Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocławski Rower Miejski wystartował. W trybie przejściowym. Opcja aglo od sierpnia

infobike
01.04.2025 10:45
0 Komentarzy

1 kwietnia 2025 roku we Wrocławiu ruszył kolejny sezon Wrocławskiego Roweru Miejskiego, ale w wyjątkowej, dwuetapowej wersji.

Operatorem pozostaje firma Nextbike Polska, która do września ma wymienić wszystkie jednoślady na nowe i rozbudować sieć stacji o kolejne lokalizacje, także poza miastem. O nowym kontrakcie z Miastem Wrocław i jego przetargowych perypetiach pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zmiany w infrastrukturze i liczbie rowerów przewidziano we Wrocławskim Rowerze Miejskim na sierpień i wrzesień 2025 roku?
  2. Jakie warunki obowiązują w trybie przejściowym WRM 2025, jeśli chodzi o wypożyczenie roweru i opłaty?
  3. Które gminy podwrocławskie dołączą do systemu WRM w 2025 roku?
WRM wystartował 1 kwietnia. Do systemu dołączają podwrocławskie gminy
WRM wystartował 1 kwietnia. Do systemu dołączają podwrocławskie gminy / fot. WRM

Tryb przejściowy

Początek sezonu WRM 2025 opiera się na systemie przejściowym, w którym użytkownicy mogą korzystać z 1500 "starych" rowerów po serwisie, dostępnych na 230 wrocławskich stacjach.

Do wypożyczenia pojazdu wymagane jest konto w systemie WRM oraz aplikacja WRM lub Nextbike by TIER z doładowanym saldem (minimum 10 zł).

Cennik pozostaje bez zmian:
– 20 minut jazdy bezpłatnie
– 3 zł za kolejne 40 minut
– 6 zł za każdą następną rozpoczętą godzinę
– 7 zł za zwrot poza stacją

WRM wystartował 1 kwietnia. Do systemu dołączają podwrocławskie gminy
WRM wystartował 1 kwietnia. Do systemu dołączają podwrocławskie gminy / fot. WRM

Drugi etap

Zaplanowany na 1 sierpnia, to moment przejścia na system docelowy. Do użytku trafi wtedy 1200 fabrycznie nowych rowerów tradycyjnych oraz 100 elektrycznych. Kolejna partia 1200 rowerów dołączy 1 września, a liczba stacji wzrośnie do 240.

— Stare rowery docelowo powinny zniknąć z ulic 1 sierpnia, jednak miasto, zgodnie z umową pomostową, ma prawo przedłużyć funkcjonowanie systemu przejściowego do września. Może więc zdarzyć się, że w sierpniu na ulicach Wrocławia będą dostępne zarówno stare, jak i nowe pojazdy — zastrzega w rozmowie z wroclaw.pl Marcin Sałański ze spółki Nextbike Polska .

Pojawią się wtedy nowe lokalizacje m.in. przy dworcach kolejowych, lotnisku i Hali Stulecia. Do systemu dołączą też gminy podwrocławskie: Kobierzyce, Czernica, Siechnice, Kąty Wrocławskie i Wisznia Mała.

Umowa z operatorem obowiązuje do 2029 roku i opiewa na 54,4 mln zł. W kolejnych latach zaplanowano dalszą rozbudowę WRM – w 2026 roku o 3 stacje i 30 rowerów, a w 2027 roku o kolejne 2 stacje i 20 rowerów.

System WRM działa nieprzerwanie od 2011 roku, kiedy to Wrocław udostępnił mieszkańcom pierwsze 140 rowerów. W 2024 roku zarejestrowano w nim ponad 1,5 mln przejazdów. Więcej na https://www.facebook.com/wroclawskirowermiejski

Komentarze