Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusy elektryczne MAN zadebiutują we flocie MKS Dębica. W wersji MIDI

infobus
31.12.2024 17:03
0 Komentarzy

3 grudnia spółka Miejska Komunikacja Samochodowa w Dębicy dokonała wybory najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę sześciu fabrycznie nowych autobusów elektrycznych.

Projekt ten stanowi część inicjatywy „Ograniczenie niskiej emisji w Dębicy poprzez zakup nowoczesnych, elektrycznych autobusów”, który został dofinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w ramach programu Zielony Transport Publiczny. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego wybrano ofertę MAN Truck & Bus Polska?
  2. Jakie są cele projektu „Ograniczenie niskiej emisji w Dębicy”?
  3. Co obejmuje umowa z dostawcą autobusów?
Autobusy elektryczne MAN zadebiutują we flocie MKS Dębica. W wersji MIDI
Autobusy elektryczne MAN zadebiutują we flocie MKS Dębica. W wersji MIDI

Dębickie elektryki

Na początek przypomnijmy, co chciała Dębica poprzez wymogi techniczne w SWZ:

  • Długość autobusu: 8,00 m – 11,00 m. Wysokość autobusu: maksymalnie 3,4 m.
  • Szerokość autobusu: 2,4 – 2,55 m.
  • Łączna liczba miejsc pasażerskich (bez kierowcy): min. 50, w tym liczba miejsc siedzących min. 20, w tym minimum 10 miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi oraz miejsce na wózek inwalidzki w liczbie:
  • Układ drzwi wejściowych: 2-2-2 (rozmieszczone z prawej strony nadwozia), otwierane do wnętrza autobusu.
  • Efektywna szerokość drzwi (szerokość otworu drzwiowego dostępna dla pasażerów): min. 1200 mm. Szerokość otworu drzwiowego większa niż wymagana będzie uwzględniona w punktacji oferty.
  • Dopuszczalna masa całkowita: 19,5 tony. Silnik centralny o parametrach zapewniającej prędkości i przyspieszenia charakterystyczne dla tras publicznego transportu zbiorowego.
  • Zamawiający wymaga zastosowania silnika o minimalnej mocy netto 160 kW zmierzonej podczas badań wg Regulaminu 85 EKG. Z funkcją odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 240 kWh.
Autobusy elektryczne MAN zadebiutują we flocie MKS Dębica. W wersji MIDI
Autobusy elektryczne MAN zadebiutują we flocie MKS Dębica. W wersji MIDI

Jedna oferta

Zamawiający preferował zastosowanie magazynu energii o pojemności energetycznej większej niż wymagana.  Energia akumulatorów pozwalająca na wykonanie trasy o długości minimum 240 km na pojedynczym ładowaniu przez 8 lat eksploatacji (Wykonawca udziela gwarancji minimalnego przebiegu) Okres obowiązywania umowy: 14 miesięcy od daty podpisania kontraktu. Zaskoczenie w Dębicy. MAN sam w przetargu na sześć MIDI autobusów elektrycznych JEDNA OFERTA 14 listopada swoją ofertę położyła jedna firma – MAN Truck & Bus Polska na kwotę 18 302 400,00 PLN za autobusy MAN LIon`s City 12 E..

Z kolei kwota przeznaczona na realizację zamówienia to 20 664 000,00 PLN brutto, czyli mamy pewne zwycięstwo lwa i „fabrycznie nowy” debiut tej marki w MKS Dębica.

Formalnie ocena będzie teraz oceniana na podstawie kilku kryteriów: Cena: 60% oceny. Ocena techniczno-eksploatacyjna: 35%. Gwarancja: 5% (3% dla gwarancji całopojazdowej i 2% dla gwarancji na elementy elektryczne). Cała procedura przetargowa odbywa się w ramach platformy https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-73407a47-1937-4f7a-8425-bc0188f4f3cc

Na koniec dodajmy, że dębicka spółka po przeprowadzonych testach – m.in. autobusów Automet MiniCity Electric, K-Bus Solar, czy King Long PEV9 – zdecydowała się w kwietniu 2023 r. złożyć wniosek o dofinansowanie z III edycji programu Zielony Transport Publiczny na zakup sześciu elektrobusów. Zapisana we wniosku wartość dofinansowania to ok. 20 mln zł + 2 mln zł kredytu na wkład własny. Cała kwota przeznaczona zostanie nie tylko na zakup autobusów elektrycznych, ale też montaż trzech dwustanowiskowych ładowarek, dostosowanie przyłącza elektrycznego i instalację paneli fotowoltaicznych.:

Komentarze