Przetarg na Wrocławski Rower Miejski 2025 rozstrzygnięty. Kiedy ruszy system?
7 marca 2025 roku Urząd Miejski we Wrocławiu oficjalnie rozstrzygnął długo wyczekiwany przetarg na wybór operatora nowego systemu Wrocławskiego Roweru Miejskiego.
Po miesiącach procedur i interwencji Krajowej Izby Odwoławczej, zwycięzcą postępowania została firma NEXTBIKE POLSKA S.A., która w latach poprzednich również odpowiadała za obsługę WRM. Kontrakt obejmuje zarówno uruchomienie, jak i kompleksową eksploatację systemu, nie tylko w granicach administracyjnych miasta, ale także w gminach ościennych. O tym zamówieniu pisaliśmy już w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto wygrał przetarg na nowy system Wrocławskiego Roweru Miejskiego?
- Ile rowerów i stacji obejmuje system w 2025 roku?
- Jakie gminy ościenne będą objęte systemem WRM?
Aglo zakres
Nowy system zakłada, że do dyspozycji mieszkańców oddanych zostanie 2400 rowerów rozlokowanych w 240 stacjach na terenie Wrocławia. W kolejnych latach system będzie sukcesywnie rozbudowywany – w 2026 roku przybędą 3 dodatkowe stacje i 30 rowerów, a w 2027 roku kolejnych 20 jednośladów i 2 stacje. Nowością w porównaniu do wcześniejszych edycji WRM będzie także rozszerzenie systemu o gminy metropolitalne: Czernicę, Kobierzyce, Kąty Wrocławskie, Siechnice i Wisznię Małą.
Zamówienie przewiduje dwa etapy uruchomienia systemu. Pierwszy etap – w granicach Wrocławia – ma ruszyć w ciągu maksymalnie czterech miesięcy od podpisania umowy, ale NEXTBIKE POLSKA S.A. już zadeklarowała gotowość do szybszego startu, nawet wczesną wiosną. Doświadczenie tej firmy, która obsługiwała WRM przez ostatnie lata, może tu znacząco przyspieszyć proces.
Wymagania przetargowe wobec operatora objęły nie tylko dostarczenie sprzętu i oprogramowania, ale także zapewnienie całodobowej infolinii, systemu monitoringu technicznego oraz obsługi reklamacji. Rowery mają być wyposażone w GPS oraz zintegrowane z miejskim systemem informacji pasażerskiej.
Dwie oferty
Co istotne, w przetargu pojawiły się dwie oferty – oprócz NEXTBIKE POLSKA S.A., startowała także CityBike Poland Sp. z o.o. z Gdańska. Oferta Nextbike opiewała na 54,42 mln PLN brutto, natomiast propozycja CityBike wynosiła 71,10 mln PLN brutto. Przy budżecie miasta ustalonym na poziomie 57,3 mln PLN, tańsza oferta dotychczasowego operatora zdecydowanie przeważyła szalę na jego korzyść.
Na oferty zamawiający czekał do 21 lutego 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceniła złożone propozycje według kryteriów: cena – 90 pkt, skrócenie czasu uruchomienia II etapu – 10 pkt. Pełne wyniki to: NEXTBIKE POLSKA S.A. – 100 pkt, CityBike Poland – 77,11 pkt.
Całe postępowanie, pierwotnie planowane na jesień 2024 roku, zostało poważnie opóźnione przez spory proceduralne. Zainteresowane firmy – CityBike Poland oraz Orange Polska – złożyły skargi do KIO, zarzucając zamawiającemu faworyzowanie dotychczasowego operatora. Krajowa Izba Odwoławcza przychyliła się do części tych zarzutów, co skutkowało koniecznością zmiany specyfikacji i wydłużeniem terminu realizacji.
Według zapisów w umowie, operator będzie miał do 4 miesięcy na uruchomienie całego systemu. Jednak Urząd Miejski liczy, że miejskie jednoślady mogą pojawić się wcześniej – zgodnie z dotychczasową praktykę NextBike. Wczesna wiosna? Zobaczymy.
Link do pełnej dokumentacji postępowania: https://bip.um.wroc.pl/przetarg/77478/zp-pn-99-2024-wim
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze