Kraków: Nowa ścieżka rowerowa w Parku Kolejowym?
Miasto Kraków przeznaczyło blisko 11 mln zł na rozwój Parku Kolejowego, który stopniowo przekształca się w nowoczesną przestrzeń rekreacyjną.
Jednym z kluczowych elementów inwestycji jest budowa nowej ścieżki pieszo-rowerowej, łączącej Zabłocie z ul. Powstańców Wielkopolskich. Przetarg na realizację tego odcinka ma zostać ogłoszony w drugim kwartale 2025 roku.
Rozkład jazdy:
- Jakie nowe udogodnienia czekają rowerzystów w III etapie budowy Parku Kolejowego?
- Kiedy ruszy budowa nowej ścieżki pieszo-rowerowej?
- Jak Park Kolejowy wpisuje się w rozwój infrastruktury rowerowej Krakowa?
To doskonała informacja dla rowerzystów, którzy zyskają bezpieczną i wygodną trasę wzdłuż popularnego szlaku komunikacyjnego. Nowa droga będzie częścią szerszego planu rozbudowy infrastruktury rowerowej Krakowa, zwiększając komfort i dostępność dla cyklistów poruszających się między południowymi dzielnicami miasta.
Co nowego w III etapie budowy Parku Kolejowego?
W 2025 roku inwestycja obejmie nie tylko budowę nowej ścieżki, ale także inne elementy ułatwiające życie użytkownikom rowerów i pieszym:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Drewniane podesty uzupełniające ciągi komunikacyjne, zwiększające komfort podróżowania
- Nowa mała architektura – stojaki rowerowe, ławki i pergole
- Zielona przestrzeń – ponad 70 drzew oraz 12 tys. krzewów i roślin poprawiających estetykę parku
- Projekt nowej organizacji ruchu – przemyślane rozwiązania komunikacyjne
Dzięki tym zmianom Park Kolejowy stanie się jeszcze bardziej przyjazny dla rowerzystów, umożliwiając bezpieczne przejazdy i integrację z innymi trasami w mieście.
Kiedy rowerzyści skorzystają z nowej trasy?
Zgodnie z harmonogramem, pierwsze prace budowlane powinny rozpocząć się w drugiej połowie 2025 roku, po rozstrzygnięciu przetargów i finalizacji projektu. Ścieżka pieszo-rowerowa będzie kluczowym elementem III etapu budowy Parku Kolejowego, który ma zakończyć się w ciągu najbliższych lat.
Dla cyklistów oznacza to kolejną atrakcyjną trasę, która nie tylko połączy różne części miasta, ale także wpisze się w długofalowy plan zrównoważonego transportu w Krakowie.
Komentarze