Autobusowy klasyk w przetargu na MEGA hybrydy dla Szczecina: MAN vs Solaris
10 września 2025 r. otwarto oferty w przetargu na dostawę 6 sztuk autobusów typu mild hybrid dla Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica”.
Zamówienie wpisuje się w konsekwentnie realizowaną strategię unowocześniania taboru autobusowego w Szczecinie – warto przypomnieć, że równolegle trwa przetarg na 22 podobne pojazdy dla siostrzanej spółki SPA Dąbie, również w wariancie z napędem mild hybrid – o tym przetargu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. .
Rozkład jazdy:
- Jakie firmy złożyły oferty w przetargu na 6 autobusów mild hybrid dla SPA „Klonowica” i jakie były ich ceny jednostkowe netto?
- Ile wynosił budżet zamawiającego i czy którakolwiek z ofert się w nim zmieściła?
- Jakie kryteria oceny ofert przewidziano w tym postępowaniu przetargowym?
Dwie oferty
Przedmiotem szczecińskiego zamówienia była dostawa sześciu niskopodłogowych autobusów dwuczłonowych klasy I kategorii MEGA z napędem mild hybrid. W kontrakcie zawarto również prawo opcji na kolejne sześć identycznych pojazdów, które mogą zostać domówione na tych samych warunkach cenowych.
W odpowiedzi na przetarg wpłynęły dwie oferty. Złożyli je liderzy rynku mild hybrid w Polsce:
- Solaris Bus & Coach zaoferował wykonanie zamówienia podstawowego w cenie 19.047.780 PLN brutto / 15.490.560 PLN netto, cztli 2.581.760 PLN netto za model Urbino 18 MH.
- MAN Truck & Bus Polska zaproponował kwotę 17.785.800 PLN brutto / 14.464.065 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za model Lion`s City 18 EfficientHybrid na poziomie 2.410.677 PLN netto.
W obu przypadkach prawo opcji zostało wycenione identycznie jak zamówienie podstawowe, co daje łączną wartość ofert: SOLARIS – 38.095.560 PLN brutto / 30.981.120 PLN netto, a MAN – 35.571.600 PLN brutto / 28.928.130 PLN netto. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 16.236.000 PLN brutto, czyli 13.199.187 PLN netto, co oznacza, że obie złożone oferty przekraczają budżet zamawiającego.
Dlatego obecnie czekamy na decyzję zamawiającego – a dokładniej skarbnika. Jeżeli będzie na TAK, komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty według następujących kryteriów:
✅ Cena – 60%
✅ Całkowita liczba miejsc pasażerskich – 10%
✅ Gwarancja całopojazdowa – 15%
✅ Zawieszenie – 5%
✅ Zużycie paliwa wg testu SORT 2 – 10%
Szczegóły techniczne
Zamówienie jest finansowane ze środków budżetu Miasta Szczecin. Termin realizacji określono na maksymalnie 460 dni od podpisania umowy, przy czym dopuszcza się sukcesywną dostawę pojazdów, ale nie wcześniej niż po 420 dniach od zawarcia kontraktu.
Z technicznego punktu widzenia, zamawiający wymagał, aby oferowane autobusy były dwuczłonowe, niskopodłogowe, fabrycznie nowe i przystosowane do przewozu pasażerów w komunikacji miejskiej. Pojazdy mają spełniać normy emisji spalin oraz być wyposażone w napęd typu mild hybrid. Zamawiający preferuje autobusy klasy MEGA o długości 18 metrów, z klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej, monitoringiem wizyjnym, systemem informacji pasażerskiej oraz udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-65808d68-ba50-45a4-b3e9-8a625d5e9eeb
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze