Nobina stawia na gazowe Scanie i elektryczne BYD-y. W Norwegii
1 lipca koncern transportowy Nobina rozpoczął autobusową obsługę regionu Nedre Glomma, w południowo-wschodniej Norwegii
Do realizacji tego kontraktu firma zakupiła prawie 150 autobusów elektrycznych i biogazowych, które zapewnią mieszkańcom Fredrikstad i Sarpsborga bezpieczne i komfortowe podróże. Jednocześnie Nobina zatrudniła w tym rejonie 300 nowych pracowników.
Autobusowy start
Transportowa koncesja będzie obowiązywać przez dziesięć lat z opcją dwóch lat, dlatego Nobiny ruszyła na szerokie zakupy. Pod najnowszy kontrakt liniowy zakupiono:
- 84 autobusy Scania Interlink LD na biogaz klas MAXI i MEGA, które jeszcze do końca tego roku będą produkowane w zakładach Scania Production Słupsk. Zamówione modele dwuosiowe mają długość 12,6 m i 47 miejsc siedzących , a trzyosiowe – 14,9 m długości i 59 miejsc siedzących. W obu wersjach silniki mają pojemność 9 litrów i moc 340 KM.
- 40 elektrobusów BYD E-Bus 12;
- 24 elektrobusy klasy MEGA – BYD E-Bus 15.
Tak szerokie wejście pojazdów elektrycznych, i to w wersji trzyosiowej, jest nowością w tym regionie Norwegii.
Podsumowując – cały tabor dla ego kontraktu to 149 pojazdów, z czego 139 autobusów wchodzi w skład obsług liniowej, a pozostałe 10 autobusów stanowi rezerwę operacyjną. Wszystkie pojazdy mają nowoczesne systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, takie jak:
- asystent utrzymania pasa ruchu,
- monitor martwego pola,
- ostrzeganie przed kolizją,
- asystent hamowania awaryjnego
- czy ochrona przed zderzeniem.
koniec zakładu w słupsku
Autobusy znajdują się w trzech zajezdniach Nobiny, w Fredrikstad i Sarpsborg, a niektóre w Hvaler. W normalnej eksploatacji pojazdy mają pokonać rocznie około 5,6 miliona kilometrów.
Dodajmy, że kontrakt dla Nobiny to jeden z ostatnich dużych zamówień dla zakładu Scanii w Słupsku. W maju 2023 roku fabryka pochwaliła się wyprodukowaniem 10-tysięcznego autobusu, którym był właśnie Interlink LD 12,6M dla Nobiny pod Norwegię.
Niestety, szwedzka firma, podobnie jak Volvo, zdecydowała się zamknąć swoja fabryką gotowych autobusów w I kwartale 2024 roku. Na miejscu zostanie tylko montownia podwozi. Tym samym modele Citywide i Interlink znikną z europejskiego rynku autobusowego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze