Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Nowy odcinek drogi rowerowej na Muranowie

infobike
23.02.2025 17:30
0 Komentarzy

Dobra wiadomość dla rowerzystów w Warszawie! Zakończono przebudowę trasy rowerowej wzdłuż al. Jana Pawła II na odcinku Nowolipki – Anielewicza.

Nowa infrastruktura została odsunięta od chodnika i oddzielona pasem zieleni, co poprawia komfort jazdy i zmniejsza liczbę konfliktów z pieszymi.

Rozkład jazdy:

  1. Jak zmieniła się trasa rowerowa w al. Jana Pawła II?
  2. Jakie kolejne inwestycje rowerowe czekają Warszawę?
  3. Dlaczego asfaltowe drogi rowerowe to dobry wybór?
Nowa infrastruktura została odsunięta od chodnika i oddzielona pasem zieleni, co poprawia komfort jazdy rowerem.
Nowa infrastruktura została odsunięta od chodnika i oddzielona pasem zieleni, co poprawia komfort jazdy rowerem.

Co się zmieniło?

  • Nowa, asfaltowa nawierzchnia – wygodniejsza i bardziej trwała niż kostka brukowa.
  • Lepsze wyprofilowanie trasy, co sprawia, że jazda jest płynniejsza.
  • Więcej zieleni – separacja od chodnika poprawia bezpieczeństwo i estetykę.

Obecnie 79% tras rowerowych w Warszawie ma nawierzchnię asfaltową, co jest dużym krokiem w stronę poprawy jakości infrastruktury rowerowej.

Nowe inwestycje rowerowe w Warszawie

To nie koniec! Trwają przetargi na kolejne odcinki dróg rowerowych w różnych dzielnicach. Wśród nich:

  • Mokotów – uzupełnienie trasy rowerowej na ul. Postępu w rejonie Cybernetyki.
  • Bemowo – uspokojenie ruchu na ul. Powstańców Śląskich i wprowadzenie oznakowania P-27 (tzw. "sierżanty rowerowe").
  • Ursynów – łączniki rowerowe wzdłuż Doliny Służewieckiej oraz na skrzyżowaniu Rosoła/Wesoła.
  • Śródmieście – pas rowerowy na ul. Sanguszki oraz łącznik rowerowy w rejonie Waryńskiego/Pola Mokotowskiego.

To wszystko dzięki Budżetowi Obywatelskiemu, który pozwala mieszkańcom Warszawy decydować o kształcie infrastruktury rowerowej w mieście.

Komentarze