Zmiana sternika w MZK Słupsk. Rafał Zieliński nowym prezesem miejskiej spółki
1 kwietnia 2025 roku Rafał Zieliński objął funkcję prezesa zarządu Miejskiego Zakładu Komunikacji w Słupsku.
Zastąpił on na tym stanowisku Annę Szabłowińską, która pozostaje w zarządzie jako wiceprezes. To efekt zakończonego właśnie postępowania konkursowego, które miało wyłonić lidera gotowego sprostać strategicznym wyzwaniom stojącym przed słupskim przewoźnikiem.
Rozkład jazdy:
- Kto został nowym prezesem zarządu MZK Słupsk 1 kwietnia 2025 roku?
- Ile osób brało udział w drugim etapie konkursu na to stanowisko?
- Jakie są najważniejsze zadania stojące przed nowym prezesem MZK Słupsk?
10 kandydatów
Rada nadzorcza MZK Słupsk prowadziła proces rekrutacyjny od października 2024 roku. W drugim etapie konkursu udział wzięło dziesięciu kandydatów z całej Polski, w tym z Warszawy, Koszalina, Polic oraz przedstawiciele lokalnego środowiska. Najlepszym okazał się Rafał Zieliński, który przed objęciem funkcji prezesa pełnił rolę wiceprezesa i członka zarządu spółki. Wcześniej był m.in. dyrektorem Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Policach, odpowiadając za restrukturyzację przedsiębiorstwa.
Jak podkreślił Marcin Dadel, przewodniczący rady nadzorczej MZK:
–„Zarząd musi dziś łączyć doświadczenie operacyjne z kompetencjami strategicznymi. Chodzi o to, by spółka jednocześnie skutecznie realizowała codzienne przewozy, ale i przygotowała się na zmiany związane z ekologiczną transformacją transportu”.
Przed nowym prezesem stoi szereg zadań rozwojowych, których celem jest unowocześnienie taboru, infrastruktury oraz poprawa jakości usług transportu publicznego w Słupsku. Jednym z najważniejszych wyzwań jest przygotowanie zakupu kolejnych autobusów elektrycznych, które mają trafić do miasta już pod koniec 2026 roku. Obecnie tylko część floty MZK ma napęd zeroemisyjny.
– W ciągu najbliższych lat czeka nas wymiana niemal całego taboru. Musimy nie tylko zaplanować zakupy, ale też wybrać właściwe źródło napędu – mówi Dadel. – Elektryki to jedno, ale pod uwagę brane są też opcje wodorowe, biogazowe czy też ograniczone utrzymanie diesli. Tego rodzaju decyzje wymagają zaplecza inwestycyjnego, ale też jasnej wizji rozwoju – dodaje.
Kolejnym istotnym zadaniem będzie modernizacja zaplecza technicznego – baza MZK w Słupsku ma już kilkadziesiąt lat i wymaga gruntownych zmian, dostosowanych do obsługi pojazdów nowej generacji. W planach jest także reorganizacja miejskiej siatki połączeń, adekwatna do rozwoju przestrzennego miasta.
Nie mniej ważna jest kwestia kadr – rosnące trudności z pozyskiwaniem kierowców, wysoka średnia wieku pracowników i potrzeba inwestycji w kompetencje stawiają przed zarządem dodatkowe wyzwania.
Kontynuacja i rozwój
Dotychczasowa prezes Anna Szabłowińska, która kierowała spółką od sierpnia 2023 roku, pozostaje w zarządzie jako wiceprezes. Związana z firmą od ponad 20 lat, wnosi doświadczenie operacyjne, które – jak podkreśla rada nadzorcza – będzie niezwykle cenne przy bieżącej organizacji pracy w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu inwestycyjnym.
– Nie szukaliśmy jednej osoby, która będzie łączyła wszystkie kompetencje. Chcieliśmy stworzyć zarząd, który w zespole będzie w stanie realizować i zadania bieżące, i strategiczne – podsumowuje przewodniczący rady nadzorczej.
Naszym zdaniem: Zmiana w kierownictwie MZK Słupsk to nie tylko wymiana personalna, ale element większego procesu dostosowania miejskiego transportu do wyzwań XXI wieku. Tabor zeroemisyjny, inteligentna infrastruktura, zarządzanie flotą i personelem w warunkach niedoboru kadr – to wszystko wymaga jasnej strategii, konsekwencji i otwartości na zmiany. Rafał Zieliński obejmuje stery w kluczowym momencie. Teraz od niego zależy, jak szybko i skutecznie spółka przejdzie na zieloną stronę transportu
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze