Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Metrorower jako równoważny element transportu publicznego GZM

infobike
15.11.2024 06:30
0 Komentarzy

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) wprowadziła Metrorower – system miejskich wypożyczalni rowerów dostępnych przez cały rok, który stał się jednym z największych systemów tego typu w Europie.

Dzięki temu mieszkańcy 31 miast i gmin Śląska i Zagłębia mają do dyspozycji aż 7000 rowerów i 924 stacje. Jest to jedyne w Polsce rozwiązanie, które traktuje rowery miejskie jako pełnoprawny element transportu publicznego.

Spis treści

  1. Dlaczego Metrorower jest częścią systemu transportu publicznego GZM?
  2. Jakie korzyści daje mieszkańcom połączenie roweru z taryfą Transport GZM?
  3. Czym są Velostrady i jak wspierają rozwój transportu rowerowego w Metropolii?
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) wprowadziła Metrorower – system miejskich wypożyczalni rowerów dostępnych przez cały rok
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) wprowadziła Metrorower – system miejskich wypożyczalni rowerów dostępnych przez cały rok

Rower w systemie Transport GZM

Metrorower jest częścią systemu Transport GZM, co oznacza, że użytkownicy mogą korzystać z rowerów, podobnie jak z autobusów, tramwajów czy pociągów, na podstawie jednego biletu. Pasażerowie posiadający bilety średnio- i długookresowe mogą jeździć Metrorowerem bez dodatkowych opłat przez 60 minut dziennie. Pozostali użytkownicy mogą skorzystać z rowerów w cenie 1 zł za pierwsze 30 minut. Dzięki temu systemowi rowerowemu i taryfie Transport GZM mieszkańcy Metropolii mogą szybko i wygodnie pokonywać krótkie dystanse oraz „ostatnią milę” w podróżach miejskich.

Velostrady – szybkie trasy rowerowe między miastami

GZM rozwija także sieć Velostrad, które mają zapewnić rowerzystom szybkie i bezpieczne połączenia między miastami. Trasy te są odseparowane od ruchu samochodowego i mają pełnić funkcję transportową, umożliwiając bezproblemowy dojazd do pracy, szkoły czy uczelni. Pierwsze fragmenty są już w budowie, a plan zakłada powstanie około 120 km takich tras, które będą sprzyjać dalszemu rozwojowi transportu rowerowego.

Rower miejski jako środek transportu przyszłości

Inwestycje GZM w rozwój transportu rowerowego są częścią strategii zrównoważonej mobilności, mającej na celu zmniejszenie ruchu samochodowego oraz poprawę jakości życia mieszkańców. Wprowadzenie Metroroweru jako równorzędnego środka transportu publicznego i rozwój infrastruktury rowerowej pokazują, że Metropolia dąży do stworzenia bardziej ekologicznego i zrównoważonego systemu transportowego.

Komentarze