Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusy i elektrobusy dla Gminy Kąty Wrocławskie. Nowy kontrakt na 72 miesiące

infobus
20.10.2025 17:08
0 Komentarzy

Gmina Kąty Wrocławskie ogłosiła duży przetarg na świadczenie usług autobusowego transportu publicznego, obejmujący obsługę komunikacji lokalnej i międzygminnej przez okres nawet 72 miesięcy.

Postępowanie zostało opublikowane 17 października 2025 r. Modernizacja taboru i infrastruktury ma poprawić jakość usług transportu publicznego. Wymagania przetargowe są ambitne – technicznie i ekologicznie. O podobnym postępowaniu na linie z Miękini – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Na jaki okres Gmina Kąty Wrocławskie planuje zawrzeć umowę na obsługę transportu publicznego?
  2. Jakie klasy autobusów obejmuje zamówienie?
  3. Jakie główne kryterium – oprócz ceny – będzie decydować o wyborze wykonawcy?
Gmina Kąty Wrocławskie ogłosiła duży przetarg na świadczenie usług autobusowego transportu publicznego
Gmina Kąty Wrocławskie ogłosiła duży przetarg na świadczenie usług autobusowego transportu publicznego

Na 60 miesięcy

Zamówienie ogłoszono 14 października 2025 r. i obejmuje obsługę autobusów w granicach Gminy Kąty Wrocławskie i okolicznych miejscowości. W ramach kontraktu wyłoniony przewoźnik będzie odpowiadał za kompleksową obsługę pasażerską, obejmującą codzienny przewóz mieszkańców, utrzymanie taboru oraz dostępność pojazdów zastępczych. Wymagany okres obowiązywania umowy to 60 miesięcy, z możliwością przedłużenia o kolejne 12 miesięcy w ramach tzw. prawa opcji.

Zamawiający – Gmina Kąty Wrocławskie – przewiduje rozpoczęcie realizacji usługi 1 stycznia 2026 r., a zakończenie do 31 grudnia 2031 r., jeśli zostanie wykorzystana opcja przedłużenia.

Zgodnie z warunkami przetargu, wykonawcy muszą wykazać się:

  • licencją na krajowy transport drogowy osób (zgodnie z ustawą o transporcie drogowym),
  • zdolnością finansową lub kredytową na poziomie co najmniej 1,5 mln zł,
  • oraz możliwością zapewnienia taboru zgodnego z wymaganiami jakościowymi i ekologicznymi określonymi w SWZ.

Zamówienie obejmuje obsługę autobusów klasy MINI i MIDI, co oznacza, że dopuszczone są zarówno mniejsze busy (do ok. 30 pasażerów), jak i średnie autobusy miejskie i podmiejskie (do 60 pasażerów).

Wśród wymagań jakościowych znalazły się m.in.:

  • niskie normy emisji spalin (preferowane silniki spełniające normę Euro VI lub napędy alternatywne, np. elektryczne),
  • wyposażenie autobusów w geolokalizatory,
  • możliwość cyfrowej wymiany rozkładów jazdy w standardzie GTFS lub NeTEx,
  • oraz dodatkowe elementy wyposażenia, takie jak system monitoringu wizyjnego i automatyczne liczniki pasażerów.
Gmina Kąty Wrocławskie ogłosiła duży przetarg na świadczenie usług autobusowego transportu publicznego
Gmina Kąty Wrocławskie ogłosiła duży przetarg na świadczenie usług autobusowego transportu publicznego

Kryteria wyboru

Na oferty zamawiający czeka do 19 listopada 2025 r., po czym komisja przetargowa otworzy złożone oferty elektroniczne i dokona ich oceny według następujących kryteriów:

Cena – 40 pkt (liczona odrębnie dla autobusów klasy MINI i MIDI)
Rok produkcji autobusów – 40 pkt
Norma emisji spalin – 5 pkt
Czas podstawienia autobusu zastępczego – 5 pkt
Cyfrowe rozkłady jazdy (GTFS/NeTEx) – 2 pkt
Wyposażenie w geolokalizatory – 2 pkt
Wyposażenie opcjonalne (monitoring, licznik pasażerów) – 6 pkt

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie:
👉 Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) – Gmina Kąty Wrocławskie

Gmina Kąty Wrocławskie ogłosiła duży przetarg na świadczenie usług autobusowego transportu publicznego
Gmina Kąty Wrocławskie ogłosiła duży przetarg na świadczenie usług autobusowego transportu publicznego

Nowe postępowanie przetargowe jest częścią szerszej strategii modernizacji transportu publicznego – z naciskiem na ekologiczne autobusy i elektrobusy. Wcześniejsze inwestycje obejmowały m.in. zakup pojazdów niskopodłogowych z klimatyzacją oraz wdrożenie systemu informacji pasażerskiej.

Docelowo gmina planuje, aby w perspektywie najbliższych lat co najmniej część kursów realizowana była taborem elektrycznym, co wpisuje się w ogólnopolskie trendy transformacji transportu publicznego w kierunku zeroemisyjności.


Komentarze