Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lublin inwestuje w komfort i bezpieczeństwo rowerzystów. Nowe trasy dzięki środkom unijnym

infobike
09.04.2025 11:45
0 Komentarzy

Miasto Lublin konsekwentnie rozwija swoją infrastrukturę rowerową.

Dzięki kolejnemu dofinansowaniu z funduszy europejskich Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego realizuje nowe inwestycje, które znacząco poprawią komfort i bezpieczeństwo użytkowników jednośladów. Wartość dofinansowania to ponad 16 mln zł, a licznik kilometrów tras rowerowych w mieście nieustannie rośnie.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie nowe odcinki dróg rowerowych powstaną w Lublinie?
  2. Jakie znaczenie mają inwestycje dla spójności miejskiej sieci rowerowej?
  3. W jaki sposób miasto wspiera zrównoważony transport?
Wartość dofinansowania to ponad 16 mln zł, a licznik kilometrów tras rowerowych w mieście nieustannie rośnie.
Wartość dofinansowania to ponad 16 mln zł, a licznik kilometrów tras rowerowych w mieście nieustannie rośnie.

Kluczowe nowe trasy: Warszawska i Abramowicka

Wśród priorytetowych działań znalazła się kontynuacja budowy drogi dla rowerów wzdłuż al. Warszawskiej. Nowy odcinek poprowadzi od ul. Przygodnej do al. Warszawskiej 68a, a następnie – w formie pasów rowerowych – aż do ul. Zbożowej. To uzupełnienie trasy rozpoczętej w 2024 roku, zwiększające spójność infrastruktury na zachodzie miasta.

Drugi istotny projekt dotyczy ul. Abramowickiej, gdzie po prawej stronie powstanie około 650 metrów nowej drogi rowerowej – od ul. Michałowskiego do istniejącej trasy przy ul. Sadowej.

Kolejne ulice na rowerowej mapie miasta

Jeszcze w 2025 roku ruszą też prace przy ulicach Wrotkowskiej, Kryształowej i Sikorskiego. Dokumentacje projektowe są już w przygotowaniu. Nowe odcinki powstaną również jako część dużych inwestycji drogowych:

  • ul. Diamentowa (Samsonowicza),
  • ul. Węglarza,
  • ul. Lubelskiego Lipca ‘80,
  • projekt Zorza.

Miasto wdraża również kontraruch rowerowy – czyli możliwość jazdy rowerem „pod prąd” na jednokierunkowych ulicach, gdzie to bezpieczne i uzasadnione. Takie rozwiązanie wprowadzono już m.in. na ul. Wallenroda i Montażowej.

197 kilometrów tras i ambitne plany na więcej

Obecnie Lublin może pochwalić się już ponad 197 kilometrami tras rowerowych, a nowe inwestycje zbliżają miasto do realizacji celu: stworzenia spójnej, bezpiecznej i komfortowej sieci rowerowej.

Jak podkreśla prezydent Krzysztof Żuk, infrastruktura rowerowa to tylko część działań na rzecz zrównoważonego transportu. W ramach inwestycji powstaną także:

  • chodniki,
  • zatoki autobusowe,
  • przejścia dla pieszych.

Nowe projekty poprawią jakość przestrzeni miejskiej nie tylko dla cyklistów, ale też pieszych i pasażerów komunikacji publicznej.

Komentarze