Łódzkie rowery miejskie wracają na ulice. ŁMR wystartuje 1 kwietnia
Startuje sezon 2025 Łódzkiego Roweru Publicznego. Od wtorku 1 kwietnia mieszkańcy Łodzi mogą korzystać z większej floty rowerów, nowych lokalizacji i odświeżonej aplikacji. System ma działać do 30 listopada.
W tym sezonie Łódzki Rower Publiczny rusza z nową energią. Flota została zwiększona do 1350 rowerów (o 150 więcej niż w sezonie 2024), a liczba stacji wzrosła do 150 – to aż 30 lokalizacji więcej niż dotąd. Nextbike Polska, operator systemu, zapowiadał pełną gotowość rowerów jeszcze przed północą 1 kwietnia.
Rozkład jazdy:
- Co nowego w systemie Łódzkiego Roweru Publicznego w sezonie 2025?
- Jakie funkcje oferuje zaktualizowana aplikacja rowerowa?
- Ile kosztuje korzystanie z roweru miejskiego w Łodzi?
Łódzki Rower Publiczny
W 2025 roku debiutują również 14 stacji wirtualnych, dzięki którym użytkownicy mogą oddać rower w wyznaczonych punktach bez fizycznej infrastruktury – całkowicie za darmo. Zrezygnowano też z tzw. Strefy II. Nowe lokalizacje stacji pojawiły się m.in. przy Politechnice Łódzkiej (na wniosek uczelni) oraz na Retkini przy ul. Maratońskiej (na prośbę mieszkańców). Te punkty zapewnią lepszy dojazd do kampusu akademickiego, centrum handlowego i stacji kolejowej.
System integruje się z aplikacją Łódź.pl, oferując darmowe minuty przy wypożyczeniu dla posiadaczy biletów okresowych. Warunkiem jest synchronizacja konta z systemem ŁRP.
Z nowym sezonem pojawiła się także aktualizacja aplikacji mobilnej Nextbike. Użytkownicy mogą korzystać z lepszej mapy, szczegółowego podsumowania jazdy (w tym spalonych kalorii) oraz samouczka dla nowych użytkowników. Stara aplikacja pozostanie aktywna, ale nie będzie już rozwijana.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Cennik się nie zmienia
Pierwsze 20 minut jazdy nadal jest darmowe. Posiadacze Migawki otrzymują dodatkowe 30 minut gratis. Kolejne 40 minut kosztuje 4 zł, druga godzina 6 zł, a każda następna 10 zł. Roczny koszt funkcjonowania systemu to 7,8 mln zł.
W sezonie 2024 Łódzki Rower Publiczny mógł pochwalić się ponad 980 tys. wypożyczeń, z czego największy ruch odnotowano w maju i czerwcu. System miał wówczas 1200 rowerów i 115 stacji, a rekordowe dzienne użycie przekraczało 11 tys. wypożyczeń.
Powrót ŁRP z rozbudowaną infrastrukturą i lepszą technologią to kolejny krok w stronę zrównoważonego transportu w Łodzi. Rower miejski staje się realną alternatywą dla komunikacji zbiorowej i prywatnych aut, zwłaszcza w cieplejszych miesiącach.
Komentarze