Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Efekt Metroroweru: Wzrost popularności roweru miejskiego w Katowicach

infobike
13.11.2024 21:00
0 Komentarzy

W Katowicach Metrorower zainicjował nową erę wypożyczalni rowerów miejskich, co skutkowało imponującym wzrostem liczby wypożyczeń.

System, który funkcjonuje od 25 lutego 2024 r., obejmuje 1000 rowerów rozmieszczonych na 150 stacjach, co przyczyniło się do znacznego ożywienia w korzystaniu z roweru miejskiego. W ramach inicjatywy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM), system działa w 31 gminach, co ułatwia poruszanie się między miejscowościami bez konieczności zwracania roweru w tej samej gminie.

Spis treści:

  1. Jakie zmiany wprowadził Metrorower w Katowicach?
  2. Jakie są zalety zintegrowania Metroroweru z taryfą Transport GZM?
  3. Jakie plany dotyczące dostępności rowerów na zimę ma Metrorower?
W Katowicach Metrorower zainicjował nową erę wypożyczalni rowerów miejskich, co skutkowało imponującym wzrostem liczby wypożyczeń.

W 2023 roku rowery były wypożyczane około 165 tys. razy, podczas gdy w 2024 roku liczba ta wzrosła do 403,5 tys. wypożyczeń. Znaczącą zmianą była także integracja Metroroweru z taryfą Transport GZM, umożliwiająca bezpłatne 60-minutowe korzystanie dla posiadaczy średnio- i długookresowych biletów ZTM. Dodatkowo usprawniono proces wypożyczania – użytkownicy mogą teraz zwracać rowery w dowolnym miejscu, a skanowanie kodu QR blokady tylnego koła znacznie ułatwia korzystanie z roweru.

Metrorower pozostanie dostępny przez cały rok, co jest nowością dla użytkowników, a od grudnia system przejdzie w tryb zimowy, udostępniając połowę jednośladów. Inwestycja wyniosła 180 mln złotych, a roczny koszt jej utrzymania to około 50 mln złotych.

Komentarze