Metrorower jako równoważny element transportu publicznego GZM
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) wprowadziła Metrorower – system miejskich wypożyczalni rowerów dostępnych przez cały rok, który stał się jednym z największych systemów tego typu w Europie.
Dzięki temu mieszkańcy 31 miast i gmin Śląska i Zagłębia mają do dyspozycji aż 7000 rowerów i 924 stacje. Jest to jedyne w Polsce rozwiązanie, które traktuje rowery miejskie jako pełnoprawny element transportu publicznego.
Spis treści
- Dlaczego Metrorower jest częścią systemu transportu publicznego GZM?
- Jakie korzyści daje mieszkańcom połączenie roweru z taryfą Transport GZM?
- Czym są Velostrady i jak wspierają rozwój transportu rowerowego w Metropolii?
Rower w systemie Transport GZM
Metrorower jest częścią systemu Transport GZM, co oznacza, że użytkownicy mogą korzystać z rowerów, podobnie jak z autobusów, tramwajów czy pociągów, na podstawie jednego biletu. Pasażerowie posiadający bilety średnio- i długookresowe mogą jeździć Metrorowerem bez dodatkowych opłat przez 60 minut dziennie. Pozostali użytkownicy mogą skorzystać z rowerów w cenie 1 zł za pierwsze 30 minut. Dzięki temu systemowi rowerowemu i taryfie Transport GZM mieszkańcy Metropolii mogą szybko i wygodnie pokonywać krótkie dystanse oraz „ostatnią milę” w podróżach miejskich.
Velostrady – szybkie trasy rowerowe między miastami
GZM rozwija także sieć Velostrad, które mają zapewnić rowerzystom szybkie i bezpieczne połączenia między miastami. Trasy te są odseparowane od ruchu samochodowego i mają pełnić funkcję transportową, umożliwiając bezproblemowy dojazd do pracy, szkoły czy uczelni. Pierwsze fragmenty są już w budowie, a plan zakłada powstanie około 120 km takich tras, które będą sprzyjać dalszemu rozwojowi transportu rowerowego.
Rower miejski jako środek transportu przyszłości
Inwestycje GZM w rozwój transportu rowerowego są częścią strategii zrównoważonej mobilności, mającej na celu zmniejszenie ruchu samochodowego oraz poprawę jakości życia mieszkańców. Wprowadzenie Metroroweru jako równorzędnego środka transportu publicznego i rozwój infrastruktury rowerowej pokazują, że Metropolia dąży do stworzenia bardziej ekologicznego i zrównoważonego systemu transportowego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze