Brytyjski rząd wspiera rozwój autobusów autonomicznych. Test ADL ze Stagecoach
1 lutego Alexander Dennis ogłosił, że będzie kontynuował testy autobusu autonomicznego w ramach projektu CAVForth2, kierowanego przez Fusion Processing i wspieranego przez rząd Wielkiej Brytanii.
Działania te mają być prowadzone – tak jak do tej pory – ze Stagecoach. –„Nowa usługa ma na celu „zrewolucjonizowanie” transportu publicznego i podróży pasażerskich w celu lepszego skomunikowania społeczności wiejskich i zmniejszenia liczby kolizji drogowych spowodowanych błędami ludzkimi” – czytamy w komunikacie prasowym największego operatora autobusowego w Wielkiej Brytanii.
Z pomocnikami na pokładzie
Do tej pory w W. Brytanii zrealizowano (od zeszłej wiosny do 1 lutego ) projekt I edycję CAVForth, w ramach której autonomiczny autobus przewoził do 22 pasażerów. Teraz – po decyzji brytyjskiego rządu o przedłużeniu finansowania – rusza CAVForth2, w ramach którego Stagecoach przedłuży 14-milową trasę znaną z CAVForth 1 ze stacji Edinburgh Park przez most Forth Road Bridge do centrum miasta Dunfermline. Dodatkowy odcinek trasy o długości pięciu mil obejmie bardziej złożone scenariusze jazdy autonomicznej na ruchliwych drogach kategorii A i B.
Testowy autobusy nie będzie jeździć zupełnie sam, ale z pomocą „captained basis”, to znaczy dwóch członków załogi, których zadaniem będzie monitorowanie systemu autonomicznego. Mają też w razie potrzeby pomagać pasażerom.
Zdolność do wykonania tej trudnej jazdy będzie możliwa dzięki ulepszonej wersji CAVStar ADS (Automated Drive System), który został opracowany i dostarczony przez Fusion Processing. Do tego w CAVForth2 zostanie użyty nowy autobus elektryczny Enviro100EV.
-„Dzięki taki testom brytyjska branża autobusowa pozostaje w czołówce światowych trendów, co m.in. pomoże zabezpieczyć miejsca pracy w branży motoryzacyjnej. Do tego nasz nowy autobus elektryczny Enviro100AEV zademonstruje swoją wszechstronnego w zarówno w zakresie mobilności bezemisyjnej, jak i autonomicznej – podsumował szef działu konstrukcyjnego w Alexander Dennis, Jamie Wilson.
Poszukiwane korzyści
Zautomatyzowana jazda oferuje potencjalne korzyści pod względem oszczędności paliwa oraz mniejszego zużycia hamulców i opon. Jak podkreśla ADL – różnice w zużyciu paliwa przez różnych kierowców autobusów we flocie mogą sięgać 20%.
Aby to osiągnąć, system od Fusion Processing zmapuje zautomatyzowany układ napędowy, aby dokładnie dopasować styl prowadzenia pojazdu, tak aby jazda była płynna i wydajna. Komputer przeanalizuje również sygnalizację świetlną i dostosowuje prędkość autobusu, aby jeszcze bardziej zmniejszyć zużycie opon i hamulców.
-„Jesteśmy pionierami tej technologii i planujemy wiosną uruchomić pierwszą w Wielkiej Brytanii pełnowymiarową autonomiczną linię autobusową w Szkocji. Zgoda rządu na finansowanie oznacza, że możemy dalej rozwijać to osiągnięcie, rozwijając technologię, rozszerzając nasz test autobusu na dłuższą trasę” – dodała Carla Stockton-Jones, dyrektor zarządzająca Stagecoach w Wielkiej Brytanii.
Na koniec przypomnijmy, że w CAVForth2 bierze udział rządowe Centre for Connected and Autonomous Vehicles oraz Fusion Processing Ltd, Stagecoach, Alexander Dennis, Edinburgh Napier University i University of West of England.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze