Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rower miejski Mevo w Trójmieście: Sukces, który przewyższył oczekiwania

infobike
30.10.2024 06:00
0 Komentarzy

System rowerów miejskich Mevo, działający w Trójmieście od listopada 2023 roku, okazał się wielkim sukcesem – nie tylko w aspekcie popularności wśród mieszkańców, ale i finansowym.

System, składający się z ponad 2000 rowerów, jest intensywnie wykorzystywany, a liczba wypożyczeń rośnie w szybkim tempie. Od momentu ponownego uruchomienia do dziś system zarobił 4 miliony złotych, z czego rekordowy wynik przypadł na lipiec, kiedy to liczba przejazdów osiągnęła 436 tys., co przekłada się na imponujący dystans 1,6 miliona przejechanych kilometrów.

Spis treści:

  1. Jakie wyniki osiągnął system rowerów miejskich Mevo w Trójmieście?
  2. Jakie plany rozwoju infrastruktury rowerowej mają władze Gdyni?
  3. Dlaczego rower miejski zyskuje popularność wśród młodych mieszkańców Trójmiasta?
System rowerów miejskich Mevo, działający w Trójmieście od listopada 2023 roku, okazał się wielkim sukcesem – nie tylko w aspekcie popularności wśród mieszkańców, ale i finansowym.

Zróżnicowana oferta i wyniki finansowe
System Mevo oferuje mieszkańcom Trójmiasta wybór między klasycznymi rowerami a elektrycznymi, dostępnych w modelu opłaty minutowej (15 groszy za minutę na rowerze tradycyjnym i 30 groszy za minutę na rowerze elektrycznym) lub miesięcznym i rocznym abonamencie. Zainteresowanie abonamentami również było wysokie – wykupiono 49 251 miesięcznych i 464 rocznych planów. W efekcie system wygenerował 4 miliony złotych przychodu, co znacznie przewyższyło prognozy, które przewidywały zysk rzędu 3,2 miliona złotych. Wiceprezydent Gdyni, Tomasz Augustyniak, zapowiada dalszy rozwój floty – Mevo planuje osiągnąć liczbę 4000 rowerów, w tym 3000 elektrycznych, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu.

Rozwój infrastruktury rowerowej w Trójmieście
Zainteresowanie rowerem miejskim wpisuje się w szerszą politykę proekologiczną Trójmiasta, a Gdynia planuje przeznaczyć do 2030 roku aż 163 miliony złotych na rozbudowę i modernizację sieci tras rowerowych. Inwestycje te nie tylko promują zdrowy styl życia, ale również mają na celu redukcję emisji CO2 w mieście. Wraz z poprawą infrastruktury Trójmiasto chce uczynić rower miejski integralną częścią zrównoważonego transportu miejskiego, który przyciąga coraz więcej użytkowników, głównie z przedziału wiekowego 19–30 lat.

Komentarze