Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Grodziskie Przewozy Autobusowe wybierają Solarisy Urbino 10,5. Mercus odrzucony

infobus
22.03.2024 17:07
0 Komentarzy

22 marca Grodziskie Przewozy Autobusowe dokonały w końcu wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę 8 szt. autobusów kategorii MIDI zasilanych olejem napędowym.

To było już drugie podejście zamawiającego do zakupu nowych pojazdów i wszystko wskazuje na to, że ostatnie. Poprzednim razem GPA szukało dostawcy 10 autobusów. Jednak wszystkie oferty potencjalnych wykonawców okazały się wówczas za drogie i przetarg unieważniono. Za drugi razem zmniejszono zakres i mimo, że dofinansowanie (z CPK)  wisiało na włosku – Związkowi udało się dopiąć to zamówienie i wybrać wykonawcę. I to jeszcze z nieoczekiwanym zwrotem akcji. Brawo!

dwie oferty

5 stycznia Związek Powiatowo-Gminny Grodziskie Przewozy Autobusowe otrzymał dwie oferty. Od:

  • TRUCK EXPORT-IMPORT WYNAJEM Sp .z o. o, Warszawa na sumę 10.989.435,00 PLN brutto / 8.934.500 PLN netto, co daje jednostkową kwotę model Güleryüz Ecoline 10 na poziomie 1.116.812,50 PLN netto. Plus 36-miesieczna gwarancja;
  • Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., na sumę 13.284.000 PLN brutto / 10.8000.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę autobusu Solaris Urbino 10,5 ma poziomie 1.350.000 PLN netto. Plus 36-miesieczna gwarancja.

I budżet: GPA przeznaczyło na sfinansowanie tego zamówienia kwotę 11.439. 000,00 PLN brutto, czyli tylko Mercus się w niej zmieścił.

22 marca Grodziskie Przewozy Autobusowe dokonały w końcu wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę 8 szt. autobusów kategorii MIDI
22 marca Grodziskie Przewozy Autobusowe dokonały w końcu wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę 8 szt. autobusów kategorii MIDI

Walka do końca

W tej sytuacji wydawało się, że „jest po zawodach”, natomiast w trakcie oceny ofert na podstawie dwóch kryteriów:

  • cena – 60 pkt,
  • warunki gwarancji – 36 miesięcy na cały autobus – 40 pkt.

okazało się, że oferta firmy z Nadarzyna została odrzucona (z nieoficjalnych informacji wynika, że Güleryüz nie potwierdził dostawy tych autobusów dla Mercusa, chcąc oferować te pojazdy w naszym kraju przez spółkę Magdalena Okuń). W tej sytuacji Solaris przeszedł „z piekła do Nieba”  i wygrał te zwody. Cała ta sytuacja pokazuje, że w przetargach warto składać oferty i walczyć do końca.

22 marca Grodziskie Przewozy Autobusowe dokonały w końcu wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę 8 szt. autobusów kategorii MIDI
22 marca Grodziskie Przewozy Autobusowe dokonały w końcu wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę 8 szt. autobusów kategorii MIDI

Grodziskie autobusy

Osiem autobusów dla GPA ma mieć długość od 10,0 m do 11,0 m. Każdy z nich powinien przewieźć minimum 70 pasażerów, w tym co najmniej 28 na miejscach siedzących. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami niskopodłogowymi bez stopni pośrednich we wszystkich drzwiach pasażerskich. Zamawiający wymaga brak stopni poprzecznych (pośrednich) na powierzchni podłogi w przejściu środkowym we wnętrzu pojazdu pomiędzy przednimi drzwiami a środkowymi drzwiami. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez dwoje dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-0. Autobusy będą napędzane olejem napędowym z silnikiem rzędowym spełniającym normę czystości spalin Euro 6, o mocy minimum 180 kW (poprzednio 205 kW).

 Pojazdy mają być klimatyzowane, z podziałem na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Dla pasażerów przewidziano siedzenia typowe dla komunikacji miejskiej, tapicerowane, pokryte wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska oraz oparcia mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Ponadto, pasażerowie będą mieli do dyspozycji przynajmniej cztery podwójne gniazdo USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego wyposażona m.in. w: fotel ogrzewany, z wielopołożeniową możliwością regulacji siedziska i oparcia, z podłokietnikami z obu stron, zawieszony pneumatycznie, a ponadto, w wieszak lub hak na ubranie, schowek, uchwyt na telefon typu smartfon oraz uchwyt na napoje, podstawkę pod rozkład jazdy z oświetleniem.

System informacji pasażerskiej stanowić mają elektroniczne zewnętrzne tablice diodowe (z możliwością stosowania piktogramów) w kolorze białym oraz dwie wewnętrzne tablice LCD.

Więcej szczegółowych o przetargu GPA można znaleźć na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/857678

Komentarze