Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Subregion Północny Opolszczyzny przyspiesza – inwestycje rowerowe za 98 mln zł!

infobike
17.07.2025 12:45
0 Komentarzy

Podczas uroczystości w Oleśnie, przedstawiciele samorządów z Subregionu Północnego podpisali umowy na realizację łącznej wartości ponad 98 milionów złotych.

Dofinansowanie z programu „Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021–2027” wyniesie około 65 milionów zł. Celem projektów jest poprawa mobilności mieszkańców, rozwój transportu zbiorowego oraz budowa nowoczesnej infrastruktury rowerowej i przesiadkowej.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie projekty rowerowe powstaną w powiatach oleskim, kluczborskim i namysłowskim?
  2. Jakie samorządy zainwestują w autobusy i centra przesiadkowe?
  3. Dlaczego te inwestycje mają znaczenie dla zrównoważonego transportu?
Przedstawiciele samorządów z Subregionu Północnego podpisali umowy na realizację łącznej wartości ponad 98 milionów złotych.
Przedstawiciele samorządów z Subregionu Północnego podpisali umowy na realizację łącznej wartości ponad 98 milionów złotych.

Marszałek województwa opolskiego Szymon Ogłaza podkreślił, że chodzi o rozwiązania „dla wszystkich” – zarówno dla pasażerów autobusów, jak i miłośników roweru. A do tych ostatnich skierowanych jest naprawdę sporo inwestycji.

🚴‍♀️ Ścieżki, które połączą region – gminy stawiają na rower

Subregion Północny zyska aż 40 km nowych tras rowerowych. Wśród inwestycji znajdziemy:

  • Gmina Olesno – drogi rowerowe przy ul. Małe Przedmieście i w stronę Osiecka,
  • Powiat Oleski – m.in. trasy Leśna–Wachów, Kocury–Bzionków i w Pludrach,
  • Gmina Brodzik i Gorzów Śląski – połączenia z Kadłuba, Osiecka i ul. Chopina,
  • Gmina Dobrodzień – ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Piastowskiej,
  • Gmina Praszka – trasa po dawnej kolejce wąskotorowej i w Kowalach,
  • Gmina Rudniki – ścieżka Faustianka–Porąbki,
  • Gmina Zębowice – ścieżka Leśna–Osiecko i miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Inwestycje obejmują też parkingi Bike & Ride, miejsca odpoczynku (MOR-y) oraz rozbudowę oświetlenia przy trasach pieszo-rowerowych.

🚌 Ekologiczny transport publiczny – autobusy, przesiadki i ładowarki

Poza rowerami, projekty obejmują także transport zbiorowy. Przykładowo:

  • Gmina Kluczbork zakupi 2 autobusy elektryczne i zmodernizuje zajezdnię,
  • Gmina Namysłów zamierza nabyć aż 7 autobusów i wybudować nowe przystanki,
  • Wołczyn zbuduje centrum przesiadkowe,
  • Dobrodzień i Pokój stawiają na bus elektryczny i stacje ładowania EV,
  • Nowoczesne oświetlenie uliczne i drogowe pojawi się w kilku gminach, co obniży zużycie energii.

🌱 Opolskie zmienia mobilność na zielono

Dzięki unijnym funduszom transport w północnej części województwa opolskiego staje się bardziej zrównoważony. Mieszkańcy zyskają bezpieczne trasy do szkoły i pracy, a turyści wygodne połączenia między atrakcjami regionu. Nowe trasy rowerowe, przesiadkowe i zeroemisyjne autobusy nie tylko ułatwią życie, ale także realnie zmniejszą emisję spalin i hałasu.

To nie tylko inwestycje w infrastrukturę – to inwestycje w jakość życia.

Komentarze