Wrocław też będzie miał mikrohub przeładunkowy z rowerami cargo
Wrocław chce dołączyć do grona europejskich miast, które oferują mikrohuby przeładunkowe z rowerami cargo w ścisłym centrum.
To nowatorskie rozwiązanie ruszy 17 lipca dzięki współpracy miasta, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz siedmiu największych firm kurierskich działających w mieście. Mikrohub przeładunkowy ma na celu znaczące zmniejszenie liczby dużych samochodów dostawczych w historycznym centrum Wrocławia.
Rozkład jazdy:
- Jakie korzyści dla ruchu miejskiego we Wrocławiu przyniesie wprowadzenie mikrohubów przeładunkowych z rowerami cargo?
- Jakie firmy kurierskie biorą udział w projekcie wrocławskiego mikrohubu przeładunkowego?
- Jakie są doświadczenia z innych miast, takich jak Poznań?
wrocławski mikrohub
Wrocławskie rozwiązanie umożliwi kurierom dostarczanie towarów przez cały dzień przy minimalnym wpływie na ruch miejski. Dzięki wykorzystaniu elektrycznych rowerów cargo, dostawy będą realizowane w sposób bardziej ekologiczny i efektywny.
Szczegóły projektu zostanie przedstawione podczas konferencji prasowej, która odbędzie się 17 lipca na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wśród prelegentów znajdą się:
- Jakub Mazur – Wiceprezydent Miasta Wrocław
- Prof. Andrzej Kaleta – Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
- Prof. Maja Kiba-Janiak – Koordynatorka Partnerstwa
- Monika Kozłowska-Święconek – Dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności
- Przedstawiciele siedmiu największych firm kurierskich we Wrocławiu
Poznański premiera
Mikrohuby przeładunkowe, znane już z innych miast, takich jak Poznań, gdzie pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce zostało zainicjowane w październiku 2023 roku przez Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny we współpracy z Urzędem Miasta Poznania. Natomiast bierze w nim udział tylko jedna firma kurierska – GLS Poland.
Powstanie wielkopolskiego mikrohubu było możliwe dzięki unijnemu projektowi GRETA, którego istotnym elementem są pilotażowe wdrożenia innowacyjnych rozwiązań wspierających ścieżkę transformacji europejskich miast w kierunku zastosowania efektywnego i ekologicznego transportu ostatniej mili. Oprócz Poznania udział w programie biorą takie miasta jak Reggio Emilia, Maribor, Verona i Budapeszt.
W Poznaniu, mikrohub obsługiwany przez GLS pozwala na dostarczanie paczek z centrum miasta na rowerach kurierskich, co znacząco zmniejsza ruch samochodowy i przyczynia się do poprawy jakości powietrza.
-„Transportowi rowerowemu w Poznaniu sprzyja rozwinięta sieć ścieżek rowerowych, a także mentalność mieszkańców, którzy chcą żyć ekologicznie i nie generować hałasu ani spalin – podkreślił Andrzej Wasielewski, dyrektor operacji krajowych i infrastruktury z GLS.
Pilotaż pierwszego mikrohubu przeładunkowego w Polsce zakończy się w marcu 2026 roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze