Eurobike 2025: Rowerowe święto z mocnym akcentem na mikromobilność. Mobifuture
Mimo spowolnienia gospodarczego i widocznego wycofania się niektórych wielkich marek, Eurobike 2025 potwierdził swoją pozycję jako najważniejsze międzynarodowe wydarzenie branży rowerowej i mikromobilności.
Przez pięć dni, od 25 do 29 czerwca, Frankfurt zgromadził 1 500 wystawców z całego świata, ponad 31 000 gości branżowych i ponad 30 000 entuzjastów rowerów w trakcie weekendowego festiwalu. Targi odbyły się na imponującej powierzchni ponad 130 tys. m² – w sześciu halach oraz przestrzeni zewnętrznej.
Rozkład jazdy:
- Ilu wystawców i ilu gości branżowych oraz entuzjastów rowerów odwiedziło Eurobike 2025 we Frankfurcie?
- Jakie nowe elementy pojawiły się podczas tegorocznej edycji targów Eurobike, w tym w programie festiwalowym i specjalnych ekspozycjach?
- Czym będzie nowy format Mobifuture i od kiedy zacznie funkcjonować jako osobne wydarzenie targowe?
Eurobike mimo przeciwności
Chociaż liczby odwiedzających i niektóre nazwiska na liście wystawców nieco ustąpiły wynikom z 2024 roku, Eurobike utrzymał wysoką rangę wydarzenia. Spadki dotyczyły głównie odwiedzających z Niemiec, co wiąże się z pojawieniem się lokalnych imprez targowo-zamówieniowych. Z drugiej strony wzrosła obecność międzynarodowa – ponad 53% gości pochodziło spoza Niemiec, co pokazuje rosnącą globalną atrakcyjność wydarzenia.
Wśród wystawców pojawili się zarówno potentaci znani z sektora rowerowego, jak i nowi gracze, którzy właśnie we Frankfurcie debiutowali na rynku europejskim. Od ultralekkich szosówek karbonowych, przez elektryczne rowery cargo, aż po innowacyjne systemy napędowe i odzież z recyklingu – duch innowacji wciąż napędza ten rynek.
Paul Walsh, szef nowo powołanej organizacji CONEBI-CIE, powiedział w dniu inauguracji:
„Eurobike 2025 udowodnił, że europejski sektor rowerowy nie traci dynamiki i jest jednym z filarów konkurencyjności przemysłowej Europy.”
Bernhard Lange, dyrektor zarządzający Paul Lange GmbH, oficjalnego dystrybutora Shimano w Niemczech, podkreślał jakość rozmów biznesowych:
„Mimo nieobecności części znanych wystawców, wszyscy byli obecni jako goście. Jakość kontaktów była znakomita.”
Tematyczne strefy i wydarzenia eksperckie
Swoją rolę odegrały także zróżnicowane strefy: Sports & Performance, Cargo, Start-up, Handmade czy Adventure Area, które okazały się centrami wymiany wiedzy, inspiracji i kontaktów. Do tego konferencje, prezentacje, ponad 200 prelegentów i panele eksperckie przyciągnęły tłumy profesjonalistów.
Z dużym zainteresowaniem spotkały się również wydarzenia specjalne: Eurobike Award (37 nagród), spotkania networkingowe oraz nowość – piątkowe popołudnie otwarte dla publiczności, jeszcze przed weekendem festiwalowym.
W trakcie weekendu festiwalowego odnotowano 45 000 jazd testowych. Publiczność oglądała pokazy, prezentacje podróżnicze, wyścigi i korzystała z rodzinnych atrakcji. Nowością była także możliwość sprzedaży bezpośredniej na stoiskach – rowery, części, odzież i akcesoria cieszyły się dużym zainteresowaniem.
Mobifuture – nowy format dla ecomobilności
W hali 8 odbyła się specjalna ekspozycja Mobifuture, która od 2026 roku zyska własny format targowy – równoległy do Eurobike. Dotyczyć będzie lekkich pojazdów elektrycznych – od e-hulajnóg po mikrosamochody – i stanie się wiodącą platformą dla miast, operatorów transportu i producentów rozwiązań mobilności miejskiej. Tymczasem Eurobike skupi się jeszcze mocniej na sportowym i technologicznym rdzeniu branży: szosówkach, gravelach, e-MTB i klasycznych rowerach.
Kolejna edycja Eurobike, już 34. z kolei, oraz pierwsza odsłona Mobifuture odbędą się od 24 do 28 czerwca 2026 roku we Frankfurcie. Wspólna lokalizacja umożliwi pełne wykorzystanie synergii obu sektorów i odpowie na potrzeby dwóch najdynamiczniej rosnących gałęzi rynku mobilności. To także krok w kierunku integracji z branżą transportu publicznego.
Komentarze