Bochnia bez autobusów elektrycznych. Oferta King Long odrzucona. Busnex za drogi
19 maja 2025 roku Gmina Bochnia podjęła decyzję o unieważnieniu przetargu na zakup i dostawę trzech nowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI.
Postępowanie zostało zamknięte bez wyboru wykonawcy, ponieważ żadna z ofert nie mieściła się w budżecie zamawiającego. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Teraz czekamy na powtórkę!
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych planowała kupić Gmina Bochnia w ramach unieważnionego przetargu?
- Jaki był maksymalny budżet zamawiającego na zakup trzech autobusów elektrycznych (brutto)?
- Jaka była przyczyna unieważnienia postępowania przetargowego?
Elektryczna trójka
Bocheńskie postępowanie miało na celu zakup trzech niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI, z przeznaczeniem do obsługi komunikacji publicznej w gminie. Projekt był współfinansowany ze środków programu „Zielony Transport Publiczny” i zakładał wykorzystanie pojazdów o długości od 7,9 do 9,5 metra, napędzanych silnikiem centralnym o mocy 220 kW, z bateriami o pojemności co najmniej 250 kWh, zapewniającymi realny zasięg 250 km.
Do przetargu wpłynęły dwie oferty:
- Konsorcjum EV Motors z Busnex UAB zaproponowało pojazdy PEV8 w cenie 5.867.100 PLN brutto / 4.770.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 1.590.000 PLN netto.
- Druga oferta, złożona przez Busnex Poland Sp. z o.o., opiewała na 7.051.590 PLN brutto / 5.732.100 PLN netto, co oznaczało jednostkową cenę netto za model Yutong E9 w wysokości 1.910.700 PLN.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 3.406.100 PLN brutto / 2.770.000 PLN netto, co oznacza, że obie oferty znacznie przekroczyły możliwości finansowe zamawiającego. Różnice wynosiły odpowiednio ponad 2.460.000 PLN brutto (EV Motors) oraz 3.645.000 PLN brutto (Busnex Poland). W związku z tym, mimo że formalnie oferty były poprawne, Zamawiający nie mógł ich przyjąć, nie mając możliwości zwiększenia budżetu.
Warto zaznaczyć, że oferta EV Motors i Busnex UAB została dodatkowo odrzucona z powodów formalnych, co jeszcze bardziej zawęziło wybór.
Specyfikacja techniczna
Zamawiane autobusy miały mieć długość od 7,9 do 9,5 m, wysokość do 3,5 m, układ drzwi 1-2-0 i minimalną pojemność 45 pasażerów. Napęd miał zapewniać silnik centralny o mocy co najmniej 220 kW, a magazyn energii, w technologii NMC 4.0 lub LFP, pojemność min. 250 kWh, z gwarantowanym dziennym zasięgiem 250 km.
Autobusy miały być wyposażone w tablice LED, ekran LCD 20”, gniazda USB, system zliczania pasażerów, wandaloodporne fotele, a także półotwartą kabinę kierowcy z miejscem do sprzedaży biletów.
Link do dokumentacji: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1087109. Czekamy na powtórkę!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze