Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

14 autobusów elektrycznych, 3 przetargi, 1 oferent. PKS Nova analizuje oferty

infobus
10.07.2025 11:09
0 Komentarzy

9 lipca 2025 r. Podlaska Komunikacja Nova S.A. otworzyła oferty w trzech przetargach na dostawę łącznie 14 zeroemisyjnych autobusów międzymiastowych klasy II z napędem elektrycznym.

Całość inwestycji realizowana jest z dofinansowaniem w ramach konkursu CUPT-KPO, co umożliwiło utrzymanie wysokich standardów technicznych przy zachowaniu konkurencyjnych budżetów. Jeśli zamawiający pozytywnie oceni złożone oferty, pierwsze autobusy elektryczne mogą zasilić podlaski tabor jeszcze przed połową 2026 roku. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych planuje zakupić PKS Nova w ramach trzech przetargów?
  2. Jakiej marki pojazdy zaoferował jedyny wykonawca – Busnex Poland?
  3. Jaki był budżet brutto na przetarg obejmujący 6 autobusów?

Dwie oferty w trzech przetargach

W maju br. PKS Nova ogłosiła trzy osobne postępowania przetargowe: jedno na 6 pojazdów, drugie na 1 sztukę oraz trzecie na 7 sztuk. Łącznie przewidziano zakup 14 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy II, przeznaczonych do obsługi tras międzymiastowych.

Wszystkie trzy postępowania przyciągnęły jednego oferenta – Busnex Poland Sp. z o.o., który zaproponował dostawę pojazdów marki Yutong ICE12E.O premierze tego modelu na targach UITP 2025 pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

PKS Nova: 14 autobusów elektrycznych w trzech przetargach. Znamy oferty
PKS Nova: 14 autobusów elektrycznych w trzech przetargach. Znamy oferty

Analiza ofert i budżetu

Przetarg na sześć autobusów elektrycznych klasy II o długość od 10,6 m do 12,6 m (MAXI):

  • Oferta: Busnex Poland22.066.200 PLN brutto (17.933.495,93 PLN netto), czyli cena jednostkowa netto za model Yutong ICE12E to 2.988.915,99 PLN
  • Budżet: 22.140.000 PLN brutto (18.008.130,08 PLN netto),

Przetarg na jeden autobus elektryczny klasy II długość od 8,5 m do 9,0 m (MIDI):

  • Postępowanie zostało unieważnione z powodu braku ofert spełniających warunki lub braku ofert w ogóle.
  • Budżet: 2.435.400 PLN brutto (1.980.813 PLN netto)

Przetarg na siedem autobusów elektrycznych klasy II o długość od 10,6 m do 12,6 m (MAXI):

  • Oferta: Busnex Poland20.577.900 PLN brutto (16.726.747,97 PLN netto), czyli cena jednostkowa netto za model ICE12E to: 2.389.535,43 PLN
  • Budżet: 20.664.000 PLN brutto (16.799.024,39 PLN netto)

W obu skutecznych postępowaniach ceny ofertowe Busnex Poland mieszczą się w budżetach zamawiającego – co pozwala przejść do dalszej fazy oceny.

PKS Nova: 14 autobusów elektrycznych w trzech przetargach. Znamy oferty
PKS Nova: 14 autobusów elektrycznych w trzech przetargach. Znamy oferty

Co dalej?

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie kryteriów oceny ofert:

✅ cena – 55 pkt
✅ zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji – 5 pkt
✅ zużycie energii poniżej 0,90 kWh/km – 10 pkt
✅ pojemność baterii i zasięg – 10 pkt
✅ centralne położenie silnika – 5 pkt
✅ termin wykonania do 9 miesięcy – 15 pkt

Zamawiane autobusy mają mieć długość od 10,6 m do 12,6 m (MAXI) lub od 8,5 m do 9,0 m (MIDI), zależnie od konkretnego przetargu. Wysokość pojazdów nie może przekroczyć 3,5 m, z wyjątkiem modeli poniżej 11 m, dla których przewidziano maksymalnie 3,3 m. Wszystkie autobusy muszą być niskowejściowe , bez stopni przy wejściach i wewnątrz, z wysokością podłogi do 340 mm.

Napęd musi zapewnić moc co najmniej 120 kW i obsługiwać rekuperację energii. Magazynowanie energii przewidziano w akumulatorach trakcyjnych w technologiach LFP lub NMC – w przypadku pojazdów MAXI – lub w akumulatorach, superkondensatorach lub ich nowocześniejszych odpowiednikach dla autobusów MIDI.

Wnętrze pojazdów zaprojektowano z myślą o pasażerach dalekobieżnych – siedzenia intercity z pasami bezpieczeństwa, tapicerowane wkładkami piankowymi, kabina kierowcy półzamknięta z możliwością sprzedaży biletów, komplet tablic kierunkowych LED oraz malowanie według wzoru PKS Nova. Termin dostawy – do 9 miesięcy od podpisania umowy.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://pksnova.ezamawiajacy.pl

PKS Nova: 14 autobusów elektrycznych w trzech przetargach. Znamy oferty
PKS Nova: 14 autobusów elektrycznych w trzech przetargach. Znamy oferty

Komentarze