Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bełchatów celuje w autobus międzymiastowy z napędem elektrycznym. Analiza SWZ

infobus
09.06.2025 07:06
0 Komentarzy

Gmina Bełchatów szuka dostawcy autobusu elektrycznego wraz z ładowarką. Ma być to pojazd klasy II kategorii MIDI lub MAXI.

Poprzednie postępowanie, które dotyczyło zakupu spalinowego minibusa zostało unieważnione z uwagi na brak ofert. Najnowsze postępowanie dotyczy autobusu z napędem elektrycznym, a o ogłoszeniu przetargu w tym przedmiocie można przeczytać w InfoBusie tutaj. Sprawdzamy jakie wymagania postawił wykonawcom zamawiający.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kryterium oceny ofert w przetargu Gminy Bełchatów ma największy udział procentowy?
  2. Jaka jest minimalna wymagana pojemność baterii trakcyjnych w oferowanym autobusie elektrycznym?
  3. Jakie elementy wpływają na przyznanie maksymalnej liczby punktów w kategorii parametrów technicznych?
Bełchatów celuje w autobus międzymiastowy z napędem elektrycznym. Analiza SWZ
Bełchatów celuje w autobus międzymiastowy z napędem elektrycznym. Analiza SWZ

Kryteria oceny ofert

Kryteria oceny ofert wyglądają następująco: cena (60%), termin dostawy przedmiotu zamówienia (15%), termin dostawy autobusu zastępczego na czas usuwania wady lub awarii (5%), okres gwarancji akumulatorów (5%), parametry techniczne (15%).

W przypadku kryteriów technicznych zamawiający będzie punktował wykonawców za:

  • liczbę miejsc ogółem co najmniej 65 w tym miejsc siedzących minimum 45 – 15 pkt.

Wymagania dla elektryka

Zamawiany autobus powinien cechować się długością w przedziale od 10 do 13 m, zaś jego wysokość ma mieścić się w przedziale od 3,4 m do 3,6 m. Będzie to autobus niskopodłogowy, w którym wysokość od podłoża do wejścia do autobusu to max. 360 mm. Wymagany jest brak stopni wejściowych we wszystkich drzwiach oraz brak stopni poprzecznych pomiędzy pierwszymi i drugimi drzwiami. Zamawiający dopuszcza autobus niskowejściowy przy zachowaniu podłogi bez stopni poprzecznych między pierwszymi a drugimi drzwiami. Wymiana pasażerów odbywać się ma przez drzwi w układzie 1-2-0.

Autobus ma być napędzany silnikiem elektrycznym centralnym o mocy min. 250 kW. Zamawiający preferuje zabudowę baterii trakcyjnych w sposób umożliwiający ich obsługę (przy wykorzystaniu podnośników) z poziomu podłogi. Pojemność baterii ma wynosić min. 450 kWh. Pojazd ma być ładowany mobilną ładowarką plug-in jednostanowiskowa o mocy min. 50 kW.

Przechodzimy do przestrzeni pasażerskiej, gdzie znajdą się ładowarki USB. Fotele pasażerskie powinny być o podwyższonym komforcie z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odporne na ścieranie i zabrudzenie. Szkielety fotelu będą wykonane z tworzywa sztucznego, niepalne z możliwością demontażu, montażu.

Miejsce pracy kierowcy to wydzielona kabina typu półzamkniętego (opcjonalnie typu zamkniętego), wyposażona w okienko do sprzedaży biletów, w blat do przyjmowania gotówki.

Zewnętrzne tablice kierunkowe mają być wykonane w oparciu o diody LED i będą emitować światło koloru białego lub bursztynowego.

Podsumowanie

Zamawiający dopuszcza autobus kategorii MIDI lub MAXI, ale punktuje pojazd z większą pojemnością pasażerską. W pozostałym zakresie SWZ i opis przedmiotu zamówienia wydaje się liberalny. Zamawiający nie powinien w tej sytuacji narzekać na brak ofert. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 16 czerwca.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1109190

Komentarze