Tarnów inwestuje w infrastrukturę rowerową. Nowe ścieżki połączą centrum miasta
Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie ogłosił przetarg na budowę nowej ścieżki rowerowej na alei Solidarności.
To pierwsze zadanie realizowane w ramach szerszego projektu pn. „Budowa dróg i ścieżek rowerowych oraz rozwój zrównoważonej mobilności wewnątrzaglomeracyjnej”. Nowa infrastruktura rowerowa ma zostać wykonana jeszcze w drugim kwartale 2025 roku.
Rozkład jazdy:
- Gdzie powstanie nowa ścieżka rowerowa w Tarnowie?
- Na czym polega projekt rozdzielenia ciągu pieszo-rowerowego?
- Co jeszcze obejmuje inwestycja i jakie są jej źródła finansowania?
Nowy odcinek zostanie poprowadzony od ulicy Piłsudskiego do Nowego Światu. Inwestycja zakłada rozdzielenie dotychczasowego ciągu pieszo-rowerowego, co ma zwiększyć bezpieczeństwo i komfort zarówno pieszych, jak i rowerzystów.
Na czym polega projekt rozdzielenia ciągu pieszo-rowerowego?
Zamiast współdzielonego pasa ruchu, wykonawca zbuduje klasyczną ścieżkę rowerową z nawierzchnią bitumiczną i warstwami konstrukcyjnymi oraz chodnik z przebudowanej kostki brukowej. Oba elementy zostaną oddzielone trwałym separatorem w postaci obrzeża. Takie rozwiązanie ma ograniczyć konflikty przestrzenne pomiędzy różnymi użytkownikami trasy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zanim jednak rozpoczną się roboty budowlane, wykonawca będzie musiał uzyskać zgodę na czasową organizację ruchu, a po zakończeniu prac – przywrócić stan pierwotny oraz uporządkować cały modernizowany obszar.
Co jeszcze obejmuje inwestycja i jakie są jej źródła finansowania?
Oprócz ścieżki na al. Solidarności, projekt obejmuje także modernizację i budowę tras rowerowych przy ul. Dworcowej i Nowodąbrowskiej. W tym drugim przypadku przewidziano wymianę zużytej nawierzchni. Co więcej, część inwestycji dotyczy integracji nowych odcinków z Inteligentnym Systemem Transportowym (ITS) – planowane jest włączenie trzech skrzyżowań do miejskiej sieci zarządzania ruchem.
Łącznie planowane jest zmodernizowanie 844 metrów istniejących tras oraz budowa niemal 171 metrów zupełnie nowych odcinków. Całość finansowana jest w ramach „Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Stowarzyszenia Aglomeracja Tarnowska” ze środków Unii Europejskiej.
Jak podkreśla dyrektor ZDiK, Grzegorz Wałęga, są to „krótkie, ale kluczowe fragmenty”, które znacząco poprawią spójność i funkcjonalność miejskiej infrastruktury rowerowej w centrum Tarnowa.
Komentarze