Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa droga pieszo-rowerowa w Szczecinie gotowa. Lepsze połączenie Goplany z węzłem Głębokie

infobike
17.12.2025 11:45
0 Komentarzy

Szczecin zyskał kolejny ważny fragment infrastruktury dla aktywnych mieszkańców.

Zakończyła się budowa nowego ciągu pieszo-rowerowego pomiędzy jeziorem Goplana a węzłem Głębokie, który znacząco poprawia komfort i bezpieczeństwo poruszania się zarówno rowerzystów, jak i pieszych. To inwestycja szczególnie istotna dla osób korzystających z rekreacyjnych tras w rejonie Parku Kasprowicza i Lasu Arkońskiego.

Rozkład jazdy:

  1. Gdzie prowadzi nowa droga pieszo-rowerowa w Szczecinie?
  2. Jakie parametry ma nowy odcinek trasy?
  3. Dlaczego ta inwestycja jest ważna dla rowerzystów i spacerowiczów?
To inwestycja szczególnie istotna dla osób korzystających z rekreacyjnych tras w rejonie Parku Kasprowicza i Lasu Arkońskiego.
To inwestycja szczególnie istotna dla osób korzystających z rekreacyjnych tras w rejonie Parku Kasprowicza i Lasu Arkońskiego. /fot. Łukasz Kadłubowski /FB

Nowy odcinek na mapie rowerowego Szczecina

Nowa droga pieszo-rowerowa powstała na odcinku łączącym jezioro Goplana z węzłem Głębokie. Tym samym uzupełnia jeden z najchętniej wybieranych ciągów rekreacyjnych w mieście, prowadzący przez Park Kasprowicza, Las Arkoński, a dalej w kierunku Polic.

Od strony południowej trasa została połączona ze ścieżką okalającą jezioro Goplana, natomiast od północy – z istniejącą infrastrukturą rowerową na węźle Głębokie. Dzięki temu rowerzyści zyskali spójny i logiczny fragment sieci tras, bez konieczności korzystania z ruchliwych ulic.

Parametry techniczne i standard wykonania

Nowy ciąg pieszo-rowerowy ma 422,84 metra długości i 4 metry szerokości, z wyraźnie wydzielonymi pasami dla pieszych i rowerzystów. Takie rozwiązanie poprawia czytelność trasy i zmniejsza ryzyko kolizji pomiędzy użytkownikami.

Inwestycja obejmowała:

  • nawierzchnię bitumiczną, sprzyjającą płynnej i komfortowej jeździe,
  • wykonanie poboczy oraz umocnionych skarp,
  • przeniesienie istniejącego oświetlenia oraz budowę nowej linii kablowej, co zwiększa bezpieczeństwo po zmroku.

Standard wykonania odpowiada współczesnym wymaganiom infrastruktury rowerowej i rekreacyjnej, co szczególnie docenią użytkownicy poruszający się tym odcinkiem codziennie.

Komentarze