BP Tour Regio z kontraktem, MJ BUS bez wadium. MPK Lublin rozstrzyga przetarg na kierowców
7 kwietnia 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie ogłosiło wybór najkorzystniejszej oferty na świadczenie usług kierowania autobusami.
W zakresie części I postępowania wybrani najkorzystniejszą ofertę. Natomiast w przypadku części II, z uwagi na formalne uchybienia, postępowanie zostało unieważnione. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jaki był budżet zamówienia MPK Lublin „na kierowców”?
- Dlaczego unieważniono część II postępowania?
- Kto został wybrany do realizacji części I zamówienia?
Dwa zadania
Lubelskie postępowanie ogłoszono z myślą o uzupełnieniu kadry kierowców na potrzeby komunikacji miejskiej. MPK Lublin poszukiwało wykonawców, którzy zapewnią łącznie 96.000 godzin pracy kierowców – z podziałem na dwie części: 60.000 godzin (część I) oraz 36.000 godzin (część II).
Przedmiot zamówienia obejmował nie tylko samo prowadzenie autobusów, ale również czynności towarzyszące, jak zdawczo-odbiorcze czy prowadzenie dokumentacji. Usługi miały być świadczone siedem dni w tygodniu, w godzinach od 4:00 do północy, zgodnie z miesięcznymi harmonogramami uzgadnianymi z zamawiającym. Umowa z wyłonionym wykonawcą ma obowiązywać przez 12 miesięcy, nie wcześniej niż od 1 maja 2025 roku.
W przetargu złożono po dwie oferty na każdą część zamówienia. W części I propozycje złożyli:
- MJ BUS Marta Janas z ceną 4.059.000 PLN brutto (co daje 3.300.000 PLN netto)
- BP Tour Regio Sp. z o.o. z ceną 4.199.220 PLN brutto (3.413.200 PLN netto).
W części II:
- MJ BUS zaproponował 2.479.680 PLN brutto (2.016.000 PLN netto)
- BP Tour Regio – 2.608.092 PLN brutto (2.120.400 PLN netto).
Lubelskie rozstrzygnięcie
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła: 4.354.200 PLN brutto w części I oraz 2.612.520 PLN brutto w części II. W obu przypadkach obie oferty mieściły się w budżecie, ale sytuację skomplikowały formalności: MJ BUS Marta Janas nie wniosła wymaganego wadium, przez co jej oferta musiała zostać odrzucona. Z kolei BP Tour Regio Sp. z o.o. mógł otrzymać tylko jedną część zamówienia – zgodnie z ograniczeniem wynikającym z dokumentacji postępowania – i dlatego został wybrany tylko w części I.
Oferta BP Tour Regio zdobyła 100 punktów w kryterium oceny, a postępowanie w części II musiało zostać unieważnione, ponieważ po odrzuceniu MJ BUS nie pozostała żadna oferta, która mogłaby zostać rozpatrzona. Decyzja ws. BP Tour została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny: ✅ cena – 100%.
Rozpoczęcie świadczenia usług mają ruszyć najwcześniej 1 maja 2025 roku. MPK Lublin przewiduje w tym czasie pełne wdrożenie harmonogramów i rozpoczęcie obsługi linii przez zakontraktowanych kierowców. Umowa ma obowiązywać przez rok. Pojazdy będą dostarczane przez MPK i nie są przedmiotem zamówienia – chodzi wyłącznie o zapewnienie zasobów kadrowych do prowadzenia już posiadanej floty. Link do zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3b32832a-4a12-45fa-99d1-24739b67cea9
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze