Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław też będzie miał mikrohub przeładunkowy z rowerami cargo

infobike
16.07.2024 10:01
0 Komentarzy

Wrocław chce dołączyć do grona europejskich miast, które oferują mikrohuby przeładunkowe z rowerami cargo w ścisłym centrum.

To nowatorskie rozwiązanie ruszy 17 lipca dzięki współpracy miasta, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz siedmiu największych firm kurierskich działających w mieście. Mikrohub przeładunkowy ma na celu znaczące zmniejszenie liczby dużych samochodów dostawczych w historycznym centrum Wrocławia.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści dla ruchu miejskiego we Wrocławiu przyniesie wprowadzenie mikrohubów przeładunkowych z rowerami cargo?
  2. Jakie firmy kurierskie biorą udział w projekcie wrocławskiego mikrohubu przeładunkowego?
  3. Jakie są doświadczenia z innych miast, takich jak Poznań?
Poznański mikrohub przeładunkowy
Poznański mikrohub przeładunkowy

wrocławski mikrohub

Wrocławskie rozwiązanie umożliwi kurierom dostarczanie towarów przez cały dzień przy minimalnym wpływie na ruch miejski. Dzięki wykorzystaniu elektrycznych rowerów cargo, dostawy będą realizowane w sposób bardziej ekologiczny i efektywny.

Szczegóły projektu zostanie przedstawione podczas konferencji prasowej, która odbędzie się 17 lipca na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wśród prelegentów znajdą się:

  • Jakub Mazur – Wiceprezydent Miasta Wrocław
  • Prof. Andrzej Kaleta – Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
  • Prof. Maja Kiba-Janiak – Koordynatorka Partnerstwa
  • Monika Kozłowska-Święconek – Dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności
  • Przedstawiciele siedmiu największych firm kurierskich we Wrocławiu
Poznański mikrohub przeładunkowy
Poznański mikrohub przeładunkowy

Poznański premiera

Mikrohuby przeładunkowe, znane już z innych miast, takich jak Poznań, gdzie pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce zostało zainicjowane w październiku 2023 roku przez Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny we współpracy z Urzędem Miasta Poznania. Natomiast bierze w nim udział tylko jedna firma kurierska – GLS Poland.

Powstanie wielkopolskiego mikrohubu było możliwe dzięki unijnemu projektowi GRETA, którego istotnym elementem są pilotażowe wdrożenia innowacyjnych rozwiązań wspierających ścieżkę transformacji europejskich miast w kierunku zastosowania efektywnego i ekologicznego transportu ostatniej mili. Oprócz Poznania udział w programie biorą takie miasta jak Reggio Emilia, Maribor, Verona i Budapeszt.

W Poznaniu, mikrohub obsługiwany przez GLS pozwala na dostarczanie paczek z centrum miasta na rowerach kurierskich, co znacząco zmniejsza ruch samochodowy i przyczynia się do poprawy jakości powietrza.

-„Transportowi rowerowemu w Poznaniu sprzyja rozwinięta sieć ścieżek rowerowych, a także mentalność mieszkańców, którzy chcą żyć ekologicznie i nie generować hałasu ani spalin – podkreślił Andrzej Wasielewski, dyrektor operacji krajowych i infrastruktury z GLS.

Pilotaż pierwszego mikrohubu przeładunkowego w Polsce zakończy się w marcu 2026 roku.

Komentarze