Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wymienione rowery miejskie już jeżdżą we Wrocławiu. Od dzisiaj [ZDJĘCIA]

infobike
01.08.2025 12:30
0 Komentarzy

System rowerów miejskich we Wrocławiu przeszedł gruntowną metamorfozę. Od 1 sierpnia 2025 roku mieszkańcy i turyści mogą korzystać z całkowicie nowej floty rowerów oraz rozbudowanej sieci stacji, obejmującej również podwrocławskie gminy. Zmiany mają na celu zwiększenie komfortu podróżowania oraz integrację transportu w aglomeracji.

Oficjalny start nowej odsłony Wrocławskiego Roweru Miejskiego (WRM) nastąpił 1 sierpnia 2025 roku. System, działający w stolicy Dolnego Śląska już od 14 lat, został zmodernizowany, aby sprostać rosnącemu zainteresowaniu ekologicznym transportem. Nowa edycja WRM to całkowita wymiana rowerów i poszerzenie zasięgu na okoliczne gminy. O zmianie floty rowerów miejskich we Wrocławiu pisaliśmy już wcześniej w InfoBike.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretnie cechy nowych rowerów, poza wagą i systemem blokady, wpływają na zwiększoną wytrzymałość i odporność na wandalizm?
  2. W jaki sposób integracja systemu WRM z gminami podwrocławskimi wpłynie na mobilność mieszkańców aglomeracji i czy planowane są kolejne rozszerzenia sieci?
  3. Czy nowy system płatności kartą będzie w pełni kompatybilny ze wszystkimi kartami bankowymi oraz czy przewidziano alternatywne formy rozliczeń dla osób nieposiadających konta w aplikacji?
Wymienione rowery miejskie już jeżdżą we Wrocławiu. Od dzisiaj / fot. UM Wrocław

Nowe rowery WRM lżejsze i bardziej wytrzymałe

Nowe rowery WRM, które pojawiły się na stacjach, są lżejsze o 3,5 kilograma od swoich poprzedników. Ponadto, wyposażono je w nowy typ siodełka oraz wyżej zamontowany system blokady tylnego koła, co ma ułatwić ich obsługę. Cała flota liczy 2400 rowerów i wyróżnia się odświeżoną szatą graficzną. Szczególnym elementem nowego designu jest podobizna tragicznie zmarłego Daniela Chojnackiego, byłego oficera rowerowego, który przez lata wspierał rozwój tego projektu w mieście. Nowe jednoślady posiadają także ulepszone moduły GPS, co pozwala na precyzyjniejsze śledzenie ich lokalizacji i sprawniejsze zarządzanie systemem. Prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk, wyraził nadzieję, że mieszkańcom będzie się na nich dobrze jeździło.

„Nowe rowery są lżejsze, wyposażone w nowoczesny system, który sprawia, że GPS jest bardziej precyzyjny, a obsługa jednośladów znacznie szybsza. Mam nadzieję, że wrocławianom będzie się na nich dobrze jeździło.”

Wrocławski Rower Miejski w liczbach i nowe stacje

System WRM stale się rozwija, co potwierdzają dane. Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Wydziału Mobilności Miejskiej UMW, przypomniała, że system zaczynał od 140 jednośladów, a obecnie jest ich 2400. Zwiększyła się również liczba stacji – jest ich teraz 240, w tym 10 zupełnie nowych, zlokalizowanych w strategicznych punktach, między innymi przy dworcach kolejowych Wrocław Żerniki, Wrocław Wojszyce i Wrocław Wojnów, a także na lotnisku.

W ramach współpracy ze Stowarzyszeniem Aglomeracja Wrocławska, WRM rozszerza swoją działalność na pięć podwrocławskich gmin: Czernica, Kobierzyce, Kąty Wrocławskie, Siechnice i Wisznia Mała. Łącznie do systemu dołączy 220 rowerów i 22 nowe stacje w tych lokalizacjach. Jest to efekt pilotażowego projektu sprzed dwóch lat, który pokazał duże zainteresowanie mieszkańców aglomeracji wrocławskiej.

Wymienione rowery miejskie już jeżdżą we Wrocławiu. Od dzisiaj / fot. UM Wrocław

Zmiany w sposobie płatności i nowy cennik

Nowy system Wrocławskiego Roweru Miejskiego wprowadza również zmiany w sposobie rozliczania. Opcja przedpłaty i zasilania konta została wycofana. Od teraz użytkownicy będą mogli korzystać z rowerów po podpięciu karty płatniczej w aplikacji mobilnej. Opłaty za przejazdy będą pobierane automatycznie. Taki model ma uprościć obsługę i zwiększyć bezpieczeństwo transakcji.

„To rozwiązanie jest efektem modernizacji systemu i ma na celu uproszczenie obsługi, przyspieszenie jej działania oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników.” – powiedział prezes zarządu Nextbike Polska, Tomasz Wojtkiewicz.

Mimo tych zmian, cennik pozostaje atrakcyjny – 20 minut jazdy tradycyjnym rowerem jest nadal bezpłatne. Nowy cennik dla rowerów klasycznych to 3 zł za drugą godzinę oraz 6 zł za każdą kolejną. Za rowery elektryczne opłata wynosi 59 groszy za każdą minutę. Warto wspomnieć, że Nextbike Polska pozostaje operatorem systemu na kolejne pięć lat, z planami dalszej rozbudowy.

Komentarze