Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kołobrzeg: Malejące zainteresowanie rowerem miejskim

infobike
14.11.2024 21:00
0 Komentarzy

W Kołobrzegu rower miejski zadebiutował w 2017 roku i początkowo cieszył się dużym zainteresowaniem mieszkańców i turystów.

Jednak w ciągu ostatnich kilku lat można zauważyć spadek liczby wypożyczeń. Coraz większą popularność zyskują hulajnogi elektryczne, które odbierają część użytkowników rowerom miejskim. Miasto stoi teraz przed dylematem, czy kontynuować projekt po zakończeniu zimowej przerwy.

Spis treści

  1. Jakie są przyczyny malejącego zainteresowania rowerem miejskim w Kołobrzegu?
  2. Jakie koszty i dochody generuje system roweru miejskiego?
  3. Czy rower miejski powróci na ulice Kołobrzegu po zimowej przerwie?
W Kołobrzegu rower miejski zadebiutował w 2017 roku i początkowo cieszył się dużym zainteresowaniem mieszkańców i turystów.
W Kołobrzegu rower miejski zadebiutował w 2017 roku i początkowo cieszył się dużym zainteresowaniem mieszkańców i turystów.

Mniejsza liczba wypożyczeń w 2024 roku

System roweru miejskiego zanotował do końca września 2024 roku 34 851 wypożyczeń, co jest wynikiem o 7 268 mniejszym niż rok wcześniej. Największe zainteresowanie odnotowano w miesiącach letnich, a najpopularniejsze lokalizacje to stacje przy Latarni Morskiej, Kamiennym Szańcu i Ratuszu.

Koszty a dochody – wyzwanie finansowe dla miasta

Koszt obsługi systemu roweru miejskiego w Kołobrzegu do końca września wyniósł około 539 tysięcy złotych, podczas gdy dochód z wypożyczeń wyniósł zaledwie 83 tysiące. W systemie jest zarejestrowanych 679 kont z posiadaniem Kołobrzeskiej Karty Miejskiej (KKM), co pokazuje ograniczony zasięg użytkowników.

Przyszłość systemu roweru miejskiego w Kołobrzegu

Rower miejski zniknie z ulic Kołobrzegu pod koniec listopada, kiedy to zostanie przewieziony do magazynu na okres zimowy, a wszystkie jednoślady przejdą przegląd techniczny i serwis. Decyzja o jego powrocie na wiosnę zapadnie po analizie wyników i ocenie zainteresowania. Miasto zastanawia się, czy inwestycja w rower miejski jest nadal opłacalna w kontekście rosnącej popularności innych form transportu, jak hulajnogi elektryczne.

Komentarze