Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Toruński rower miejski: Nowa odsłona – jak sprawdza się w praktyce?

infobike
26.05.2025 17:30
0 Komentarzy

Toruń wprowadził nową jakość w miejskim transporcie rowerowym.

Od początku maja 2025 roku mieszkańcy miasta mogą korzystać z odświeżonego systemu rowerów miejskich. Dzięki współpracy z konsorcjum ROOVEE i Orange Polska, Toruń zyskał nowe pojazdy, stacje oraz wygodniejszy system wypożyczania. Ale czy zmiany rzeczywiście poprawiły jakość korzystania z rowerów miejskich? Postanowiliśmy to sprawdzić!

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zmiany wprowadzono w nowym systemie rowerów miejskich w Toruniu?
  2. Jakie były wyniki pierwszych dni użytkowania nowych rowerów miejskich w Toruniu?
  3. Jakie opinie mają użytkownicy nowego systemu rowerów miejskich w Toruniu?
Dzięki współpracy z konsorcjum ROOVEE i Orange Polska, Toruń zyskał nowe pojazdy, stacje oraz wygodniejszy system wypożyczania.
Dzięki współpracy z konsorcjum ROOVEE i Orange Polska, Toruń zyskał nowe pojazdy, stacje oraz wygodniejszy system wypożyczania. /fot. Łukasz Piecyk

Nowe rowery, nowe możliwości

Już na początku było wiadomo, że Toruń czeka na nowego operatora, który zmodernizuje system rowerów miejskich. System uruchomił się w majówkę, po zakończeniu przetargowych perturbacji. W ramach nowej odsłony dostępnych jest 360 standardowych rowerów, 20 rowerów elektrycznych oraz 5 rowerów cargo. Stacje rowerowe rozmieszczone są w 70 punktach na terenie miasta, co znacznie poprawia dostępność pojazdów.

„Zaprojektowaliśmy nasze rozwiązanie tak, aby każdy etap wypożyczenia był maksymalnie prosty – od instalacji aplikacji, przez skanowanie kodu QR, aż po zwrot roweru” – mówił Przemysław Sytek, prezes ROOVEE. Współczesne technologie i nowoczesne blokady zapewniają komfort oraz bezpieczeństwo użytkowania.

Rekordowy początek

Pierwsze dni funkcjonowania nowego systemu rowerów miejskich w Toruniu były spektakularne. Ponad 1000 użytkowników przejechało w sumie 8305 km, a najdłuższe przejazdy wyniosły aż 44 km. Łączny czas użytkowania rowerów w pierwszych dniach to ponad 1000 godzin, co pokazuje, że torunianie chętnie korzystają z nowego środka transportu, zarówno na krótkie, jak i dłuższe trasy.

Jazda na rowerze w Toruniu – wrażenia użytkowników

Zarejestrowanie się w systemie oraz dodanie środków na konto to łatwy proces, który nie sprawia żadnych trudności. Po szybkiej weryfikacji kodu QR blokada roweru jest natychmiast zwalniana. Przejazdy są płynne, a dostosowanie roweru do wzrostu użytkownika działa bez zarzutu. Dźwięk dzwonka, a także sprawnie działające przerzutki, to kolejne atuty nowego systemu.

Jednak nie wszystko jest idealne. W porównaniu do poprzednich modeli, nowe rowery posiadają mniejsze kosze. Chociaż torba czy gazeta zmieszczą się bez problemu, to już większy plecak czy zakupy mogą sprawić trudność. Dla wielu użytkowników to jednak drobna wada w porównaniu do zalet nowego systemu.

Ekonomiczne korzyści i rosnąca popularność

Dla wielu osób rower miejski stał się sposobem na oszczędność. „Za podróż z galerii handlowej na dworzec zapłaciłem tylko 25 gr. Bilet MZK kosztowałby mnie dużo więcej” – mówi jeden z użytkowników. Dzięki atrakcyjnym cenom i wygodzie rower miejskie zyskują na popularności, a użytkownicy coraz częściej wybierają rower zamiast komunikacji miejskiej.

Komentarze