Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gliwice. Koniec sezonu GRM i umowy z Nextbike

infobike
06.12.2019 18:11
0 Komentarzy

Jakw większości systemów roweru miejskiego w Polsce, Gliwice zamknęłysezon 30 listopada. Od początku marca do końca listopada zGliwickiego Roweru Miejskiego skorzystano 84,8 tysięcy razy.

Ostatnirok z Nextbike

To był trzeci i ostatni rok umowy miasta z firmą Nextbike Polska.Wypożyczalnia w Gliwicach ruszyła 28 marca 2017 roku, jakosiedemnaste miasto w Polsce i drugie na Śląsku, w którym Nextbikeuruchomił samoobsługowy system roweru publicznego. Jak przypominaNextbike, system zaczynał od 10 stacji i 100 niebiesko-czerwonychjednośladów. W kolejnym sezonie został rozbudowany o nowe miejscawypożyczeń, a flota powiększała się o kojenie pojazdy.Użytkownicy mieli do dyspozycji już 150 rowerów, które możnabyło wynajmować na 15 stacjach.

Wtym sezonie z gliwickiej wypożyczalni skorzystano 84,8 tysięcyrazy. W systemie zarejestrowało się 5,8 tysięcy nowych użytkowników.

Podsumowując 3 lata funkcjonowania – wprowadzenie Systemu GRMmożemy uważać za sukces. Rowery miejskie wpisały się w krajobrazi funkcjonowanie Miasta oraz stały się zarówno atrakcją jak ipopularnym środkiem transportu miejskiego. Ze względu na dużezainteresowanie mieszkańców Miasto Gliwice zdecydowało się naogłoszenie przetargu na kolejny rok funkcjonowania systemu —mówi Marioli Pendziałek – Naczelnika Wydziału PrzedsięwzięćGospodarczych i Usług Komunalnych.

Ostatni sezon Gliwickiego Roweru Miejskiego w ramachdotychczasowej umowy dobiegł końca. Nasze dane pokazują, żekomunikacja rowerowa podbiła miasto — mówi AleksandraMyczkowska-Utrata, dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska. —Cieszy nas także, że coraz więcej użytkowników dostrzegaatuty proekologicznego i taniego transportu w swoim mieście, agliwiczanie chętnie korzystali z rowerów.

StatystykiGRM

Jakpodaje operator gliwickiego systemu, przez cały okres działaniasystemu GRM zarejestrowało się niemal 19,8 tys. osób, z czego 5,8tys. dołączyło do grona rowerzystów miejskich w tym sezonie.Najliczniejszą grupą miłośników miejskich dwóch kółek wśródmieszkańców Gliwic są osoby w wieku 18 – 25 lat. Stanowią oni39% wszystkich użytkowników.

Użytkownicy(ponad 68%) chętnie korzystali z bezpłatnych pierwszych 15 minutwypożyczenia. Najwięcej wypożyczeń (17%.) jest w godzinach16.00-18.00, czyli w czasie powrotu z pracy.

Od 1marca 2019 w Gliwicach operator – Nextbike Polska odnotował:

  • Średnio 309 wypożyczeń dziennie
  • Miesięczny rekord wypożyczeń: 14 157 w czerwcu
  • Dzienny rekord wypożyczeń: 696 – 26 kwietnia, każdy rower wypożyczono średnio 4,6 razy
  • Największą w historii liczbę wynajmów pojedynczego użytkownika w jednym sezonie: 192 wypożyczenia
  • Najpopularniejszy rower numer 62147 – 907 wypożyczeń (śr. 3,3 razy na dzień).
  • Średni czas wypożyczenia roweru: 26 minut 40 sekund

Najpopularniejszestacje wypożyczeń:

  • Akademicka– 14 462Dworzec – 13 392Inwalidów Wojennych – 10 139
  • Najpopularniejszetrasy przejazdów w mieście:

Dworzecdo ul. Akademicka – 3 753Akademicka do Dworzec – 3 573Dworzec dopl. Inwalidów Wojennych – 2 240

Kompatybilnośćw sieci Nextbike

W tymroku Gliwicki Rower Miejski został zintegrowany ze stacjami wmiastach Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Standardowerowery można było wypożyczać i zwracać bez ponoszeniadodatkowych kosztów w katowickim City By Bike, chorzowskim KajTerozoraz na stacjach systemów w Tychach, Sosnowcu, Zabrzu iSiemianowicach Śląskich.


Komentarze