Lublin inwestuje w komfort i bezpieczeństwo rowerzystów. Nowe trasy dzięki środkom unijnym
Miasto Lublin konsekwentnie rozwija swoją infrastrukturę rowerową.
Dzięki kolejnemu dofinansowaniu z funduszy europejskich Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego realizuje nowe inwestycje, które znacząco poprawią komfort i bezpieczeństwo użytkowników jednośladów. Wartość dofinansowania to ponad 16 mln zł, a licznik kilometrów tras rowerowych w mieście nieustannie rośnie.
Rozkład jazdy:
- Jakie nowe odcinki dróg rowerowych powstaną w Lublinie?
- Jakie znaczenie mają inwestycje dla spójności miejskiej sieci rowerowej?
- W jaki sposób miasto wspiera zrównoważony transport?
Kluczowe nowe trasy: Warszawska i Abramowicka
Wśród priorytetowych działań znalazła się kontynuacja budowy drogi dla rowerów wzdłuż al. Warszawskiej. Nowy odcinek poprowadzi od ul. Przygodnej do al. Warszawskiej 68a, a następnie – w formie pasów rowerowych – aż do ul. Zbożowej. To uzupełnienie trasy rozpoczętej w 2024 roku, zwiększające spójność infrastruktury na zachodzie miasta.
Drugi istotny projekt dotyczy ul. Abramowickiej, gdzie po prawej stronie powstanie około 650 metrów nowej drogi rowerowej – od ul. Michałowskiego do istniejącej trasy przy ul. Sadowej.
Kolejne ulice na rowerowej mapie miasta
Jeszcze w 2025 roku ruszą też prace przy ulicach Wrotkowskiej, Kryształowej i Sikorskiego. Dokumentacje projektowe są już w przygotowaniu. Nowe odcinki powstaną również jako część dużych inwestycji drogowych:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- ul. Diamentowa (Samsonowicza),
- ul. Węglarza,
- ul. Lubelskiego Lipca ‘80,
- projekt Zorza.
Miasto wdraża również kontraruch rowerowy – czyli możliwość jazdy rowerem „pod prąd” na jednokierunkowych ulicach, gdzie to bezpieczne i uzasadnione. Takie rozwiązanie wprowadzono już m.in. na ul. Wallenroda i Montażowej.
197 kilometrów tras i ambitne plany na więcej
Obecnie Lublin może pochwalić się już ponad 197 kilometrami tras rowerowych, a nowe inwestycje zbliżają miasto do realizacji celu: stworzenia spójnej, bezpiecznej i komfortowej sieci rowerowej.
Jak podkreśla prezydent Krzysztof Żuk, infrastruktura rowerowa to tylko część działań na rzecz zrównoważonego transportu. W ramach inwestycji powstaną także:
- chodniki,
- zatoki autobusowe,
- przejścia dla pieszych.
Nowe projekty poprawią jakość przestrzeni miejskiej nie tylko dla cyklistów, ale też pieszych i pasażerów komunikacji publicznej.
Komentarze