Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bochnia bez autobusów elektrycznych. Oferta King Long odrzucona. Busnex za drogi

infobus
23.05.2025 11:07
0 Komentarzy

19 maja 2025 roku Gmina Bochnia podjęła decyzję o unieważnieniu przetargu na zakup i dostawę trzech nowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI.

Postępowanie zostało zamknięte bez wyboru wykonawcy, ponieważ żadna z ofert nie mieściła się w budżecie zamawiającego. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Teraz czekamy na powtórkę!

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych planowała kupić Gmina Bochnia w ramach unieważnionego przetargu?
  2. Jaki był maksymalny budżet zamawiającego na zakup trzech autobusów elektrycznych (brutto)?
  3. Jaka była przyczyna unieważnienia postępowania przetargowego?
Bochnia bez autobusów elektrycznych. Oferta King Long odrzucona. Busnex za drogi
Bochnia bez autobusów elektrycznych. Oferta King Long odrzucona. Busnex za drogi

Elektryczna trójka

Bocheńskie postępowanie miało na celu zakup trzech niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI, z przeznaczeniem do obsługi komunikacji publicznej w gminie. Projekt był współfinansowany ze środków programu „Zielony Transport Publiczny” i zakładał wykorzystanie pojazdów o długości od 7,9 do 9,5 metra, napędzanych silnikiem centralnym o mocy 220 kW, z bateriami o pojemności co najmniej 250 kWh, zapewniającymi realny zasięg 250 km.

Do przetargu wpłynęły dwie oferty:

  • Konsorcjum EV Motors z Busnex UAB zaproponowało pojazdy PEV8 w cenie 5.867.100 PLN brutto / 4.770.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 1.590.000 PLN netto.
  • Druga oferta, złożona przez Busnex Poland Sp. z o.o., opiewała na 7.051.590 PLN brutto / 5.732.100 PLN netto, co oznaczało jednostkową cenę netto za model Yutong E9 w wysokości 1.910.700 PLN.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 3.406.100 PLN brutto / 2.770.000 PLN netto, co oznacza, że obie oferty znacznie przekroczyły możliwości finansowe zamawiającego. Różnice wynosiły odpowiednio ponad 2.460.000 PLN brutto (EV Motors) oraz 3.645.000 PLN brutto (Busnex Poland). W związku z tym, mimo że formalnie oferty były poprawne, Zamawiający nie mógł ich przyjąć, nie mając możliwości zwiększenia budżetu.

Warto zaznaczyć, że oferta EV Motors i Busnex UAB została dodatkowo odrzucona z powodów formalnych, co jeszcze bardziej zawęziło wybór.

Bochnia bez autobusów elektrycznych. Oferta King Long odrzucona. Busnex za drogi
Bochnia bez autobusów elektrycznych. Oferta King Long odrzucona. Busnex za drogi

Specyfikacja techniczna

Zamawiane autobusy miały mieć długość od 7,9 do 9,5 m, wysokość do 3,5 m, układ drzwi 1-2-0 i minimalną pojemność 45 pasażerów. Napęd miał zapewniać silnik centralny o mocy co najmniej 220 kW, a magazyn energii, w technologii NMC 4.0 lub LFP, pojemność min. 250 kWh, z gwarantowanym dziennym zasięgiem 250 km.

Autobusy miały być wyposażone w tablice LED, ekran LCD 20”, gniazda USB, system zliczania pasażerów, wandaloodporne fotele, a także półotwartą kabinę kierowcy z miejscem do sprzedaży biletów.

Link do dokumentacji: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1087109. Czekamy na powtórkę!

Komentarze