Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusy dla ZPG „Jedźmy Razem!”: Kto będzie ich dostawcą? Analiza SWZ

infobus
14.07.2025 13:08
0 Komentarzy

Związek Powiatowo-Gminny pod nazwą „Jedźmy razem!” z Myszkowa szuka dostawcy sześciu autobusów spalinowych.

Będą to pojazdy klasy II kategorii MIDI. Zamówienie jest dofinansowane ze środków z Krajowego Planu Odbudowy w ramach konkursu CUPT-KPO. O ogłoszeniu przetargu na te pojazdy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Pora na analizę SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów i jakiej klasy zamierza zakupić Związek Powiatowo-Gminny „Jedźmy razem!” z Myszkowa?
  2. Jakie trzy kryteria decydują o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu?
  3. Na kiedy zaplanowano otwarcie ofert w tym postępowaniu?
Związek Powiatowo-Gminny pod nazwą „Jedźmy razem!” z Myszkowa szuka dostawcy sześciu autobusów spalinowych.
Związek Powiatowo-Gminny pod nazwą „Jedźmy razem!”

Punktacja oferentów

Przetarg został podzielony na dwa zadania, z czego:

  • zadanie 1 – obejmuje zakup 4 autobusów, o długości od 7,4 do 10,0 m,
  • zadanie 2 – obejmuje zakup 2 autobusów, o długości od 10 do 11,0 m.

Kryteria oceny ofert przedstawiają się następująco:

  • cena – 60 pkt,
  • skrócenie terminu realizacji zamówienia o 30 dni – 20 pkt,
  • warunki gwarancji – okres gwarancji na cały autobus (bez limitu kilometrów) liczony od dnia odbioru – 5 lat – 20 pkt.
Związek Powiatowo-Gminny pod nazwą „Jedźmy razem!” z Myszkowa szuka dostawcy sześciu autobusów spalinowych.
Związek Powiatowo-Gminny pod nazwą „Jedźmy razem!” z Myszkowa szuka dostawcy sześciu autobusów spalinowych.

Specyfikacja techniczna

Zamawiane autobusy mają mieć długość od 7,4 do 10,0 m (zadanie 1) i od 10 do 11 m (zadanie 2). Wysokość autobusów nie może być większa niż 3,2 m (zadanie 1) i 3,4 m (zadanie 2). Wymiana pasażerów we wszystkich pojazdach będzie odbywać się poprzez drzwi w układzie 1-2-0.

Autobusy będą napędzane silnikiem spalinowym o mocy min. 190 KM (zadanie 1) i 230 kW (zadanie 2). Wymagana norma emisji spalin to Euro 6e.

We wszystkich autobusach w kabinie kierowcy znajdzie się radioodtwarzacz wraz ze wzmacniaczem oraz gniazdo USB dwupunktowe. W pojazdach z zadania 2, kabina kierowcy będzie typu półzamkniętego, (brak całkowitego odizolowania kierowcy od przestrzeni pasażerskiej). Dla pasażerów przewidziano fotele tapicerowane proste, montowane na ścianach bocznych. Tapicerka ma być przystosowana dla miejskich minibusów, prosta do utrzymania czystości oraz przygotowana na intensywną eksploatacje (zadanie 1). W dłuższych autobusach, przewidziano 37 foteli wysokich z tapicerowanym siedziskiem i oparciem, z pasami bezpieczeństwa (zadanie 2).

Wszystkie autobusy mają być wyposażone w komplet tablic zewnętrznych kierunkowych, w kolorze białym. Wewnątrz zamontowany będzie panel LCD w rozmiarze 23,8 cali, prezentujący informację pasażerską.

Podsumowanie

Brak kryteriów technicznych i podział zamówienia na dwie części (zadania) powoduje, że zamawiający nie powinien narzekać na brak ofert. Do tego, po analizie opisu przedmiotu zamówienia można dojść do wniosku, że wymagania techniczne nie są wygórowane. Zatem pozostaje czekać na otwarcie ofert, które odbędzie się 14 lipca.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://jedzmyrazem.logintrade.net/zapytania_email,200826,76f709fd4a3bb531fe0e5876b5fbb0e5.html

Komentarze