Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kto będzie dostawcą autobusów międzymiastowych dla PKS Złocieniec? Analiza SWZ

infobus
10.07.2025 08:02
0 Komentarzy

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Złocieńcu jest w trakcie przetargu na leasing trzech autobusów międzymiastowych do obsługi transportu publicznego.

Zamawiane pojazdy to klasa II kategoria MIDI i MAXI. Inwestycja jest realizowana ze środków własnych przewoźnika. O ogłoszeniu przetargu na nowe autobusy międzymiastowe pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Czas przyjrzeć się szczegółom SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Na ile zadań został podzielony przetarg ogłoszony przez PKS Złocieniec?
  2. Jakie długości autobusów przewidziano w zamówieniu dla zadań 1 i 2?
  3. Jakie jest jedyne kryterium oceny ofert w przetargu ogłoszonym przez PKS Złocieniec?
Kto będzie finansującym i dostawcą autobusów międzymiastowych dla PKS Złocieniec? Analiza SWZ
Kto będzie finansującym i dostawcą autobusów międzymiastowych dla PKS Złocieniec? Analiza SWZ / fot. PKS Złocieniec

Punktacja oferentów

Zamawiający podzielił przetarg na dwa zadania:

  • zadanie 1: dostawa w formie leasingu autobusu międzymiastowego o długości od 8 do 9 m ,
  • zadanie 2: dostawa w formie leasingu 2 sztuk autobusów międzymiastowych o długości od 10,5 do 12 m.

Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.

Wyposażenie autobusów

Zamawiający wymaga dostawy pojazdów o długości od 8 do 9 m i od 10,5 do 12,0 m i wysokości max. 3,20 m. Autobusy muszą być przystosowane do przewozu odpowiednio co najmniej 32 i 40 pasażerów. Do krótszego autobusu będzie można wejść przed jedne drzwi, zaś do dłuższych przez dwoje drzwi w układzie 1-2-0 lub 1-1-0.

Napęd pojazdów to silnik spalinowy, o mocy od 180 kW do 200 kW (zadanie 1) i od 180 kW do 300 kW (zadanie 2). Silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 6.

Pasażerowie pojadą na fotelach wysokich z tapicerowanym siedziskiem i oparciem, z pasami bezpieczeństwa i podłokietnikami od strony przejścia. W środku autobusów znajdą się gniazda USB. Miejsce pracy kierowcy to wydzielona kabina wyposażona m.in. w radioodbiornik, klimatyzację, rolety przeciwsłoneczne, zamykany schowek na bagaż podręczny, wieszak, gniazdo zapalniczki i gniazda USB.

W większych autobusach informację pasażerską zapewnią trzy tablice kierunkowe LED, świecące w kolorze bursztynowym.

Podsumowanie

Jedyne kryterium oceny ofert jakim jest cena, powoduje, że o to zamówienie może ubiegać się niemal każdy producent autobusów międzymiastowych. Wymagania zamawiającego nie są wyśrubowane, toteż uzyskanie minimum jednej oferty nie powinno być problemem. Otwarcie ofert odbędzie się 17 lipca.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2007c0a5-f6a2-4b4a-b875-3d4c48d95592

Komentarze