Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa przyjazna rowerzystom: Ponad kilometr nowej trasy wzdłuż al. „Solidarności”

infobike
22.02.2025 05:01
0 Komentarzy

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie ogłosił przetarg na budowę nowej trasy rowerowej przy al. „Solidarności” i ul. Leszno. To strategiczne połączenie, które ułatwi poruszanie się po mieście i stworzy spójny korytarz rowerowy.

To strategiczne połączenie, które ułatwi poruszanie się po mieście i stworzy spójny korytarz rowerowy. W efekcie, ponad kilometrowy odcinek połączy istniejące trasy wzdłuż al. Jana Pawła II i ul. Okopowej, tworząc wygodny i bezpieczny korytarz dla rowerzystów. Nowa droga dla rowerów będzie miała szerokość 2,5 m, a na przejazdach 3 m. Dodatkowo, asfaltowa nawierzchnia zapewni komfort jazdy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści przyniesie rowerzystom budowa nowej trasy wzdłuż al. „Solidarności”?
  2. W jaki sposób inwestycja wpłynie na organizację ruchu i komunikację w rejonie al. „Solidarności”?
  3. Co jeszcze zostanie zrealizowane w ramach projektu poza samą trasą rowerową?

Nowa jakość dla rowerzystów

Ponad kilometrowy odcinek nie tylko połączy istniejące trasy wzdłuż al. Jana Pawła II i ul. Okopowej, tworząc wygodny i bezpieczny korytarz dla rowerzystów, lecz także zapewni komfortową jazdę dzięki asfaltowej nawierzchni. Nowa droga dla rowerów będzie miała szerokość 2,5 m, a na przejazdach 3 m.

Udogodnienia i bezpieczeństwo

Projekt uwzględnia potrzeby rowerzystów, oferując nie tylko wygodną trasę, ale także szereg udogodnień. Przy skrzyżowaniu z ul. Żelazną powstaną przejazdy i łączniki, ułatwiające poruszanie się we wszystkich kierunkach. Dla poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, wyniesione zostaną przejścia dla pieszych i przejazdy na wysokości skweru kard. Wyszyńskiego. Dodatkowo, w ramach inwestycji zostanie zamontowanych 25 nowych stojaków na rowery.

Zmiany w organizacji ruchu

Modernizacja al. „Solidarności” to także zmiany dla kierowców. Na północnej jezdni al. „Solidarności” (w kierunku Bemowa) z trzech pasów ruchu pozostaną dwa. Parkowanie zostanie przeniesione z chodników na dotychczasowy trzeci pas ruchu. Z kolei na jednokierunkowym fragmencie ul. Leszno, ruch samochodowy będzie się odbywał po dotychczas niewykorzystywanej powierzchni wyłączonej z ruchu, a drogę rowerową poprowadzimy w śladzie obecnego pasa jezdni. Pozwoli to zachować zieleń, w tym cenne drzewa.  

Projekt uwzględnia potrzeby rowerzystów, oferując wygodną trasę i udogodnienia.

Zieleń i estetyka

Inwestycja to nie tylko nowa trasa rowerowa, ale także dbałość o zieleń. W ramach projektu planuje się nasadzenie 59 drzew, w tym wiązów, olsz, wiśni i kasztanowców. Nie zabraknie również krzewów i bylin, które pokryją powierzchnię prawie 14 tys. m2.

Komunikacja miejska

Przebudowa al. „Solidarności” to kompleksowy projekt, który wpłynie na wiele aspektów funkcjonowania tej arterii. Na północnej jezdni al. „Solidarności” (w kierunku Bemowa) z trzech pasów ruchu pozostaną dwa. Zmiana ta ma na celu uspokojenie ruchu i poprawę bezpieczeństwa. Parkowanie, które dotychczas odbywało się na chodnikach, zostanie przeniesione na dotychczasowy trzeci pas ruchu. To rozwiązanie pozwoli na uporządkowanie przestrzeni i zwiększenie komfortu pieszych. Z kolei na jednokierunkowym fragmencie ul. Leszno ruch samochodowy będzie się odbywał po dotychczas niewykorzystywanej powierzchni wyłączonej z ruchu, a nowa trasa rowerowa zostanie poprowadzona w śladzie obecnego pasa jezdni. Pozwoli to zachować zieleń, w tym cenne drzewa.

Co dalej?

W planach jest dalszy rozwój trasy rowerowej wzdłuż al. „Solidarności” na wschód, aż do pl. Bankowego. Przygotowywana jest również budowa drogi rowerowej po wschodniej stronie al. Jana Pawła II od Ronda ONZ do al. Solidarności.

Komentarze