Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bosch przejął ZF Lenksysteme, a ZF – TRW

infobus
16.09.2014 19:56
0 Komentarzy

Spółka ZF Lenksysteme GmbH (ZFLS) zatrudniająca ponad 13 000 pracowników w ośmiu krajach zajmuje się rozwojem, produkcją i sprzedażą układów kierowniczych do samochodów osobowych i użytkowych na całym świecie. W 2013 roku obroty spółki wyniosły ok. 4,1 mld EUR. Przedsiębiorstwo posiada 20 zakładów w najważniejszych dla rynku motoryzacyjnego regionach świata. Oprócz zakładów w Europie, USA oraz Chinach, ZFLS prowadzi produkcję także w Indiach, Brazylii oraz Malezji. Transakcja wymaga zgody odpowiednich urzędów antymonopolowych. –„Dzięki objęciu całości udziałów w spółce ZF Lenksysteme, Bosch umocni swoją pozycję i będzie miał możliwość aktywnego współtworzenia przyszłego rynku motoryzacji. Spółka jest jednym z liderów technologii elektrycznych układów kierowniczych, które stanowią fundament zautomatyzowanych funkcji jazdy. Funkcje takie pojawią się w coraz wydajniejszych samochodach, także w wersjach elektrycznych”–powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Robert Bosch GmbH.
Spółka ZFLS już dziś osiąga blisko 60% swoich obrotów ze sprzedaży nowoczesnych i oszczędnych elektrycznych układów kierowniczych. Przyczyną sukcesu efektywnych układów kierowniczych jest potencjał oszczędności paliwa: samochód średniej klasy z silnikiem o pojemności 2 litry jest w stanie zaoszczędzić do 0,8 litra paliwa na 100 kilometrów. Pozwala to obniżyć poziom emisji nawet o 14 g/CO2 na kilometr. Ponadto, elektryczny układ kierowniczy jest w samochodzie osobowym ważnym komponentem wielu układów wspomagających. Przykładem takiego układu jest asystent pasa ruchu, który automatycznie utrzymuje właściwy kurs jazdy. W przypadku funkcji Start-Stop, podczas której wyłączany jest silnik spalinowy, kierowanie pojazdem jest równie komfortowe dzięki elektrycznemu wspomaganiu kierownicy.

1_i_front_760

Dzięki sprzedaży udziałów w ZF Lenksysteme GmbH, koncern ZF Friedrichshafen równolegle przejął za ok. 12 mld USD amerykańską spółkę TRW Automotive Holdings. To jeden z liderów motoryzacji w dziedzinie bezpieczeństwa, produkując nowoczesne aktywne systemy bezpieczeństwa (układy kierownicze, hamulce, układy zawieszenia), jak również zaawansowane systemy bezpieczeństwa pasażerów (poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa, kierownice). TRW działa także w branży samochodów ciężarowych i autobusów. W tym czasie firma stała się światowym liderem w projektowaniu, budowie i produkcji oryginalnych części dla wszystkich znaczących producentów samochodów ciężarowych. TRW Proequip to globalny dostawca produktów na niezależny rynek części zamiennych oferujący szeroki asortyment do ciężarówek, przyczep, naczep i autobusów – od klocków hamulcowych po przekładnie kierownicze i amortyzatory do elementów układów kierowniczych i zawieszeń.
Ubiegłoroczny globalny przychód ZF ze sprzedaży części motoryzacyjnych wyniósł 16,8 mld euro, przychody TRW Automotive były nieco mniejsze i zamknęły się w kwocie 3,29 mld euro. Zatrudnienie amerykańskiej spółki osiągnęło pułap 65,100 osób w ponad 200 zakładach. Sześć z nich działa w Polsce: w Częstochowie, Pruszkowie (systemy kontroli nadwozi), Gliwicach (systemy hamulcowe) oraz w Bielsku Białej i Czechowicach-Dziedzicach (systemy kierownicze). Dodatkowo w Częstochowie zlokalizowany jest również ośrodek badawczo rozwojowy.

Komentarze