Autobusy Mercedes eCitaro K nie dla Kielc. Premierowa oferta ponad budżetem ZTM
27 sierpnia 2025 roku Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach poinformował o unieważnieniu przetargu na zakup pięciu autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI wraz z infrastrukturą ładowania.
Powodem była cena jedynej oferty – od Daimler Polska – która przekroczyła założony budżet. O tym zamówieniu i premierowej ofercie w naszym kraju na pojazdy eCitaro K – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jaka była cena jedynej oferty złożonej w przetargu na autobusy elektryczne dla Kielc?
- Dlaczego unieważniono przetarg ogłoszony przez ZTM w Kielcach?
- Jaką pojemność baterii miały mieć autobusy planowane do zakupu przez ZTM Kielce?
Bez premiery
Kieleckie zamówienie miało być realizowane w ramach programu Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021–2027. Planowano zakup pięciu autobusów elektrycznych o długości ok. 10,5 m, całkowicie niskopodłogowych, z trzema parami drzwi w układzie 2-2-2 i bateriami o pojemności minimum 320 kWh. Kontrakt obejmował również budowę niezbędnej infrastruktury ładowania oraz dostawę systemów informacji pasażerskiej i rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo. Nowe autobusy miały kursować w centrum Kielc, zastępując pojazdy spalinowe i wpisując się w miejską strategię redukcji emisji oraz poprawy jakości transportu publicznego.
Do otwarcia ofert doszło 21 sierpnia 2025 roku. Wpłynęła tylko jedna propozycja – od spółki Daimler Buses Polska, która zaoferowała dostawę autobusów Mercedes-Benz eCitaro K za 23.438.905 PLN brutto, czyli 19.062.533 PLN netto. Daje to cenę jednostkową netto na poziomie 3.812.506 PLN za jeden autobus electric. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 17.000.000 PLN brutto, czyli około 13.821.138 PLN netto. Oznacza to, że oferta przewyższała budżet o … ponad 6.400.000 PLN brutto.
Co dalej?
Gdyby budżet był wyższy, decyzja o wyborze wykonawcy zapadłaby na podstawie kryteriów przetargowych:
✅ cena – 60%
✅ właściwości techniczno-eksploatacyjne – 26%
✅ termin dostawy – 4%
✅ warunki gwarancji – 10%
Czekany na MIDI powtórkę, przypominając, że technicznie zamawiający wymagał pojazdów z elektryczną osią napędową, silnikami trakcyjnymi w piastach kół oraz bateriami zapewniającymi zasięg 200 km w każdych warunkach. Nadwozie miało być wykonane ze stali zabezpieczonej antykorozyjnie metodą kataforezy, a poszycie boczne modułowe, aby ułatwić ewentualne naprawy.
Przewidziano rozbudowaną informację pasażerską i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Daimler deklarował dostawę w terminie 17 miesięcy od podpisania umowy i gwarancję 5-letnią. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: 👉 https://ztm.kielce.pl/przetargi/215-zeroemisyjny-transport-2025.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze