Radomsko: Gotowe ścieżki, kolejne w budowie, jeszcze więcej w planach
W ostatnim czasie zakończono budowę ścieżek przy ul. Grota-Roweckiego oraz ul. Pajdaka w Radomsku.
Oba odcinki są już dostępne i cieszą się dużym zainteresowaniem wśród lokalnych rowerzystów. To ważny krok w kierunku lepszej spójności sieci rowerowej i zachęcenia mieszkańców do wybierania dwóch kółek jako codziennego środka transportu.
Rozkład jazdy:
- Jakie ścieżki rowerowe zostały już oddane do użytku?
- Gdzie aktualnie trwają prace i jakie inwestycje są w przygotowaniu?
- Jakie są najciekawsze plany na przyszłość, w tym szlak nad Radomką?
Gdzie aktualnie trwają prace?
Nowe trasy mają wyraźnie wyodrębnione pasy ruchu dla rowerów, bezpieczne nawierzchnie oraz oznakowanie zgodne z aktualnymi standardami infrastruktury rowerowej.
Obecnie intensywne prace prowadzone są na odcinku pomiędzy ul. 11 Listopada a Sadową, gdzie powstaje ciąg pieszo-rowerowy. W rejonie strefy inwestycyjnej – przy tzw. „strefie 24 ha” oraz na ul. Słowińskiego – realizowane są ścieżki w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Podobny model przyjęto dla wielu kolejnych lokalizacji.
Roboty budowlane trwają już przy ul. Andersa, natomiast w przypadku takich ulic jak Ciepła, Bugaj, Staszica i odcinka między ul. Zgoda a Kraszewskiego, trwają procedury uzgodnień z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) oraz uzyskiwanie pozwoleń na budowę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Gotowa jest już dokumentacja projektowa dla ścieżek rowerowych wzdłuż:
– al. Jana Pawła II,
– ul. 11 Listopada (kolejny odcinek),
– ul. Sierakowskiego,
– trasy między parkiem Wielorybek a ul. Leszka Czarnego.
Z kolei dla ul. Batorego i ul. Sienkiewicza trwają prace projektowe z uwzględnieniem budowy nowych tras rowerowych.
plany na przyszłość
Równolegle opracowywane są koncepcje tras rowerowych wzdłuż ulic: Różana, Warszyca, Maczka, Witosa, a także planowanej drogi do zbiornika wodnego na Wymysłówku. Najbardziej ambitnym projektem pozostaje jednak planowany szlak rowerowy wzdłuż rzeki Radomki.
Obecnie trwają przygotowania do wyznaczenia trasy, w tym procedura uzyskania decyzji celu publicznego i prowadzenie uzgodnień z właścicielami gruntów prywatnych. Ten projekt – jeżeli dojdzie do realizacji – może stać się wizytówką rekreacyjnej infrastruktury rowerowej miasta, oferując malowniczy przebieg i atrakcyjne miejsca postoju.
Miasto stawia na rowery nie tylko jako środek transportu, ale także jako element zdrowego stylu życia i zrównoważonej mobilności. Coraz większa liczba realizowanych i planowanych inwestycji pokazuje, że ta polityka ma konkretny wymiar i realne korzyści dla mieszkańców.
Komentarze