Solaris w Barcelonie: elektrycznie i hybrydowo

Solaris coraz mocniejszy na hiszpańskim rynku. Polska firma właśniewygrała prestiżowe zamówienie na dostawę 15 szt. hybrydowych autobusów przegubowychSolaris Urbino 18 z system Allison. Pojazdy zakupione zostały z własnychśrodków przez lokalną firmę Transports de Barcelona, S.A. (TMB). Łączna wartośćhybrydowego kontraktu to 6 845 250 EUR netto.
Dodajmy, że pod koniec br. wramach unijnego projektu ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System) polski producentprzekaże do Barcelony także dwa przegubowe elektrobusy ? Solaris Urbino 18 electric(zasilane pantografem z bateriami o pojemności 125 kWh). Dodajmy, że w ramachtego programu po Barcelonie jeżdżą jeszcze dwa elektrobusy ? standardowe Irizaryi2e . W barceloński projekt w ramach ZeEUS zaangażowany jest nie tylko miejskiprzewoźnik ? Transport de Barcelona (TMB), ale także szeroka grupa innych firmi instytucji, jak: ENDESA, ENIDE, UPC, IDIADA, GMV and IRIZAR. Jak poruszająsię po barceloński ulicach można zobaczyć na filmie:
{https://www.youtube.com/watch?v=aemdTrVQWRk}
ZeEUS swoim zasięgiem obejmuje cały nasz kontynent. W sumiew tym paneuropejskim teście weźmie udział aż 35 autobusów (elektrobusów, hybrydi trolejbusów), wyprodukowanych przez sześciu europejskich producentów. Wśródnich jest oczywiście Solaris, który będzie nie tylko obecny w Barcelonie, aletakże w Bonn i Pilźnie (razem ze Skodą). Jak powiedział Dariusz Michalak,wiceprezes Solaris Bus & Coach: -?W ramach 4-letniego unijnego programubadawczego ZeEUS planujemy dostarczyć 4 autobusy Solaris z automatycznymsystemem ładowania dachowego do Bonn, gdzie naszym partnerem w zakresiesystemów napędowych i ładowania będzie firma Vossloh Kiepe. Równolegle ? razemze Skodą ? weźmiemy udział także w projekcie realizowanym w Pilźnie, gdzietestowane będą dwa autobusy. Mam nadzieję, że dzięki temu przedsięwzięciu udasię zarówno odpowiedzieć na pytanie, jaki system ładowania jest najbardziejefektywny, jak i opracować jeden europejski standard w zakresie ładowania, coumożliwiłoby rynkowi autobusów elektrycznych na bardziej dynamiczny rozwój. Topierwszy tego typu projekt realizowany w Europie i jesteśmy dumni, że bierzemyw nim udział i to w tak szerokim zakresie.?
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze