Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobus mild hybrid dla PUK Komorniki Znamy ofertę. Bez zaskoczenia

infobus
12.04.2025 09:02
0 Komentarzy

11 kwietnia 2025 roku w Komornikach otwarto oferty w przetargu na dostawę autobusu z napędem mild hybrid.

Jak się okazało, wpłynęła tylko jedna propozycja, którą złożyła firma Solaris Bus & Coach. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jaki rodzaj napędu ma mieć autobus zamówiony przez Komorniki?
  2. Ile wyniosła jedyna złożona oferta i przez kogo została przedstawiona?
  3. Jakie elementy wyposażenia są wymagane w zamawianym pojeździe dla kierowcy i pasażerów?
Autobus mild hybrid dla PUK Komorniki Znamy ofertę. Bez zaskoczenia
Autobus mild hybrid dla Komorni Znamy ofertę. Bez zaskoczenia / fot. PUK Komorniki

Komornicka hybryda

Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Komornikach chce kupić jeden fabrycznie nowy, 12-metrowego autobus klasy I kategorii MAXI z napędem mild hybrid. To kolejny krok w stronę ograniczenia emisji spalin i poprawy jakości transportu zbiorowego w gminie. Pojazd ma obsługiwać codzienne kursy na lokalnych trasach i zostać dostosowany do wysokich standardów komfortu dla kierowcy i pasażerów.

Autobus ma być niskopodłogowy, z trzema parami drzwi w układzie 2-2-2, z silnikiem Diesla spełniającym normę Euro 6 i wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Całość ma zostać uzupełniona o magazyn energii i system rekuperacji.

Napęd hybrydowy ma opierać się na silniku Diesla wspieranym przez jednostkę elektryczną o mocy co najmniej 25 kW. Magazyn energii – oparty na bateriach lub superkondensatorach – musi pozwalać na rekuperację. Kabina kierowcy powinna być półotwarta, wyposażona m.in. w klimatyzowany fotel, lodówkę, schowek na klucz i USB. Pasażerowie skorzystają z siedzeń wandaloodpornych i tapicerowanych, a także informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD. System zliczania pasażerów to kolejny obowiązkowy element wyposażenia.

Autobus mild hybrid dla Komorni Znamy ofertę. Bez zaskoczenia / fot. PUK Komorniki
Autobus mild hybrid dla Komorni Znamy ofertę. Bez zaskoczenia

Jedna oferta

W przetargu wpłynęła tylko jedna oferta – złożyła ją firma Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., proponując pojazd Urbino 12 mild hybrid za 2.013.510 PLN brutto, czyli 1.637.000 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 2.200.000 PLN brutto – oznacza to, że propozycja Solarisa mieści się w budżecie zamawiającego z komfortową rezerwą na poziomie ok. 186.490 PLN brutto.

Teraz czekamy na formalną decyzję PUK Komorniki, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ cena – 70%
✅ parametry techniczne – 20%
✅ termin wykonania – 10%

Przewoźnik planuje rozstrzygnięcie postępowania w najbliższych tygodniach. Więcej szczegółów pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1079441

Komentarze