Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zmiana sternika w MZK Słupsk. Rafał Zieliński nowym prezesem miejskiej spółki

infobus
09.04.2025 19:02
0 Komentarzy

1 kwietnia 2025 roku Rafał Zieliński objął funkcję prezesa zarządu Miejskiego Zakładu Komunikacji w Słupsku.

Zastąpił on na tym stanowisku Annę Szabłowińską, która pozostaje w zarządzie jako wiceprezes. To efekt zakończonego właśnie postępowania konkursowego, które miało wyłonić lidera gotowego sprostać strategicznym wyzwaniom stojącym przed słupskim przewoźnikiem.

Rozkład jazdy:

  1. Kto został nowym prezesem zarządu MZK Słupsk 1 kwietnia 2025 roku?
  2. Ile osób brało udział w drugim etapie konkursu na to stanowisko?
  3. Jakie są najważniejsze zadania stojące przed nowym prezesem MZK Słupsk?
Nowy prezes MZK Słupsk od 1 kwietnia
Nowy prezes MZK Słupsk od 1 kwietnia / fot. UM Słupsk

10 kandydatów

Rada nadzorcza MZK Słupsk prowadziła proces rekrutacyjny od października 2024 roku. W drugim etapie konkursu udział wzięło dziesięciu kandydatów z całej Polski, w tym z Warszawy, Koszalina, Polic oraz przedstawiciele lokalnego środowiska. Najlepszym okazał się Rafał Zieliński, który przed objęciem funkcji prezesa pełnił rolę wiceprezesa i członka zarządu spółki. Wcześniej był m.in. dyrektorem Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Policach, odpowiadając za restrukturyzację przedsiębiorstwa.

Jak podkreślił Marcin Dadel, przewodniczący rady nadzorczej MZK:

„Zarząd musi dziś łączyć doświadczenie operacyjne z kompetencjami strategicznymi. Chodzi o to, by spółka jednocześnie skutecznie realizowała codzienne przewozy, ale i przygotowała się na zmiany związane z ekologiczną transformacją transportu”.

Przed nowym prezesem stoi szereg zadań rozwojowych, których celem jest unowocześnienie taboru, infrastruktury oraz poprawa jakości usług transportu publicznego w Słupsku. Jednym z najważniejszych wyzwań jest przygotowanie zakupu kolejnych autobusów elektrycznych, które mają trafić do miasta już pod koniec 2026 roku. Obecnie tylko część floty MZK ma napęd zeroemisyjny.

– W ciągu najbliższych lat czeka nas wymiana niemal całego taboru. Musimy nie tylko zaplanować zakupy, ale też wybrać właściwe źródło napędu – mówi Dadel. – Elektryki to jedno, ale pod uwagę brane są też opcje wodorowe, biogazowe czy też ograniczone utrzymanie diesli. Tego rodzaju decyzje wymagają zaplecza inwestycyjnego, ale też jasnej wizji rozwoju – dodaje.

Kolejnym istotnym zadaniem będzie modernizacja zaplecza technicznego – baza MZK w Słupsku ma już kilkadziesiąt lat i wymaga gruntownych zmian, dostosowanych do obsługi pojazdów nowej generacji. W planach jest także reorganizacja miejskiej siatki połączeń, adekwatna do rozwoju przestrzennego miasta.

Nie mniej ważna jest kwestia kadr – rosnące trudności z pozyskiwaniem kierowców, wysoka średnia wieku pracowników i potrzeba inwestycji w kompetencje stawiają przed zarządem dodatkowe wyzwania.

Nowy prezes MZK Słupsk od 1 kwietnia
Nowy prezes MZK Słupsk od 1 kwietnia

Kontynuacja i rozwój

Dotychczasowa prezes Anna Szabłowińska, która kierowała spółką od sierpnia 2023 roku, pozostaje w zarządzie jako wiceprezes. Związana z firmą od ponad 20 lat, wnosi doświadczenie operacyjne, które – jak podkreśla rada nadzorcza – będzie niezwykle cenne przy bieżącej organizacji pracy w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu inwestycyjnym.

– Nie szukaliśmy jednej osoby, która będzie łączyła wszystkie kompetencje. Chcieliśmy stworzyć zarząd, który w zespole będzie w stanie realizować i zadania bieżące, i strategiczne – podsumowuje przewodniczący rady nadzorczej.

Naszym zdaniem: Zmiana w kierownictwie MZK Słupsk to nie tylko wymiana personalna, ale element większego procesu dostosowania miejskiego transportu do wyzwań XXI wieku. Tabor zeroemisyjny, inteligentna infrastruktura, zarządzanie flotą i personelem w warunkach niedoboru kadr – to wszystko wymaga jasnej strategii, konsekwencji i otwartości na zmiany. Rafał Zieliński obejmuje stery w kluczowym momencie. Teraz od niego zależy, jak szybko i skutecznie spółka przejdzie na zieloną stronę transportu

Komentarze