosnącej presji na elektryfikację, CMS Auto trzyma się mocno klasyki, ale z otwartą głową na zmiany – firma deklaruje, że prowadzi prace nad wprowadzeniem modeli elektrycznych, które mają pojawić się w ofercie w perspektywie najbliższych lat. Tymczasem, Mercedes-Benz Sprinter pozostaje solidną bazą i gwarancją niezawodności – a tegoroczna ekspozycja to jasny sygnał, że ten segment wciąż ma się dobrze.

Jeśli chcesz, mogę przygotować zestawienie ofert eksportowych CMS Auto z rynku skandynawskiego lub przedstawić szczegóły techniczne pokazywanych modeli.

Komentarze