Autobusy elektryczne dla ZGPKS Rzeszów: Kto ma szanse w kolejnym przetargu? Analiza SWZ
Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie dokupuje osiem autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI. To kolejny przetarg z udziałem środków zewnętrznych – zakup autobusów dofinansowany jest w ramach środków przyznanych z CUPT-KPO.
O ogłoszeniu najnowszego postępowania pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Przechodzimy do analizy SWZ.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych chce kupić ZGPKS Rzeszów w nowym przetargu?
- Jakie są trzy główne kryteria oceny ofert w tym postępowaniu?
- Kiedy planowane jest otwarcie ofert w tym przetargu?
Kryteria oceny ofert
Zamawiający będzie punktować wykonawców w trzech kryteriach: ceny (60%), parametrów technicznych (30%), terminu realizacji zamówienia (10%).
Wśród kryteriów technicznych ZGPKS przyzna najwięcej punktów za:
- gwarancję całopojazdową 10 lat – 10 pkt,
- zużycie energii na 100 km – do 100kWh włącznie – 5 pkt,
- zasięg w km na naładowanej, pełnej baterii – powyżej 400 km – 10 pkt,
- poziom degradacji magazynu energii w okresie 96 miesięcy w stosunku do wartości nominalnej fabrycznie nowego magazynu energii – nie większy niż 20% – 5 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy elektryczne mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m, a wysokość max. 3,5 m. Autobusy muszą posiadać drzwi w układzie 2-2-0 lub 2-2-2, otwierane do wewnątrz. Pojazdy powinny zapewnić przejazd dla minimum 70 pasażerów.
Konstrukcje mają być napędzane silnikiem elektrycznym centralnym, o mocy minimum 140 kW netto. Energia elektryczna ma być gromadzona w magazynach energii, którymi mogą być: akumulatory trakcyjne; superkondensatory; inne urządzenia będące wynikiem postępu technicznego, o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do wymienionych powyżej. Pojemność magazynów energii używanych do napędu silnika powinna być wystarczająca na przejechanie min. 300 km od pełnego załadowania. Autobusy mają być dostosowane do ładowania magazynów energii w systemie plug-in.
Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego wyposażona w: fotel pneumatyczny z regulacją, z pasem bezpieczeństwa, regulowaną kierownicą, deskę rozdzielczą wyposażoną w prędkościomierz, licznik kilometrów, obrotomierz, ekran wyświetlający informację w postaci piktogramów oraz tekstu lub pulpit kierowcy z zestawem kontrolek informujący kierowcę na bieżąco o stanie technicznym pojazdu. Pojazdy wyposażone będą w klimatyzację kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej. W przestrzeni pasażerskiej autobusy mają być niskopodłogowe lub niskowejściowe. Pasażerowie pojadą na siedzeniach tapicerowanych miękkich, łatwych w czyszczeniu, z tkaniny ograniczającej absorpcję kurzu.
W przypadku tablic kierunkowych zewnętrznych, zamawiający wymaga tablic elektronicznych energooszczędnych, wykonanych w oparciu o diody LED przewlekane lub SMD o wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-białym, w obudowie z metali lekkich, o zminimalizowanym poborze energii elektrycznej, sterowane przez komputer pokładowy. Wewnątrz znajdą się dwie tablice podsufitowe, które powinny wyświetlać informację o aktualnej linii oraz przystanek kolejny i następny. Do tego, na ścianie bocznej przewidziano tablicę LCD (tzw. „choinka”), która musi umożliwiać wyświetlanie następującej informacji: numer linii, kierunek, aktualną godzinę, przebieg trasy w formie graficznej realizowanego kursu, aktualny oraz następny przystanek.
To samo co ostatnio?
Poprzednie zamówienie na autobusy elektryczne dla ZG PKS Rzeszów wygrała firma Veramo z autobusami Golden Dragon. SWZ obecnego postępowania niczym się nie różni od tego poprzedniego. Czy to oznacza, że zamawiający kupi autobusy ponownie od Veramo? Niekoniecznie, bowiem zainteresowanie poprzednim przetargiem było spore i prawdopodobnie teraz będzie podobnie. Nic nie jest zatem przesądzone dopóki nie poznamy oferentów i ich cen. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 6 sierpnia.
Przetarg znajduje się na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1ee7325c-e351-4395-94a2-25fb03ea21bd
Komentarze