Wałbrzych z umową na zajezdnię autobusową. Miasto szykuje się do przejęcia transportu publicznego
9 lipca 2025 r. w Wałbrzychu podpisano umowę na budowę jednej z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych ostatnich lat – zajezdni autobusowej przy ul. Beethovena.
Projekt zrealizuje Przedsiębiorstwo Budowlane ARKOP Sp. z o.o. S-ka Komandytowa z Wrocławia, które zaoferowało najniższą cenę spośród trzech złożonych ofert. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jaką firmę wybrano do budowy zajezdni autobusowej w Wałbrzychu?
- Ile będzie wynosić całkowita moc infrastruktury energetycznej planowanej w nowej zajezdni?
- Do kiedy ma zostać ukończona budowa nowej zajezdni przy ul. Beethovena w Wałbrzychu?
Za blisko 75 mln zł
W Wałbrzychu rusza budowa nowoczesnej zajezdni autobusowej przy ul. Beethovena. Inwestycja być gotowa do 31 sierpnia 2026 r. i stanie się podstawą technicznego zaplecza dla miejskiej floty autobusowej – w tym pojazdów wodorowych i elektrycznych. Realizacja projektu to nie tylko modernizacja infrastruktury, ale też krok w stronę odzyskania kontroli nad komunikacją publiczną, która obecnie jest w rękach prywatnego operatora.
Zajezdnia powstanie na terenie pogórniczym, co umożliwiło pozyskanie środków z Funduszu Sprawiedliwej Transformacji. Władze miasta podkreślają, że projekt spełnia zarówno funkcje użytkowe, jak i ekologiczne. Ostateczna wartość kontraktu wyniosła 74.989.999,80 PLN brutto, a zadanie zrealizuje Przedsiębiorstwo Budowlane ARKOP Sp. z o.o. S.K. z Wrocławia, którego oferta była najkorzystniejsza pod względem ceny i warunków rękojmi.
Jak zapowiada Kacper Nogajczyk, wiceprezydent Wałbrzycha:
– Jest przewidzianych 38 miejsc postojowych dla autobusów, myjnia – autobus stoi, myjnia jeździ i myje pojazd, co pozwala równolegle sprzątać jego wnętrze. Warsztaty będą dostosowane do obsługi autobusów wodorowych, z beziskrowymi urządzeniami, a także znajdzie się miejsce na prace blacharskie.
Dodatkowo, inwestycja przewiduje:
- 14 stanowisk ładowania autobusów elektrycznych
- infrastrukturę o mocy ponad 2 MW
- instalację fotowoltaiczną (do 50 kW) i magazyn energii
- budynek administracyjny, hale serwisowe, magazyny i zaplecze socjalne
Tauron zapowiedział już przebudowę stacji transformatorowej, by zapewnić odpowiednią moc przyłączeniową. Miasto planuje stopniowe wprowadzanie elektrobusów, w miarę jak będzie poprawiać się ich zasięg operacyjny.
Analiza ofert
W postępowaniu złożono trzy oferty:
- ARKOP – 74.989.999,80 PLN brutto (60.967.479,67 PLN netto)
- STRABAG – 77.117.344,97 PLN brutto (62.689.715,42 PLN netto)
- TERLAN – 97.965.767,32 PLN brutto (79.654.282,38 PLN netto)
Z kolei budżet zamawiającego wynosił 66.000.000,00 PLN brutto, czyli 53.658.536,59 PLN netto. Oznacza to, że żadna z ofert nie zmieściła się w budżecie, choć propozycja ARKOP była najbliżej – ok. 9 mln zł powyżej zakładanego progu. Mimo tego to właśnie ta oferta została wybrana, co wskazuje na decyzję o zwiększeniu finansowania projektu.
Dokumentacja przetargowa dostępna na stronie: https://gminawalbrzych.logintrade.net/zapytania_email,195997,70608f0e51f50af18e75241189c3ffd7.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze