Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy KarpaczBus przejmie transport publiczny w Szklarskiej Porębie? Ruszył „SzklarskiBus”

infobus
20.07.2025 13:03
0 Komentarzy

Od 28 czerwca po Szklarskiej Porębie kursuje nowy autobus turystyczny – SzklarskiBus. To próba zbudowania efektywnego, prywatno-publicznego modelu mobilności lokalnej.

Pilotażowy projekt to efekt współpracy lokalnych hotelarzy i samorządu. Przy pomyślnych wiatrach może być początkiem stałej, zorganizowanej komunikacji miejskiej w jednej z najpopularniejszych miejscowości turystycznych Karkonoszy. Za jego operacyjne uruchomienie odpowiada przewoźnik VIP TRAVEL z Karpacza – znany z obsługi linii w regionie pod marką KarpaczBus.

Rozkład jazdy:

  1. Jak nazywa się nowy autobus turystyczny kursujący po Szklarskiej Porębie?
  2. Kto jest operatorem pilotażowej linii Szklarski Bus?
  3. Ile kursów dziennie wykonuje Szklarski Bus w sezonie letnim 2025?
Szklarski Bus może być czymś więcej niż sezonową ciekawostką – to realna próba zbudowania efektywnego, prywatno-publicznego modelu mobilności lokalnej. A KarpaczBus wyrasta na głównego rozgrywającego w tym obszarze.
Szklarski Bus może być czymś więcej niż sezonową ciekawostką – to realna próba zbudowania efektywnego, prywatno-publicznego modelu mobilności lokalnej. A KarpaczBus wyrasta na głównego rozgrywającego w tym obszarze / fot. SzklarskiBus

Miasto + hotelarze + prywatny przewoźnik

Szklarski Bus to efekt współpracy lokalnych przedsiębiorców, samorządu Szklarskiej Poręby i prywatnego operatora transportu. Wśród partnerów znajdują się m.in. Platinum Mountain Hotel & Spa, Radisson, Blue Mountain Resort czy Hotel Kryształ. Miasto zapewniło wsparcie promocyjne i oznakowanie przystanków, a stroną operacyjną – zarówno flotą, jak i kierowcami – zarządza firma VIP TRAVEL Kalupa Tadeusz z Karpacza.

To właśnie to przedsiębiorstwo, funkcjonujące na co dzień jako KarpaczBus, może w przyszłości odegrać kluczową rolę w rozwoju zrównoważonego transportu publicznego w Szklarskiej Porębie.

Autobus kursuje codziennie do 31 sierpnia, łącząc popularne obiekty noclegowe z centrum miasta, Szrenicą, Wodospadem Szklarki, Kamieńczykiem i innymi punktami na trasie o długości około godziny. Projekt na razie ma charakter pilotażowy – zaplanowano siedem kursów dziennie, ale już po pierwszych dniach widać spore zainteresowanie.

Warto zauważyć, że Szklarska Poręba dotychczas nie posiadała stałego, regularnego systemu komunikacji miejskiej. Wiele atrakcji było wyłączonych z jakiejkolwiek obsługi publicznego transportu, co ograniczało mobilność turystów i mieszkańców niekorzystających z samochodu.

Szklarski Bus może być czymś więcej niż sezonową ciekawostką – to realna próba zbudowania efektywnego, prywatno-publicznego modelu mobilności lokalnej. A KarpaczBus wyrasta na głównego rozgrywającego w tym obszarze.
Szklarski Bus może być czymś więcej niż sezonową ciekawostką – to realna próba zbudowania efektywnego, prywatno-publicznego modelu mobilności lokalnej. A KarpaczBus wyrasta na głównego rozgrywającego w tym obszarze / fot. SzklarskiBus

Dla turystów, mieszkańców i hoteli

Przejazd Szklarskim Busem kosztuje 6 zł, a bilet kupuje się u kierowcy. Goście hoteli partnerskich jeżdżą za darmo (na podstawie karty hotelowej), mieszkańcy miasta mają 50% zniżki. W pojeździe można przewozić rowery, wózki, a nawet psy – pod warunkiem, że mają kaganiec.

Niektórzy pasażerowie traktują przejazd jako „wycieczkę miastoznawczą” – autobus przejeżdża przez malownicze zakątki, często niedostępne dla autokarów czy zwykłych linii.

Podsumowując: Generalnie ten pilotaż już pokazał potencjał i realną potrzebę stałego transportu zbiorowego w Szklarskiej Porębie. Jeśli projekt się sprawdzi, lokalny samorząd może zdecydować o uruchomieniu regularnej linii sezonowej lub całorocznej, a operator z Karpacza jest naturalnym kandydatem do jej obsługi. Branża turystyczna w regionie już wyraża zainteresowanie dalszym rozwojem tego typu inicjatyw – nie tylko ze względów wizerunkowych, ale i praktycznych. Coraz więcej obiektów chce oferować gościom możliwość przyjazdu bez samochodu i swobodnego poruszania się po okolicy.

Komentarze