10 zadań, 60 mln zł i 40 autobusów. Koleje Małopolskie mają oferty na linie MLD
30 maja 2025 r. otwarto oferty w przetargu na świadczenie usług wynajmu autobusów z kierowcami dla Małopolskich Linii Dowozowych (MLD), realizowanym przez Koleje Małopolskie.
To kolejny etap rozbudowy zintegrowanego transportu regionalnego, obejmującego komunikację szynową i autobusową. Do przetargu stanęli m.in. tacy gracze jak: PKS Tarnobrzeg, Michalus, JKA Bus, Markpol, Max-bus, Eurobus Polska, Rafa Invest czy Mark Trawel. Oferty różniły się znacząco pod względem cen, szczególnie w największych zadaniach. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile zadań obejmuje przetarg i jaki jest łączny wolumen przewozów dla Małopolskich Linii Dowozowych?
- Jakie są wymagania dotyczące autobusów i kierowców w przetargu MLD?
- Jakie firmy złożyły oferty i które zadania otrzymały najwięcej propozycji?
10 zadań
Postępowanie dotyczy największego zlecenia autobusowego Kolei Małopolskich w ostatnich latach. Kontrakt, podzielony na 10 zadań, obejmuje wynajem autobusów niskopodłogowych wraz z kierowcami do realizacji przewozów uzupełniających ofertę kolejową w całym województwie. Umowa ma obowiązywać od 1 lipca 2025 do 31 grudnia 2026 roku, a całkowity wolumen przekracza 8,5 mln wzkm.
Zamówienie przewiduje obsługę różnych regionów Małopolski – od Krakowa i Tarnowa, przez Wadowice i Zakopane, po Myślenice, Nowy Sącz czy Olkusz. Największy zakres pracy przypada na Zadanie 2, gdzie przewidziano ponad 2,5 mln wzkm i 9 autobusów. Wykonawcy musieli wykazać się doświadczeniem, dysponować odpowiednim taborem oraz mieć pełne zaplecze techniczne i licencyjne.
W realizację tego kontraktu będzie zaangażowanych łącznie 40 autobusów w ruchu liniowym. Liczba pojazdów wymaganych do obsługi poszczególnych 10 zadań kształtuje się następująco:
- Zadanie 1 – 2 autobusy
- Zadanie 2 – 9 autobusów
- Zadanie 3 – 1 autobus
- Zadanie 4 – 1 autobus
- Zadanie 5 – 3 autobusy
- Zadanie 6 – 4 autobusy
- Zadanie 7 – 6 autobusów
- Zadanie 8 – 2 autobusy
- Zadanie 9 – 6 autobusów
- Zadanie 10 – 6 autobusów
RAZEM: 40 autobusów w ruchu liniowym dziennie od 1 lipca 2025 r. do 31 grudnia 2026 r. Wymagane są pojazdy niskopodłogowe, klimatyzowane, z systemem informacji pasażerskiej i kasownikami zgodnymi z systemem Kolei Małopolskich.
24 oferty
Poniżej przedstawiam szczegółowe zestawienie wszystkich ofert złożonych w przetargu:
Zadanie 1
Kwota zamawiającego: 6.531.254,00 PLN brutto / złożone oferty to:
- MARPOL W. Małek, R. Małek sp. j. – 1.601.897,47 PLN netto / 1.730.049,27 PLN brutto
- JKA BUS sp. z o.o. – 1.974.413,10 PLN netto / 2.428.528,11 PLN brutto
- RAFA INVEST sp. z o.o. – 1.954.674,89 PLN netto / 2.111.048,88 PLN brutto
- P.P.H.U. MARK TRAWEL Marek Wielgus – 2.087.866,37 PLN netto / 2.254.895,68 PLN brutto
- Bogumił Pietrucha Transport Towarowo-Osobowy Max-Bus – 2.069.867,52 PLN netto / 2.235.456,92 PLN brutto
- EUROBUS Polska sp. z o.o. – 2.471.977,87 PLN netto / 2.669.736,10 PLN brutto
- PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – 7.212.152,91 PLN netto / 7.789.125,14 PLN brutto
- Firma Przewozowa MICHALUS Michał Bodzioch – 6.010.127,42 PLN netto / 6.490.937,62 PLN brutto
Zadanie 2
Kwota zamawiającego: 21.233.470,32 PLN brutto / złożone oferty to:
- Firma Przewozowa MICHALUS Michał Bodzioch – 19.532.954,30 PLN netto / 21.095.590,64 PLN brutto
- PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – 23.950.210,64 PLN netto / 25.866.227,49 PLN brutto
- EUROBUS Polska sp. z o.o. – 3.824.055,36 PLN netto / 4.129.979,79 PLN brutto
- RAFA INVEST sp. z o.o. – 2.650.159,30 PLN netto / 2.862.172,04 PLN brutto
Zadanie 3
Kwota zamawiającego: 2.332.650,70 PLN brutto / / złożone oferty to:
- EUROBUS Polska sp. z o.o. – 4.835.194,56 PLN netto / 5.222.010,12 PLN brutto
- RAFA INVEST sp. z o.o. – 3.324.942,43 PLN netto / 3.590.937,83 PLN brutto
Zadanie 4
Kwota zamawiającego: 2.268.086,26 PLN brutto / złożone oferty to:
- PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – 4.206.934,20 PLN netto / 4.543.488,94 PLN brutto
Zadanie 5
Kwota zamawiającego: 4.880.594,35 PLN brutto / złożone oferty to:
- PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – 7.707.066,49 PLN netto / 8.323.631,81 PLN brutto
- P.P.H.U. MARK TRAWEL Marek Wielgus – 5.316.068,25 PLN netto / 5.741.353,71 PLN brutto
Zadanie 6
Kwota zamawiającego: 6.214.173,29 PLN brutto / złożone oferty to:
- PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – 8.599.411,53 PLN netto / 9.287.364,45 PLN brutto
- P.P.H.U. MARK TRAWEL Marek Wielgus – 6.465.251,00 PLN netto / 6.982.471,08 PLN brutto
Zadanie 7
Kwota zamawiającego: 7.993.539,82 PLN brutto / złożone oferty to:
- PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – 9.499.569,06 PLN netto / 10.259.534,58 PLN brutto
- P.P.H.U. MARK TRAWEL Marek Wielgus – 7.954.923,69 PLN netto / 8.591.317,59 PLN brutto
Zadanie 8
Kwota zamawiającego: 2.122.097,93 PLN brutto / złożone oferty to:
- PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – 2.922.004,61 PLN netto / 3.155.764,98 PLN brutto
Zadanie 9
Kwota zamawiającego: 2.881.381,25 PLN brutto / złożone oferty to:
- PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – 5.878.373,47 PLN netto / 6.348.643,35 PLN brutto
Zadanie 10
Kwota zamawiającego: 3.545.809,34 PLN brutto / złożone oferty to:
- PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – 5.300.805,89 PLN netto / 5.724.870,36 PLN brutto
60 mln zł w budżecie
Łączna kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 60.003.057,27 PLN brutto, z czego największe budżety dotyczą zadania 2 (21.233.470,32 PLN) i zadania 7 (7.993.539,82 PLN). Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowego kryterium oceny:
✅ Cena brutto za 1 wzkm – 100%
Kierując się tylko tym kryterium, lista potencjalnych zwycięzców (zakładając zgodność z wymaganymi formalnościami) wygląda następująco:
- Zadanie 1 – RAFA INVEST
- Zadanie 2 – Firma Przewozowa MICHALUS
- Zadanie 3 – EUROBUS POLSKA
- Zadanie 4 – PKS Tarnobrzeg
- Zadanie 5 – RAFA INVEST
- Zadanie 6 – RAFA INVEST
- Zadanie 7 – P.P.H.U. MARK TRAWEL
- Zadanie 8 – PKS Tarnobrzeg
- Zadanie 9 – PKS Tarnobrzeg
- Zadanie 10 – PKS Tarnobrzeg
Zgodnie z dokumentacją techniczną, wszystkie pojazdy wykorzystywane w MLD mają być w pełni niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej i kasowniki kompatybilne z systemem Kolei Małopolskich. W przypadku największych zadań, wykonawcy muszą zapewnić jednocześnie do 9 autobusów, gotowych do obsługi tras codziennie przez 1,5 roku.
Planowana data rozpoczęcia realizacji umowy to 1 lipca 2025 r., a zakończenie – 31 grudnia 2026 r. 👉 Link do ogłoszenia i dokumentacji SWZ – Znak sprawy DZ.26.167.2025
Komentarze