Świdnica walczy o drogę rowerową wzdłuż DK 35: Apel do GDDKiA o wsparcie
Świdnica intensywnie zabiega o rozbudowę infrastruktury rowerowej, apelując do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o wsparcie w realizacji kluczowej inwestycji.
Inwestycja jest konieczna dla usprawnienia już istniejącej sieci dróg rowerowych, których na terenie miasta jest ponad 30 kilometrów. Pozwoli też na bezpieczny dojazd rowerem ze Świdnicy do Pszenna.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego budowa drogi rowerowej wzdłuż DK 35 jest tak ważna dla Świdnicy?
- Jakie działania podejmują władze Świdnicy, aby przekonać GDDKiA do realizacji inwestycji?
- Co budowa drogi rowerowej wzdłuż DK 35 oznacza dla mieszkańców Świdnicy i okolic?
Apel o budowę drogi rowerowej wzdłuż DK 35
Władze Świdnicy są zdeterminowane, aby zrealizowana została długo wyczekiwana przez mieszkańców miasta inwestycja. Chodzi o budowę drogi rowerowej wzdłuż drogi krajowej nr 35 na terenie Świdnicy. Prezydent Miasta, Beata Moskal-Słaniewska kolejny raz wystąpiła z apelem do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zarządcy drogi, o jej realizację. Inwestycja jest konieczna dla usprawnienia już istniejącej sieci dróg rowerowych, których na terenie miasta jest ponad 30 kilometrów. Pozwoli też na bezpieczny dojazd rowerem ze Świdnicy do Pszenna.
Rozbudowa sieci dróg rowerowych w Świdnicy
W Świdnicy od wielu lat rozbudowywana jest sieć dróg rowerowych. Nowe odcinki tworzą spójny układ, który umożliwia sprawną komunikację rowerową. Przy tworzeniu infrastruktury wykorzystywane są pasy drogowe dróg publicznych wszystkich kategorii, powstają drogi rowerowe wzdłuż dróg gminnych, powiatowych, wojewódzkich. Wyjątkiem jest tutaj droga krajowa nr 35, która w Świdnicy posiada nikłą infrastrukturę rowerową.
Potrzeba wsparcia ze strony zarządców dróg
Prezydent Świdnicy, Beata Moskal-Słaniewska, podkreśla, że wzrost ruchu rowerowego wymaga odpowiedniej infrastruktury, której rozwój jest ograniczony bez wsparcia zarządców dróg.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ruch rowerowy co roku zwiększa się, ludzie coraz częściej wybierają ten środek transportu. Dostrzegamy to jako władze miasta systematycznie rozbudowując sieć dróg rowerowych w Świdnicy. Jednak bez pomocy zarządców dróg krajowych, wojewódzkich czy powiatowych mamy ograniczone możliwości. Chcemy popularyzować jazdę na rowerze jako alternatywną formę transportu, jednak bez odpowiedniej infrastruktury jest to prawie niemożliwe
Możliwości realizacji inwestycji
Stąd apel skierowany do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o możliwość budowy w ciągu drogi krajowej nr 35 nowej ścieżki rowerowej. Inwestycja mogłaby być realizowana w ramach „Programu Ochrony Zdrowia i Życia Pieszych i Rowerzystów” lub jako zadanie wpisane do Programu Inwestycji realizowanych przez GDDKiA, o co zabiegają władze Świdnicy.
Dogodne lokalizacje dla budowy drogi rowerowej
Jednocześnie świdniccy urzędnicy wskazują obszary miasta, w których realizacja tego przedsięwzięcia byłaby mniej kosztowna ze względu na brak konieczności przebudowy lub budowy nowych obiektów inżynierskich. Budowa drogi rowerowej od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Jana Riedla jest możliwa kosztem trawnika znajdującego się w pasie drogowym. Podobna sytuacja ma miejsce na odcinku od ul. Jana Riedla do ul. W. Sikorskiego oraz od ul. Łukasińskiego do ul. Łącznej. Są to odcinki o łącznej długości ponad 2 km. Ich wykonanie znacznie poprawiłoby komunikację rowerową w Świdnicy.Źródła i powiązane treści
Komentarze