Płock rozbudowuje system roweru miejskiego. Kolejna stacja i miliony na nowe trasy
Płock kontynuuje rozwój infrastruktury rowerowej, wzbogacając system Płockiego Roweru Miejskiego o nową stację i zwiększając liczbę dostępnych jednośladów. Miasto pozyskało znaczące fundusze unijne na rozbudowę sieci dróg rowerowych, co świadczy o długoterminowym zaangażowaniu w promowanie zrównoważonej mobilności.
Płock aktywnie inwestuje w rozbudowę infrastruktury rowerowej, co potwierdza najnowsza rozbudowa systemu Płockiego Roweru Miejskiego. Dodanie kolejnej stacji oraz zwiększenie floty rowerów to krok w stronę jeszcze większej dostępności i zachęcenia mieszkańców do korzystania z ekologicznych środków transportu. Rozwój ten jest częścią szerszej strategii miasta, mającej na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa rowerzystów w Płocku.
Rozkład jazdy:
- Jakie konkretne korzyści dla Płocka przyniesie budowa kładki pod starym mostem w kontekście rozwoju ruchu rowerowego?
- W jaki sposób miasto planuje zwiększyć wykorzystanie Płockiego Roweru Miejskiego po ostatnim rozszerzeniu systemu?
- Czy są plany na wprowadzenie nowych technologii lub typów rowerów, na przykład elektrycznych, do płockiego systemu?
Nowa stacja i zwiększenie floty Płockiego Roweru Miejskiego
Płocki Rower Miejski został rozszerzony o nową stację, która jest zlokalizowana w pobliżu bramy numer 2 Orlenu, przy ulicy Łukasiewicza. Nowy punkt może pomieścić czternaście rowerów, co zwiększa ogólną liczbę stacji do trzydziestu dwóch, a flotę jednośladów do czterystu sześćdziesięciu. Te aktualne liczby przewyższają stan z 1 kwietnia, kiedy to system dysponował trzystoma dziesięcioma rowerami na trzydziestu jeden stacjach. Prezydent Płocka, Andrzej Nowakowski, informuje, że w sumie miasto ma już 32 stacje z 460 jednośladami, a sieć dróg rowerowych liczy ponad 75 kilometrów i jest systematycznie rozwijana.
Inwestycje w rozbudowę dróg rowerowych w Płocku
Miasto Płock pozyskało znaczące środki w wysokości sześćdziesięciu siedmiu milionów złotych z Unii Europejskiej na budowę kolejnych odcinków dróg rowerowych. Wśród planowanych inwestycji znajduje się również kładka pod starym mostem, co znacząco poprawi ciągłość sieci. Te strategiczne przedsięwzięcia będą realizowane do 2027 roku, co wskazuje na długoterminowe planowanie i zaangażowanie w rozwój infrastruktury rowerowej. Obecnie w Płocku dostępnych jest ponad siedemdziesiąt pięć kilometrów dróg rowerowych, a ich długość będzie sukcesywnie zwiększana.
Zasady korzystania z Płockiego Roweru Miejskiego i technologia 4G
Rowery dostępne w systemie Płockiego Roweru Miejskiego wykorzystują technologię 4G. Są one wyposażone w trzydziesto stopniową przekładnię, automatycznie włączające się oświetlenie oraz koszyk z ładownością do pięciu kilogramów. Opłata inicjalna za wypożyczenie wynosi dziesięć złotych. Osoby posiadające PłocKartę mogą korzystać z roweru przez pierwsze dwadzieścia minut bezpłatnie, natomiast bez PłocKarty opłata za ten sam okres wynosi jeden złoty. Cena za pierwszą godzinę korzystania z roweru to również jeden złoty, a za drugą godzinę dwa złote. Koszt wzrasta proporcjonalnie do dłuższego czasu użytkowania. Wypożyczanie rowerów jest możliwe za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub SMS-a, a szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej plock.bike. W ubiegłym roku odnotowano około 146 tysięcy wypożyczeń.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze