Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczeciński Rower Miejski: statystyki, koszty i nowe stacje na horyzoncie

infobike
09.12.2024 06:00
0 Komentarzy

Szczeciński Rower Miejski (Bike_S), który działa przez cały rok, odnotowuje dynamiczny wzrost liczby użytkowników.

Na koniec wakacji 2024 roku system zarejestrował 33 622 użytkowników – o ponad 60% więcej niż w maju 2023 roku. Obecnie mieszkańcy mają do dyspozycji 877 rowerów, z których sześć zostało skradzionych w bieżącym roku.

Spis treści

  1. Jak działa i rozwija się Bike_S?
  2. Ile kosztuje utrzymanie Szczecińskiego Roweru Miejskiego?
  3. Gdzie w 2025 roku powstaną nowe stacje Bike_S?
Szczeciński Rower Miejski (Bike_S), który działa przez cały rok, odnotowuje dynamiczny wzrost liczby użytkowników.
Szczeciński Rower Miejski (Bike_S), który działa przez cały rok, odnotowuje dynamiczny wzrost liczby użytkowników. /fot. Andrzej Szkocki

Rower miejski w Szczecinie pełni funkcję zarówno środka transportu codziennego, jak i uzupełniającego, szczególnie na trasach między przystankami komunikacji miejskiej czy w drodze z centrum miasta na parking. Jak podkreśla radny Andrzej Radziwinowicz, Bike_S od lat ma swoich zwolenników i przeciwników, którzy różnie oceniają jego wkład w zrównoważony transport i koszty dla gminy.

Koszty i wpływy systemu Bike_S
Bike_S nie należy do tanich systemów. W 2022 roku jego utrzymanie kosztowało miasto 2,9 mln zł, podczas gdy wpływy z przejazdów wyniosły 275 tys. zł (z wypożyczeń minutowych) i 49 tys. zł (z abonamentów). W 2023 roku koszty wzrosły do 3,1 mln zł, a dochody wyniosły odpowiednio 321 tys. zł oraz 35 tys. zł.

Nowe stacje w 2025 roku
Rozbudowa systemu Bike_S trwa. Jeszcze w 2024 roku zaplanowano otwarcie stacji przy ul. Dembowskiego. W 2025 roku powstaną kolejne trzy stacje przy ul. Złotowskiej, ul. Szczecińskiej oraz ul. Miłosza, a także stacja przy ul. Mściwoja – realizacja tego ostatniego projektu wymaga jednak zgody Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Szczeciński Rower Miejski pozostaje kluczowym elementem strategii zrównoważonego transportu w mieście. Rozwój infrastruktury rowerowej pokazuje, że inwestycje w mobilność miejską przynoszą korzyści, mimo kosztów związanych z utrzymaniem systemu.

Komentarze