Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław z dwiema oferta na nowy system roweru miejskiego. W wersji aglomeracyjnej

infobike
21.02.2025 21:04
0 Komentarzy

21 lutego 2025 roku Wrocław otworzył oferty w przetargu na nowego operatora, jednak mieszkańcy muszą uzbroić się w cierpliwość.

Proces wyboru dostawcy i uruchomienia systemu może potrwać dłużej niż zakładano. W przetargu wystartowały dwie firmy – obecny operator Nextbike Polska oraz CityBike z Gdańska. Ich propozycje znacząco się różnią pod względem finansowym. O trudnej historii tego przetargu pisaliśmy już wcześniej TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Które firmy złożyły oferty w przetargu na nowego operatora Wrocławskiego Roweru Miejskiego?
  2. Jakie zmiany przewiduje nowy system WRM w latach 2026-2027?
  3. Co spowodowało opóźnienie przetargu na nowego operatora roweru miejskiego we Wrocławiu?
Tylko dwie oferty na rower miejski we Wrocławiu
Tylko dwie oferty na rower miejski we Wrocławiu / fot. WRM

Dwie oferty

Przypomnijmy – w sezonie 2024 na wrocławskich ulicach było 2300 rowerów. Nowy system przewiduje zwiększenie floty do 2400 jednośladów, które będą dostępne w 240 stacjach, a także stopniową rozbudowę systemu:

  • 2026 rok: + 3 stacje, +30 rowerów,
  • 2027 rok: + 2 stacje, +20 rowerów.

Nowością będzie także rozszerzenie zasięgu WRM poza granice miasta. Rower miejski pojawi się w Czernicy, Kobierzycach, Kątach Wrocławskich, Siechnicach i Wiszni Małej, zwiększając dostępność systemu w aglomeracji.

Przy takich założeniach Wrocław otrzymał 31 lutego dwie oferty. Od:

  • Nextbike Polska zaoferował 54,42 mln zł brutto,
  • CityBike wycenił realizację systemu na 71,10 mln zł brutto,

Podczas gdy miasto zabezpieczyło na to zadanie 57,3 mln zł, oferta Nextbike mieści się w budżecie, co czyni ją potencjalnym faworytem. I taki wybór może znacząco przyspieszyć uruchomienie całego sytemu, gdyż to właśnie ta firma do tej pory była operatorem WRM.

Tylko dwie oferty na rower miejski we Wrocławiu
Tylko dwie oferty na rower miejski we Wrocławiu
Tylko dwie oferty na rower miejski we Wrocławiu

Co opóźniło przetarg?

Pierwotnie nowy system miał ruszyć 1 marca 2025 roku, jednak przetarg napotkał przeszkody proceduralne. Dwie firmy – CityBike oraz Orange Polska – oprotestowały pierwotne warunki przetargu, zarzucając Wrocławiowi faworyzowanie dotychczasowego operatora. Krajowa Izba Odwoławcza uznała te zarzuty i nakazała wydłużenie terminu realizacji do czterech miesięcy, co przesunęło termin składania ofert z 14 na 21 lutego 2025 roku.

Teraz o wyborze operatora kluczowe będzie szybkie wdrożenie systemu i jego dalsza rozbudowa. Rozstrzygnięcie przetargu powinno nastąpić w najbliższych tygodniach. Po podpisaniu umowy, nowy operator będzie miał maksymalnie cztery miesiące na uruchomienie wypożyczalni. Urzędnicy mają wielką nadzieję, że nastąpi to zdecydowanie szybciej.

Link do przetargu: https://bip.um.wroc.pl/przetarg/77478/zp-pn-99-2024-wim

Komentarze